Vaniljekranse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.102 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. december 2010

Ploffer

Er der nogle der ligger inde med en god opskrift på vaniljekranse som holder formen i ovnen???

Mine flyder altid ud så man slet ikke kan se mønstret og det irriterer mig grænseløst, så i år vil jeg prøve en ny opskrift 

Så kom frisk med en masse gode opskrifter 

Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

ekzunz

Jeg har lige bagt vaniliekranse idag efter Frk. Jensens opskrift. De bliver super-gode og holder formen fint.

500 g. mel, 375 g. margarine, 250 g. sukker, 1 æg, 125 g. mandler, 1 æg, 1 stang vanille.

Mandlerne hakkes meget fint (kan også blendes til mel, men jeg kan godt lide at der er lidt mere bid) alle ingredienser blandes og køres gennem en kødhakker, bages i ca. 10-12 min. ved ca. 220 grader.

Anmeld

9. december 2010

Ploffer

Znuzke skriver:

Jeg har lige bagt vaniliekranse idag efter Frk. Jensens opskrift. De bliver super-gode og holder formen fint.

500 g. mel, 375 g. margarine, 250 g. sukker, 1 æg, 125 g. mandler, 1 æg, 1 stang vanille.

Mandlerne hakkes meget fint (kan også blendes til mel, men jeg kan godt lide at der er lidt mere bid) alle ingredienser blandes og køres gennem en kødhakker, bages i ca. 10-12 min. ved ca. 220 grader.

Ej tusind tak..... Jeg går straks i køkkenet og prøver den opskrift 

Anmeld

9. december 2010

Isabella_mor

Znuzke skriver:

hvad søren gør man hvis man ikke lige har en kødhakker???? 

Anmeld

9. december 2010

ekzunz

isabellamor skriver:

hvad søren gør man hvis man ikke lige har en kødhakker???? 

Hmmm....man kan vel bare trille dem ud, men så får de jo ikke vaniliekransekage-takker....

Man kan vist også bruge en bollesprøjte - hvis man kan få sådan noget mere....

Anmeld

9. december 2010

Isabella_mor

Znuzke skriver:

Hmmm....man kan vel bare trille dem ud, men så får de jo ikke vaniliekransekage-takker....

Man kan vist også bruge en bollesprøjte - hvis man kan få sådan noget mere....

jeg har da sådan en kagesprøjte, men om dejen bliver for hård til den må tiden jo vise, ellers må det blive formløse vaniljekranse.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.