Hjælp til min opgave .. Haster lidt :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

748 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Na-Wi

Jeg sidder her og skriver om hygiejne i forhold til madlavning.. Jeg har fuldstændig glemt hvad de bakterier hedder som man kan overfører til maden hvis man ikke har vasket fingre inden man gik igang med madlavningen..

Hvis man har været ude og lave bummelum og ikke har vasket fingre (AD!) hvad hedder de bakterier så ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

bagger26

Er det colibakterier..

Anmeld

8. december 2010

Na-Wi

bagger26 skriver:

Er det colibakterier..

Ja det lyder som noget jeg har hørt før jeg har prøvet google men uden held.. nu må jeg lige prøve at søge under colibakterierne

Anmeld

8. december 2010

Ellim

bagger26 skriver:

Er det colibakterier..

Jep e coli

Anmeld

8. december 2010

Na-Wi

Ellim skriver:

Jep e coli

Er det så det man kan overfører til madvarene og hvis man spiser de madvarer så kan man blive virkelig syg af det ? Hvilke sygdomme kan man få? er det sådan noget som diarre og opkastninger?

det blev rodet

Anmeld

8. december 2010

Frejsmor

Altså nu findes der jo mange forskellgie bakterier i tarmen, men den som er mest alment kendt er nok E. coli (Escherichia coli)..

Men det kunne også være Klebsiella etc.

Anmeld

8. december 2010

Na-Wi

SkrukNu skriver:

Altså nu findes der jo mange forskellgie bakterier i tarmen, men den som er mest alment kendt er nok E. coli (Escherichia coli)..

Men det kunne også være Klebsiella etc.

Er E coli ikke den man hører mest om f.eks hvis folk har glemt at vaske hænder efter toilet besøg og derefter tilbereder mad? Det er den folk bliver syge af ?

Anmeld

8. december 2010

Ellim

Naannaa87 skriver:

Er det så det man kan overfører til madvarene og hvis man spiser de madvarer så kan man blive virkelig syg af det ? Hvilke sygdomme kan man få? er det sådan noget som diarre og opkastninger?

det blev rodet

Ja lige præcis.. Det er E. coli der står bag "roskildesygen" altså hvor det komme ud i begge ender.. ja sorry..

Anmeld

8. december 2010

Na-Wi

Ellim skriver:

Ja lige præcis.. Det er E. coli der står bag "roskildesygen" altså hvor det komme ud i begge ender.. ja sorry..

Ahaaaa klamt men super det var lige det jeg manglede Tak!

Anmeld

8. december 2010

Ellim

Naannaa87 skriver:

Ahaaaa klamt men super det var lige det jeg manglede Tak!

Det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.