Alkoholfri æblegløgg - opskrift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.727 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Mussi30

De damer.. jeg har brug for en opskrift

jeg skal i morgen holde julehygge for en masse gamle veninder, blandt andet to dejligt gravide kvinder

Så jeg har brug for en rigtigt god opskrift på alkoholfri gløgg. Og jeg har i overskriften skrevet æblegløgg, da jeg regner med at den er mere frisk og derfor mere tiltalende. Garanteret også for os ikke-gravide

Er der nogen, der har erfaring med dette?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Kløver

Jeg vil meget gerne dele opskrift med dig Du får lige original opskriften, og så min stedmors redigerede opskrift, som også kan drikkes af folk med sukkersyge, og synes hendes variant er rigtig god Fremgangsmåden er den samme, det er kun ingredienserne der varierer lidt

Original opskrift, Æbleglögg (ingredienser)

1½ dl Æblesaft

1 stang kanel

3 hele kardemomme

3 nelliker

citron

5 g mandelspilitter

10g lyse rosiner

min stedmors opskrift, Æbleglögg (ingredienser)

½ l Æblesaft

1 tsk kanel

3 tsk kardemomme

3 tsk nelliker

½ tsk citronsaft

et lille dryp sød (flydende sødemiddel)

5 g mandelspilitter

10g lyse rosiner

varm æblesaften i en lille gryde med kanel, kardemomme og nelliker (put dem evt i en thepose, så de er enmme at fjerne igen) kom en skive citron, mandler og rosiner i et glas, der tåler varme, og hæld den varme krydrede æblesaft over og nyd straks

håber opskriften kan bruges

Anmeld

9. december 2010

Mussi30

Super!!

Tusind tak for svar

Anmeld

9. december 2010

JustMe

Maja84 skriver:

Jeg vil meget gerne dele opskrift med dig Du får lige original opskriften, og så min stedmors redigerede opskrift, som også kan drikkes af folk med sukkersyge, og synes hendes variant er rigtig god Fremgangsmåden er den samme, det er kun ingredienserne der varierer lidt

1½ dl Æblesaft

1 stang kanel

3 hele kardemomme

3 nelliker

citron

5 g mandelspilitter

10g lyse rosiner

½ l Æblesaft

1 tsk kanel

3 tsk kardemomme

3 tsk nelliker

½ tsk citronsaft

5 g mandelspilitter

10g lyse rosiner

varm æblesaften i en lille gryde med kanel, kardemomme og nelliker (put dem evt i en thepose, så de er enmme at fjerne igen) kom en skive citron, mandler og rosiner i et glas, der tåler varme, og hæld den varme krydrede æblesaft over og nyd straks

Hvad er det, der gør den nederste diabetesvenlig og den øverste ikke diabetesvenlig?  Den eneste forskel er jo flydende sød, som bare gør den nederste lidt mere sød i det?

Anmeld

10. december 2010

Kløver

JustMe skriver:

Hvad er det, der gør den nederste diabetesvenlig og den øverste ikke diabetesvenlig?  Den eneste forskel er jo flydende sød, som bare gør den nederste lidt mere sød i det?

Hehe ja godt spørgsmål, så er de måske begge diabetes venlige, hmmm eller er det fordi hun har brugt en anden æblesaft til den nederste uden sukker i, men ikke skrevet det på sedlen, men jeg kan da lige høre hende ad næste gang jeg ser hende

Uanset hvad, så synes jeg nu det smager godt

Anmeld

10. december 2010

JustMe

Maja84 skriver:

Hehe ja godt spørgsmål, så er de måske begge diabetes venlige, hmmm eller er det fordi hun har brugt en anden æblesaft til den nederste uden sukker i, men ikke skrevet det på sedlen, men jeg kan da lige høre hende ad næste gang jeg ser hende

Uanset hvad, så synes jeg nu det smager godt

Jeg synes nemlig, de begge ser diabetesvenlige ud (min bror er diabetiker). Dog skal man nok begrænse det, hvis det er diabetes 2 pga æblejuicen og rosinerne (Jeg er selv insulinresistent, men heldigvis ikke slemt nok, til at det er diabetes)

Men de skal da prøves - for alkoholfri "rigtig" glögg synes jeg ikke, jeg har set endnu  Me like!

Anmeld

10. december 2010

Kløver

JustMe skriver:

Jeg synes nemlig, de begge ser diabetesvenlige ud (min bror er diabetiker). Dog skal man nok begrænse det, hvis det er diabetes 2 pga æblejuicen og rosinerne (Jeg er selv insulinresistent, men heldigvis ikke slemt nok, til at det er diabetes)

Men de skal da prøves - for alkoholfri "rigtig" glögg synes jeg ikke, jeg har set endnu  Me like!

Tja jeg tror nu også det er æblesaften som hun så har købt uden sukker sidne hun har kommet sød i, for ellers ved jeg ikke hvad der skulle gøre forskellen

vil sige jeg gider ikke det der normalt er alkohol i, og få det alkoholfrit, for det smager ofte rædsomt, kan sammenligne med en alkoholfri vin jeg skulle prøve at smage til en 70 års fødselsdag, smagte ikke i nærheden af vin, føj for den, det smagte mere af sur ribena med rigtig dårlig eftersmag hehe så den slags holder jeg mig langt fra, så vil jeg hellere undvære

Anmeld

10. december 2010

JustMe

Maja84 skriver:

Tja jeg tror nu også det er æblesaften som hun så har købt uden sukker sidne hun har kommet sød i, for ellers ved jeg ikke hvad der skulle gøre forskellen

vil sige jeg gider ikke det der normalt er alkohol i, og få det alkoholfrit, for det smager ofte rædsomt, kan sammenligne med en alkoholfri vin jeg skulle prøve at smage til en 70 års fødselsdag, smagte ikke i nærheden af vin, føj for den, det smagte mere af sur ribena med rigtig dårlig eftersmag hehe så den slags holder jeg mig langt fra, så vil jeg hellere undvære

Ja, det kunne godt være - det har jeg aldrig hørt om, men du har sikkert ret

Anmeld

10. december 2010

Mussi30

Jeg lavede den på ukoncentreret og ufiltreret æblejuice

Og det blev virkelig et hit

Anmeld

10. december 2010

birthee

Maja84 skriver:

1½ dl Æblesaft

1 stang kanel

3 hele kardemomme

3 nelliker

citron

5 g mandelspilitter

10g lyse rosiner

½ l Æblesaft

1 tsk kanel

3 tsk kardemomme

3 tsk nelliker

½ tsk citronsaft

5 g mandelspilitter

10g lyse rosiner

Hvilken æblesaft skal der bruges??? Og er det korrekt at det er 1½ dl æblesaft i den øverste, og ½ liter i den nederste opskrift???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.