nogle som kan hjælpe mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

283 visninger
1 svar
0 synes godt om
9. december 2010

Anonym trådstarter

jeg skriver lige som anonym da der er nogle som kender mig her inde

men mit spørgsmål er

mig og kærsten har tænkt på at gift os samme dag som vores lille søn skal dåbes i det nye år

men nu har jeg 2 dejlige unger fra et btidliger forhold

vil jeg så miste de børnepenge fra deres far jeg får hver mdr vis jeg gifter mig igen ?

og vil vi miste vores boligsikering ?

vi har halv fri plads til den ene og så har vi også søskende rabat vil vi miste det?

vi er begge 2 på fagforening for tiden da vores arbejdes plads lukke ned her i feb mdr

håber der er nogle som kan hjælp mig

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

eElak

Anonym skriver:

jeg skriver lige som anonym da der er nogle som kender mig her inde

men mit spørgsmål er

mig og kærsten har tænkt på at gift os samme dag som vores lille søn skal dåbes i det nye år

men nu har jeg 2 dejlige unger fra et btidliger forhold

vil jeg så miste de børnepenge fra deres far jeg får hver mdr vis jeg gifter mig igen ?

og vil vi miste vores boligsikering ?

vi har halv fri plads til den ene og så har vi også søskende rabat vil vi miste det?

vi er begge 2 på fagforening for tiden da vores arbejdes plads lukke ned her i feb mdr

håber der er nogle som kan hjælp mig

knus

Halløjsa... tager det lige fra ende af

Børnebidrag:
Nej det gør du ikke, da det er bidrag han betaler TIL/FOR barnet... Det har intet med sin situation at gøre

boligsikring:
Det burde ikke ændre sig pga i bliver gift...i bor jo sammen ligemeget hvad...  

Friplads:
Det følger husstandens indkomst. Dvs. går ud fra t du bor sammen med din kæreste.... Så bliver der intet ændret der. Det er kun når der er inkomstændringer, f.eks. fyring eller lønstigning, at det har betydning.. eller hvis din kæreste flytter...  

søskenderabat:
Hænger kun sammen med antallet af børn i pasningstilbud, og har intet med din civile status at gøre 

er i begge berettiget til dagpenge når tid er?
Hvis i risikerer at komme på kontanthjælp (og ikke dagpenge) så LAD VÆRE med at gifte jer.. for så får i forsørgerpligt overfor hinanden. dvs i kan miste nogle af dagpengene på det.. eller hvis den ene af jer kommer i job, så skal den forsørge for den anden... 

det var lige min mening.. og tillykke med "forlovelsen" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.