At spraymale sin TripTrap-stol...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.353 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. december 2010

RumlesMor

Hej, vi har 2 gamle TripTrap-stole som har været i familien i maaange år. Derfor begynder de også nu at se lidt grå og triste ud. Har derfor overvejet at male dem... Vil selvfølgelig vaske dem grundigt og slibe dem inden jeg maler. Men tænker om andre har prøvet det og om man skal male med pensel eller kan slippe lidt lettere og spray-male for bedste resultat?

Jeg har undersøgt prisen for at få det gjort proff., men både autolakerer og møbelfolk kræver omkring 800-1300 kr. Og så kunne jeg jo lige så godt købe nyt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

bette

du kan godt gøre det selv.. men jeg ville nok huske at du ikke må spraye for tæt på ellers løber det.. 

og måske give det en omgang lak eller lign bagefter.. 

Anmeld

9. december 2010

Isabella_mor

vælg at lade være med at spraye det på. det meste maling som sprayes på indeholder så utrolig mange kemikalier at det kan være skadeligt...

mal i stedet med en maling med evt eco blomsten på eller svanemærket. spørg i din farvehandler, det kan altså godt give et rigtig flot resultat hvis du tager dig god tid og køber en maling som er slidstærk..  og så bare give den en masse lag... der får man det bedste resultat..  

Anmeld

9. december 2010

Dinna88

Den "nemme vej" er ikke at spraymale! Det er så nemt at lave løbere, at man skulle tro det var løgn. Fat en pensel, og så husk at male i samme retning hele tiden

Anmeld

9. december 2010

Low

isabellamor skriver:

vælg at lade være med at spraye det på. det meste maling som sprayes på indeholder så utrolig mange kemikalier at det kan være skadeligt...

mal i stedet med en maling med evt eco blomsten på eller svanemærket. spørg i din farvehandler, det kan altså godt give et rigtig flot resultat hvis du tager dig god tid og køber en maling som er slidstærk..  og så bare give den en masse lag... der får man det bedste resultat..  

Jeg er helt enig

Anmeld

9. december 2010

Milka

har selv malet denne stol med en lille rulle og pensel dér hvor rullen ikke kunne nå

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. december 2010

RumlesMor

Tak til alle for de gode råd...tror jeg vil forsøge mig med en lille rulle og maling i den "sunde" ende. Spraydåsen er jeg ellers god til at styre, men hvis den indeholder flere kemikalier, hopper vi på den gode gammeldaws

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.