MarianneSonne skriver:
Det lyder da spændende. For ja, vi er mange om kunderne i DK. Jeg har været heldig at få et par varer ind som ikke findes i så mange butikker, men ellers er det jo en evig kamp om kunderne. Vil da overveje det med norke. Bor du der?
Marianne
www.stjerneleg.dk
Ja, det gør jeg, og jeg bestiller tit legetøj, børnetøj, tingeltangel til børneværelse o.lign. fra netbutikker i Danmark fordi udbuddet simpelthen er så dårligt i Norge. Man skal selvfølgelig nok tage højde for, at den gennemsnitlige nordmand måske ikke er så interesseret i specielle/kreative/design/økologiske o.lign varer som mange danskere, men jeg er ret sikker på at det kommer. Jeg har boet her i 5 år nu, og min erfaring er at Norge ligger en 5-10 år efter Danmark i interessen for ovenstående (lidt mindre i Oslo og de andre store byer og mere på landet og i småbyerne).
Jeg ved godt du ikke sælger mad, men bare som et eksempel, var jeg da jeg flyttede herop totalt chokeret over at det nærmest ikke var til at opdrive økologiske varer i store supermarkeder i en by på størrelse med Århus (Trondheim). På det tidspunkt var øko havregryn, mel og mælk for længst blevet standardvarer i Netto og Fakta og ikke noget jeg opfattede mig selv som specielt progressiv, fordi jeg plejede at købe. Her var det bare über-ekstraordinært. NU fem år senere begynder det så småt at være som i Danmark for en 7-8 år siden, og vores lokale COOP (Brugsen) har en del økovarer, selvom vi bor i en lille by med bare 2000 indbyggere.
Jeg har ikke fulgt med på børneudstyrsfronten ligeså længe, men jeg kan se, når jeg søger på norske netbutikker, at den der "lille smart butik med unikt design/godt håndværk/kreativ profil mentalitet er næsten ikke eksisterende her. Der er nogen her og der (også enkelte fysiske butikker i de større byer, der er kommet i løbet af de sidste 2-3? år), men blade der henvender sig til norske forældre er SMÆKFULDE af reklamer for dansk design/legetøj/tingeltangel, "you name it"), så jeg er HELT sikker på der findes et marked, der kan opdyrkes.
Hvis det er noget, du har lyst til at gå videre med seriøst er du velkommen til at tage kontakt på PB, så vil jeg gerne hjæpe med indspil, hvis jeg kan.
Anmeld