Årh ! sikke en dag ?! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. december 2010

Mikkel's mor <3

hej piger, skal lige have lidt luft !

Sikke en dag, alt begyndte godt, skulle til jordemor for (forhåbentlig) sidste gang.. alt har førhen været rigtig fint, det ville ikke være den største baby jeg skal føde men de var ikke bekymret for at han var for lille.
Men idag viser det sig, at de mener at han ikke er vokset inden for de sidste 14 dage, + de mener at jeg ikke har ret meget fostervand tilbage så bliver sendt akut til Esbjerg for at få tjekket op på det hele.
får kørt en kurve som viser tonsvis af Plukveer, men lille har det godt,
bliver senere scannet og der er næsten ikke noget fostervand
min egen jordemor og en studerende skønnede ham til at veje omkring 2400 g men scanneren sagde 3400 g Hvad skal man så lige tro på ?! :O har altid fået at vide det skulle være en lille baby..

men nå de valgte at sende mig hjem igen med beskeden om at jeg skal komme igen på tirsdag (har termin på mandag)
-nogen der prøvet det og ved om de evt. kunne finde på at sætte fødslen igang ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

SussieThyssen

Jennifer skriver:

hej piger, skal lige have lidt luft !

Sikke en dag, alt begyndte godt, skulle til jordemor for (forhåbentlig) sidste gang.. alt har førhen været rigtig fint, det ville ikke være den største baby jeg skal føde men de var ikke bekymret for at han var for lille.
Men idag viser det sig, at de mener at han ikke er vokset inden for de sidste 14 dage, + de mener at jeg ikke har ret meget fostervand tilbage så bliver sendt akut til Esbjerg for at få tjekket op på det hele.
får kørt en kurve som viser tonsvis af Plukveer, men lille har det godt,
bliver senere scannet og der er næsten ikke noget fostervand
min egen jordemor og en studerende skønnede ham til at veje omkring 2400 g men scanneren sagde 3400 g Hvad skal man så lige tro på ?! :O har altid fået at vide det skulle være en lille baby..

men nå de valgte at sende mig hjem igen med beskeden om at jeg skal komme igen på tirsdag (har termin på mandag)
-nogen der prøvet det og ved om de evt. kunne finde på at sætte fødslen igang ?

Jeg vil ikke gå igen uden at skrive lidt kort..især ikke når der ikke er andre der har svaret søde ven.
jeg har aldrig selv prøvet det, har fået gigababyer og havde tonsvis af fostervand, men jeg har hørt fra flere herinde fra, at man vist nok vælger at sætte igang, hvis der er mistanke om for lidt fostervand og lidt lav fødselsvægt.
Men hvis scanneren siger 3400g så tror jeg nu nok, du skal regne med den. Det svarer jo lidt til at lade en brovægt og en vægtløfter veje en bil og så give et bud på hvad den vejer, og jeg antager at hvis det teksiske er i orden, så er det brovægten der har ret og ikke vægtløfteren med sit skøn. Det samme må gælde her...teknikken har mest sandsynligt ret.
Men jeg skal ikek sige det med 100 % sikkerhed.
Du skal nu ikke være ked af det, for hvis der virkeligt havde været grund til bekymring, så havde de jo taget fat i dig og sat dig igang med det samme.
Så lad os nu se hvad de siger på mandag
Du får et stort knus og så venter jeg spændt på en update.
Du kan jo lige lægge en lille kommentar herind i morgen formiddag, så tråden her bliver lagt om på første side igen, når der er flere af pigerne online.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. december 2010

Lolli

Ville også lige kommentere på dette.  Havde en bekendt hvis baby blev skønnet meget lille 5-6 dage før termin. Hun havde meget lidt fostervand tilbage og hun blev sat igang SUPER akut - og det med det samme.  Så jeg vil også sige at hvis de virkelig mente der var risiko for baby, så var du nok blevet sat igang idag. Bare en lille opmuntring - og et lille håb for dig at de sætter dig igang mandag.

Anmeld

9. december 2010

Siljesmor

Min veninde var igennem nøjagtig det sammem med sit første barn. Han endte med at veje 2800 gr og blev født på terminsdatoen - ved igangsættelse, da hun ikke havde noget fostervand tilbage  Så tror nok du skal regne med en igangsættelse, i næste uge  Held og lykke med det hele

Anmeld

10. december 2010

Mikkel's mor <3

Mange tak for svar  
det har godt nok lige gjort min bekymring lidt bedre. puha føler mig helt lettet. men ja jeg vælger at ikke at tro på noget som helst med hans vægt og str. før han er blevet født, bliver bare mere forvirret..  for at han komemr af sig selv i løbet af weekenden

- Nå men kan tilføje at jeg knap nok har sovet i nat, er meget sikker på at jeg har veer  virkelig ondt i underlivet det føles som om at det sidder lidt over og bag skambenet og derefter trækker om i lænden, hvis smerterne ikke kommer omvendt, tog lidt tid på dem her til morgen men kunne ikke rigtig finde ud af det har fået det lidt at der er 3.39 min imellem 2 veer og så varede de ca 30-45 sek. gjorde det kun lige den gang, altså det gør virkelig ondt har ikke prøvet noget ligende men det er ikke sådan at jeg slet ikke kan holde det ud, så tror derfor at jeg har gjort det forkert.
så kæresten må hjælpe mig når han står op om lidt kan slet ikke lige samle mig til det

Anmeld

10. december 2010

Kildebakken

Kære Jennifer,

Så kort tid før fødslen er bare ikke et super tidspunkt at blive sendt akut på hospitalet og det lyder også lidt som om du kommer næsten mere uafklaret derfra end du kom ind. Jeg går ud fra at de ikke fortæller alt for meget om hvad der skal ske tirsdag, fordi de ikke vil give dig forventninger til noget de ikke kan holde. Det er bare ikke særlig sund information for en gravid - bedre at de bare havde givet et eller to scenarier. Håber virkelig for dig at det er veer nu, så du slipper for at spekulere mere - husk at hvis du er det mindste urolig, så må du henvende dig til dem igen:-)

Snart tillykke med den lille størrelse:-)

Anmeld

10. december 2010

Mikkel's mor <3

Kildebakken skriver:

Kære Jennifer,

Så kort tid før fødslen er bare ikke et super tidspunkt at blive sendt akut på hospitalet og det lyder også lidt som om du kommer næsten mere uafklaret derfra end du kom ind. Jeg går ud fra at de ikke fortæller alt for meget om hvad der skal ske tirsdag, fordi de ikke vil give dig forventninger til noget de ikke kan holde. Det er bare ikke særlig sund information for en gravid - bedre at de bare havde givet et eller to scenarier. Håber virkelig for dig at det er veer nu, så du slipper for at spekulere mere - husk at hvis du er det mindste urolig, så må du henvende dig til dem igen:-)

Snart tillykke med den lille størrelse:-)

Ja jeg må indrømme at jeg er mere forvirret nu end igår før jeg kom derind, lægen der scannede mig sagde næsten ikke en dyt om hvad han foretog sig under scanningen. :s
men du har sikkert helt ret i at det er pga de ikke vil give mig "forventninger" om hvad der skal ske tirsdag, men bare et prej havde været godt.
Jeg vælger lige at se tiden an, og om det bliver værre så kunne det måske godt være man skule ringe ind på FG (:

mange tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.