Glat mmf??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

440 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. december 2010

Lolli

Ok, så skal jeg altså snart prøve det her kagebageri. Men lige et spørgsmål: bliver overfladen bare helt glat og fint når man ruller mmf'en ud med kagerullen? Eller hvad gør man?

Der har helt sikkert været spurgt om det før - men kunne ikke finde en overskrift der handlede om det og orker ikke at læse alle indlæg igennem. Bær over med mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Anne G

Ja, det gør min i hvert fald..  Bare husk at bruge maizena under så den ikke sætter sig fast på bordet..

Pøj pøj med kagebageriet, glæder mig til at se billeder

Anmeld

10. december 2010

Pige2009

Ja, det skulle den gøre, hvis du ruller den ud på en helt jævn plade. Det er ikke så godt at gøre det direkte på køkkenbordet, hvis bordpladen er lidt nubret, for så bliver MMF'en lige så

Anmeld

10. december 2010

Lolli

Ok, tak for svarene. Laver en lille "prøve-kage" i morgen, så må vi se om den er værd at tage billeder af. Hihi...

Anmeld

10. december 2010

Caroline86

nu vil jeg bare lige tilføje det for en sikkerheds skyld. Du ved det sikkert godt

Når du putter mmf'en på kagen bliver overfladen blød og glat hvis kagen er smurt grundigt op med en smørcreme eller lign. men ellers som de andre skriver, kartoffelmel (pas på det ikke klumper, for så sætter det sig fast i mmf'en) og så en glat overflade at rulle ud på

god fornøjelse

Anmeld

10. december 2010

Lolli

Caroline86 skriver:

nu vil jeg bare lige tilføje det for en sikkerheds skyld. Du ved det sikkert godt

Når du putter mmf'en på kagen bliver overfladen blød og glat hvis kagen er smurt grundigt op med en smørcreme eller lign. men ellers som de andre skriver, kartoffelmel (pas på det ikke klumper, for så sætter det sig fast i mmf'en) og så en glat overflade at rulle ud på

god fornøjelse

Yep - har luret den med smørcremen.

Havde bare lidt svært ved at forestille mig at det kunne blive så glat i fint uden magi.

Anmeld

10. december 2010

Caroline86

Lolli skriver:

Yep - har luret den med smørcremen.

Havde bare lidt svært ved at forestille mig at det kunne blive så glat i fint uden magi.

hvis du har en helt ny strømpe kan du putte kartoffelmelet i den og så "banke" den ned i pladen... så er det helt findelt

er det overhovedet til at forstå hvad jeg mener med det?

Anmeld

10. december 2010

Lolli

Caroline86 skriver:

hvis du har en helt ny strømpe kan du putte kartoffelmelet i den og så "banke" den ned i pladen... så er det helt findelt

er det overhovedet til at forstå hvad jeg mener med det?

Ah, smart! Ja det gir mening. Det tror jeg jeg prøver. Tak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.