3.lægeundersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

836 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. december 2010

Anonym trådstarter

læste herinde under uge 35

Du skal sikkert til læge for 3. og sidste gang i denne uge. Her vil du få tjekket dit blodtryk og din urin, og du vil få målt din livmoders og vurderet dit barns størrelse og få lyttet efter hjertelyd.

Det jeg undres over er, hvordan de måler livmodern ?
Skal man smide bukserne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Silas&Mille

Nej ikke helt.

Jeg tror de måler fra skambenet og op til toppen af livmoderen under brysterne.

Sådan føles det i hvert fald nå min JM måler min mave.

Anmeld

9. december 2010

Marco2

Nej du skal ikke "strippe".

Livmoderens mål er det der kaldes symfyse-findus målet, som bliver målt fra toppen af dit skamben til toppen af din livmoder. Og det foregår med et målebånd udenpå maven.

AG

Anmeld

9. december 2010

Anonym trådstarter

ok, så er det jo ligesom de andre gange, mere rolig

Anmeld

9. december 2010

Missi

Er det overhovedet nødvendigt?

ja jeg går til ekstra scanninger fordi jeg er fedmeoperaret, er de lægetjek overhovedet nødvendige? når man stadig os skal til jordmor?

Anmeld

9. december 2010

Anonym trådstarter

Missi skriver:

Er det overhovedet nødvendigt?

ja jeg går til ekstra scanninger fordi jeg er fedmeoperaret, er de lægetjek overhovedet nødvendige? når man stadig os skal til jordmor?

man skal kun afsted de 3 gange men synes slet ikkedet overhovedet har været nødvendigt, synes det har været fint med jordmoder alene

Anmeld

9. december 2010

Missi

Anonym skriver:

man skal kun afsted de 3 gange men synes slet ikkedet overhovedet har været nødvendigt, synes det har været fint med jordmoder alene

oki for jeg har nemlig ikke haft tid til 2. lægetjek, og og 3. lægetjek ligger lige rundt om hjørinet, det samme gør scanning og jordmortjek, så gider jeg ikke brug tid på lægen os hehe

Anmeld

9. december 2010

Anonym trådstarter

Ved ikke hvorfor man skal til lægen i det hele taget , udover lige at få det bekræftet.
Hvad er det der sker når man er fedmeoprt. og blier gravid ? undersøgelser og ting man skal være obs på?

Anmeld

9. december 2010

Missi

Anonym skriver:

Ved ikke hvorfor man skal til lægen i det hele taget , udover lige at få det bekræftet.
Hvad er det der sker når man er fedmeoprt. og blier gravid ? undersøgelser og ting man skal være obs på?

det er fordi det kan overbelaste din krop ret meget.

Barnet får ikke alt det mad der nok skal til som hvis man ikke være operaret, jeg har døjet med med lav blodtryk og ingen appetit, så derfor skal jeg til ekstra scanninger, fordi han ikke er helt så stor som gennemsnittet

Anmeld

9. december 2010

Anonym trådstarter

Missi skriver:

det er fordi det kan overbelaste din krop ret meget.

Barnet får ikke alt det mad der nok skal til som hvis man ikke være operaret, jeg har døjet med med lav blodtryk og ingen appetit, så derfor skal jeg til ekstra scanninger, fordi han ikke er helt så stor som gennemsnittet

hvad vejer han i forhold til andre babyer i uge 33 ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.