For fanden jeg er rasende!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. december 2010

Ox.

Ja, som sagt er min lille prinsesse syg med mavevirus, kaster op og kan intet holde i sig ..

Så skrev jeg som følger til min chef:

Mig: "Godmorgen. Lilje har bræksyge, og har fået min mor til at tage hende indtil videre, men får hun det værre ringer hun efter mig, da Jonas slet ikke er i Kolding idag -  kan vi eventuelt have XX på standby til at møde ind før hvis det er?"

Ham: "Bare skriv til hende"

Det gjorde jeg så, og hun sagde hun kom tidligere, og så regnede jeg med det var ok jeg tog hen for at hente min syge datter.

Mig: "XX kommer kl 11, så der henter jeg Lilje"

Ham "Sussie, det er lige frækt nok, du sagde selv at hvis hun fik det værre, skulle hun hentes. Allerede nu, melder du din afgang kl 11, er det fair??!"

Mig: "Det kan fint være du synes det, men hun har lagt og brækket sig siden halv fem, og for at DU ikke skulle møde ind tidligere og tage hele dagen selv, fordi jeg skulle blive hjemme med hende hele dagen, valgte jeg at tigge og bede min mor om at tage hende, trods det at hun er syg!

Jeg troede det ville være ok - hvis XX mødte ind, så nej jeg synes ikke der er noget galt i det, mn datter er syg, og selvfølgelig er det rarest for hende at være hjemme, men bare rolig, jeg bliver i butikken!!"

Er det bare mg eller hvad, for fanden jeg synes bare IKKE det der er fair!!!! Hvad fanden bilder han sig ind!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Rosa

Jeg synes du skulle have udeladt de sidste par linjer og ladet ham svare på det du skrev, for det var lige i øjet og han ville da få svært ved at argumentere imod det  Kan du ikke ringe og snakke med ham om at du altså har lavet en aftale med din kollega og så længe den er på plads så kan han vel være ligeglad?

Anmeld

10. december 2010

th

JEg synes heller ikke det er fair, din datter er syg, hvilket betyder at du faktisk kan melde dig syg fra om morgen.

Det er ikke alle chefer, der kan finde ud af at behandle folk med syge børn eller gravide for den sags skyld ordentligt.

Jeg ville personligt melde mig syg hele dagen næste gang, så havde han ikke noget valg. Samt det kan da ikke være dit problem at finde en afløser.

Især her op til jul, kan alle godt lige blive presset en ekstra gang for at møde ind, men der er ingen der takker dig bagefter for at du har gjort det.

Tænk over det.

JEg har lært at sige til nu, det håber jeg også du gør.

Anmeld

10. december 2010

Diana...

Nej jeg synes heller ikke det er fær. Men sådan er det desværre mange steder hvis man vælger og gøre det sådan så er der et problem men hvis man melder sig 1. barns syg dag så kan de jo intet sige. 

Da jeg var butikchef på sjælland var jeg også meget syg en dag men skulle åbne butikken og fik så en til at komme og overtage mig kl 12 men det var også et problem. Men hvis jeg havde meld mig helt syg jamen så skulle min chef (ejeren af butikken) Selv ind og åbne den og hun er slet ikke i butikken da han har 8 andre butikker også. Men jeg gjorde sådan for at hjælpe hende men NEJ det synes hun bare ikke om så heller man melder sig helt syg og hun selv skal ind i butikken selv om det ville irritere hendes røv endnu mere men der må de bare ikke sige noget til det. 

Anmeld

10. december 2010

Kildebakken

Han er da helt gal på den og blander sig på en upassende måde i, hvordan du ordner tingene, nu han har bedt dig om selv at gøre det. Han er jo hverken din far eller din skolelære.

Men... jeg ville nok bare slet ikke informere min chef om mine private forhold i den grad du gør, hvis jeg er syg eller mit barn er det, så er det det jeg ville sige, ikke så meget at kommentere på eller blive forarget over fra hans side. 

KH

Anmeld

10. december 2010

mor-til-vanessa

det er slet ikke fair.

hvis man er syg så er man syg.

din chef har slet ikke krav på at vide hvad du fejler. så næsten gang behøver du ikke give ham så meget info. så er du/i bare syge.

Anmeld

10. december 2010

JulieE

Øv for en træls situation!! Rigtig træls at din datter er syg og din chef ikke umiddelbart er forstående...Men måske kunne det være en idé at ringe og snakke med ham istedet for at SMSe. beskederne kan nemt misforståes og generelt ikke en optimal kommunikations form til den slags

Håber situationen løser sig og rigtig god bedring til din datter!!!

Anmeld

10. december 2010

Muhmi

Rosa skriver:

Jeg synes du skulle have udeladt de sidste par linjer og ladet ham svare på det du skrev, for det var lige i øjet og han ville da få svært ved at argumentere imod det  Kan du ikke ringe og snakke med ham om at du altså har lavet en aftale med din kollega og så længe den er på plads så kan han vel være ligeglad?

Præcis! Du skulle bestemt ikke have skrevet at du ville blive der...

Men hvorfor sms'er du til din chef? Det undrer jeg mig over, det kan selvfølgelig godt være at i må det på din arbejdsplads, men jeg som chef ville blive lidt trodsig hvis én af mine ansatte skrev en sms til mig. Dette er selvfølgelig ikke et angreb, men måske en forklaring på hvorfor han virker som sådan en skid..

Anmeld

10. december 2010

Ox.

Vi plejer normalt bare at sms'e frem og tilbage fordi vi kun er ham og jeg der er fuldtids og så har vi to skolepiger ved siden af ...

Men åha altså hvor det irritere mig, når jeg har stået og passet hele butikken selv flere gange fordi enten han eller hans unger har været syge, og så når min datter bliver syg (og det skal lige siges, jeg ikke har haft en eneste sygedag siden jeg kom tilbage i marts) så er han sådan .. Øv altså ..

Men jeg er blevet helt hjemme, da han blev sur og skrev at så måtte jeg jo bare blive hjemme!

Så det har jeg gjort!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.