Problemer med kosten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.259 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. december 2010

thilde-tusindfryd

Jeg synes bare ikke, jeg har appetit på noget lige for tiden. Eller dvs. det er især aftensmaden. Lige meget, hvad jeg kigger på i køledisken i supermarkedet, så ..nej....bvadr....

Det er især kød, der frastøder mig. Jeg skal virkelig lede længe, for at finde noget, jeg har lyst til. Min mave vender sig, når jeg kigger på det og overvejer at spise det til aftensmad. Tanken har strejfet mig, om det er fordi mit barn i maven er vegetar  Men sådan hænger det nok ikke sammen.

For desværre volder grøntsager mig også problemer. Har simpelthen ikke lyst til det, jeg plejer at ha lyst til. Især friske grøntsager og salat frastøder mig. Jeg prøvede at lave en salat med hvidkål, appelsin, rosiner og solsikkekerner (kender I sikkert), for det fik jeg pludselig lyst til, men min mave lavede simpelthen så meget vrøvl, da jeg havde spist det og hele resten af aftenen og natten med.

Det er ikke fordi jeg har kvalme, for det har jeg ikke så tit længere. Er jo i 4. md. og det værste er vist overstået, hvad det angår. Jeg har bare ikke appetit på andet end rugbrød med pålæg. Ferske ting. Eller noget med syltede rødkål, rødbeder, agurker osv. Ved ikke, om det også hænger sammen med vinter og jul  Har mest lyst til sådan rigtig vinterkost. Jeg spiser enormt meget fisk. Til frokost og aften. Sild, tunsalat, rødspættefiletter, fiskefrikadeller. Det er lige før, jeg er bekymret for, om jeg får for meget fisk. For det skal man jo også passe på med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

th

Hej

JEg har det på samme måde med kød, kan slet ikke tage det... fy da.

Men har fundet ud af at medister med rødbeder kan gå, samt hambuger fra mac./ dette er nok ikke så sundt, men hvis det vil blive der, er det fint)

Har tabt 5 kilo nu siden jeg blev gravid for 10 uger siden, så skal holde noget i mig.

I aften skal jeg prøve pitabrød med æg og tun, samt måske lidt oksekød, nu må vi se...

Ellers kan jeg fortælle at jeg heller ikke er god til fisk, så det spiser jeg stort set ikke andet end tun og mekral.

Min frokost i denne uge har været rugbrød med skinke og italisk salat. og roastbeef, men er faktisk blevet usikker på om man må spise roastbeef....

Håber du finder ud af det, så det bliver nemmere at handle ind.

Anmeld

9. december 2010

Julieogbaby

Jeg har det meget ligesom dig! Har så svært ved at finde på noget jeg har lyst til, og de fleste ting jeg kommer på eller ser i supermarkedet får så vander det i maven på mig. Har det is'r sådan med spagetthi bolognaise og kylling. Da jeg lå herhjemme sidste uge med kvalme, var det eneste jeg kunne få ned, frugt, rugbrød med rullepølse og agurk, og så bananmadder med pålægschokolade. Bestemt heller ikke det bedste en hel uge i streg, men de kloge siger at det vigtigste er at få noget ned som man kan holde i sig.

Har selv tabt mig små 4 kg og er 12+5 idag.

Men, fisk er fint at spise, bare ikke store fisk, da de har meget kviksølv i sig og det er ikke godt for baby - vegetar eller ej

Så mit råd er: spis hvad der ikke giver vrøvl med din mave

Anmeld

9. december 2010

thilde-tusindfryd

th skriver:

Hej

JEg har det på samme måde med kød, kan slet ikke tage det... fy da.

Men har fundet ud af at medister med rødbeder kan gå, samt hambuger fra mac./ dette er nok ikke så sundt, men hvis det vil blive der, er det fint)

Har tabt 5 kilo nu siden jeg blev gravid for 10 uger siden, så skal holde noget i mig.

I aften skal jeg prøve pitabrød med æg og tun, samt måske lidt oksekød, nu må vi se...

Ellers kan jeg fortælle at jeg heller ikke er god til fisk, så det spiser jeg stort set ikke andet end tun og mekral.

Min frokost i denne uge har været rugbrød med skinke og italisk salat. og roastbeef, men er faktisk blevet usikker på om man må spise roastbeef....

Håber du finder ud af det, så det bliver nemmere at handle ind.

Hej

Det lyder da til at være en hård omgang også. Kaster du op stadig ? Du må være i 12. uge ?

Jeg kaster ikke op. Har faktik kun kastet op et par gange, siden jeg blev gravid, men det er længe siden. Er i 15. uge nu. Det er mere sådan en, bvadr nej tak oplevelse......når der er noget, man bare ikke kan lide, du ved. Jeg er ellers normalt ikke særlig kræsen og kan godt lide at spise kød. Men nu er det bare utrolig sjældent, at jeg har appetit på det.

Det gør jo selvfølgelig ikke så meget, at man får en pause fra kød. Problemet er så bare, at finde på noget andet. Kylling har jeg nemlig heller ikke så meget lyst til. Andekød ku jeg godt spise, men det er bare så dyrt. Det skifter også meget, hvad jeg har lyst til. Pludselig den anden dag fik jeg lyst til svinesteg. Men havde ikke nogen, så det blev det jo ikke til. Dagen efter forsvinder lysten til netop det og så er det igen bvadr. Det gør det også utrolig svært at lave mad til flere dage, for det jeg har appetit på idag, har jeg slet ikke lyst til imorgen. Mærkeligt. Har aldrig haft det sådan før eller været så kræsen.

Tror man generelt skal holde sig fra rødt kød, så roastbeaf er nok ikke så godt. Med mindre det er gennemstegt. Lever og paté skal man helt holde sig fra. Og der er nogle andre ting, jeg ikke lige kan huske. Mht. fisk skal man jo passe på med kviksølvsforurening. Det er tit de større fisk, der er problemet, såsom tun og laks. Man må godt spise det, men ikke i større mængder.

Anmeld

9. december 2010

thilde-tusindfryd

Julieogbaby skriver:

Jeg har det meget ligesom dig! Har så svært ved at finde på noget jeg har lyst til, og de fleste ting jeg kommer på eller ser i supermarkedet får så vander det i maven på mig. Har det is'r sådan med spagetthi bolognaise og kylling. Da jeg lå herhjemme sidste uge med kvalme, var det eneste jeg kunne få ned, frugt, rugbrød med rullepølse og agurk, og så bananmadder med pålægschokolade. Bestemt heller ikke det bedste en hel uge i streg, men de kloge siger at det vigtigste er at få noget ned som man kan holde i sig.

Har selv tabt mig små 4 kg og er 12+5 idag.

Men, fisk er fint at spise, bare ikke store fisk, da de har meget kviksølv i sig og det er ikke godt for baby - vegetar eller ej

Så mit råd er: spis hvad der ikke giver vrøvl med din mave

He he, ja har også lige skrevet det med store fisk

Jeg prøver at spise sundt, fordi jeg er lidt overvægtig og ikke vil tage på i min graviditet. Så jeg vil ikke bare kaste mig over hvad som helst. Jeg sku gerne holde min vægt eller tabe mig lidt.  Så McD blir det nok ikke til  (ved godt, det ikke var dig, der skrev det)

Min største bekymring er selvfølgelig, at jeg ikke får grøntsager nok for tiden. Men jeg tager de kosttilskud, jeg skal tage. Håber det kan kompensere lidt. Rå gulerødder kan jeg nu godt ha', så dem får jeg da nogle af ind imellem. Og rødbeder og rødkål er jo også grøntsager, selvom de er syltede

Men alligevel.....ku være godt med noget inspiration til aftenretter. Det er jo altid det, når man ikke kan ha' det sædvanlige, så skal man pludselig til også at finde ud af at tilberede ting, man ellers ikke spiser. Fik noget rødkåls salat den anden dag på min skole. Den var faktisk lækker. Måske sku jeg lige prøve at se, om jeg ku få opskriften.

Anmeld

9. december 2010

thilde-tusindfryd

Der er nogle ting, som jeg generelt godt kan ha': tomatsuppe gerne med nogle små suppehornspasta i, risengrød  , øllebrød (fik jeg i sidste uge, MED flødeskum ) og så pasta.

Anmeld

10. december 2010

th

Jeg er i uge 11 på mandag. skal scannes den 22 dec.

har kun kastede op en gang onsdag aften, ellers holdt maden i mig, så det er dejligt.

Jeg har tabt 16 kilo siden maj måned, hvor jeg startede ved ddv, for at tabe mig 20 kilo. inden jeg skulle blive gravid, men den lille ville komme et par md. før og er rigtig glad for det.

Så for mig er det også underligt ikke at må tabe mig noget lige nu for min læge.

Har snakket med ham i går, han sagde det var og at jeg stadig taber de 4 kilo, men ikke ved at kaste op, så skal skrive op hvornår jeg kaster op.

Men det kunne da være jeg skulle prøve øllebrød.

Ang. mad kan jeg stå at lave noget og så når vi skal til at spise det har jeg ikke lyst til det, så det er også træls.

Hilsen TH

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

th skriver:

Ang. mad kan jeg stå at lave noget og så når vi skal til at spise det har jeg ikke lyst til det, så det er også træls.

Hilsen TH

Ja, det kender jeg også. Det skifter lynhurtigt, hvad jeg har appetit på og hvad jeg bestemt ikke har lyst til, så det er rigtig svært at planlægge måltider og indkøb. Køber stort set ind hver dag til aftensmaden.

Anmeld

10. december 2010

JustMe

th skriver:

Så for mig er det også underligt ikke at må tabe mig noget lige nu for min læge.

Har snakket med ham i går, han sagde det var og at jeg stadig taber de 4 kilo, men ikke ved at kaste op, så skal skrive op hvornår jeg kaster op.

At tabe sig er vel at tabe sig uanset årsagen? Selvfølgelig er det skidt, hvis du kaster op bevidst, emn om du taber dig fordi du kaster op pga graviditeten, eller fordi du spiser mindre, giver vel det samme resultat i sidste ende?

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil tabe det sidste. Jeg ville også forfærdeligt gerne lige smide 2 kg, men jeg må ganske enkelt ikke....hverken for min læge eller jordemoder (eller kæresten for den sags skyld, haha).

Anmeld

11. december 2010

th

Ja det kan jeg godt forstå.

Jeg tager det stille og roligt, jeg synes jeg spiser helé tiden og tænker faktisk ikke over at tabe de sidste kilo. Det er som om at de bare ryger af....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.