th skriver:
Hej
JEg har det på samme måde med kød, kan slet ikke tage det... fy da.
Men har fundet ud af at medister med rødbeder kan gå, samt hambuger fra mac./ dette er nok ikke så sundt, men hvis det vil blive der, er det fint)
Har tabt 5 kilo nu siden jeg blev gravid for 10 uger siden, så skal holde noget i mig.
I aften skal jeg prøve pitabrød med æg og tun, samt måske lidt oksekød, nu må vi se...
Ellers kan jeg fortælle at jeg heller ikke er god til fisk, så det spiser jeg stort set ikke andet end tun og mekral.
Min frokost i denne uge har været rugbrød med skinke og italisk salat. og roastbeef, men er faktisk blevet usikker på om man må spise roastbeef....
Håber du finder ud af det, så det bliver nemmere at handle ind.
Hej
Det lyder da til at være en hård omgang også. Kaster du op stadig ? Du må være i 12. uge ?
Jeg kaster ikke op. Har faktik kun kastet op et par gange, siden jeg blev gravid, men det er længe siden. Er i 15. uge nu. Det er mere sådan en, bvadr nej tak oplevelse......når der er noget, man bare ikke kan lide, du ved. Jeg er ellers normalt ikke særlig kræsen og kan godt lide at spise kød. Men nu er det bare utrolig sjældent, at jeg har appetit på det.
Det gør jo selvfølgelig ikke så meget, at man får en pause fra kød. Problemet er så bare, at finde på noget andet. Kylling har jeg nemlig heller ikke så meget lyst til. Andekød ku jeg godt spise, men det er bare så dyrt. Det skifter også meget, hvad jeg har lyst til. Pludselig den anden dag fik jeg lyst til svinesteg. Men havde ikke nogen, så det blev det jo ikke til. Dagen efter forsvinder lysten til netop det og så er det igen bvadr. Det gør det også utrolig svært at lave mad til flere dage, for det jeg har appetit på idag, har jeg slet ikke lyst til imorgen. Mærkeligt. Har aldrig haft det sådan før eller været så kræsen.
Tror man generelt skal holde sig fra rødt kød, så roastbeaf er nok ikke så godt. Med mindre det er gennemstegt. Lever og paté skal man helt holde sig fra. Og der er nogle andre ting, jeg ikke lige kan huske. Mht. fisk skal man jo passe på med kviksølvsforurening. Det er tit de større fisk, der er problemet, såsom tun og laks. Man må godt spise det, men ikke i større mængder.