"Mor, jeg skal tisse" ..."Skal du det min ven".... Trala la

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.222 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. december 2010

JustAnotherName

Vi træner jo renlighed herhjemme i det omfang som det nu er muligt. Det har indtil nu været i weekenderne, når vi ikke har skullet noget særligt, eller i hverdagene, når vi er kommet hjem fra job og børnehave.

Dog har det ikke haft den helt store effekt, da hun er eminent god til at holde sig. Så gemmer hun sin tissetår indtil hun skal hvile til middag eller sove om natten, og får ble på. Skarnsunge!
Det er jo flot, at hun stort set ingen uheld har haft. Men ideen var jo at det skulle give succes på toilettet.

Men nu er der vist endelig ved at ske noget.....

I søndags havde Bianca bleen af. Pludselig bemærkede jeg, at hun fik det der anspændte ansigt-udtryk ....som i "Jeg trykker og presser, og der er vist også ved at ske noget!...", så jeg fangede hende lige, og hapsede hende hurtigt ud på wc.
Og der lykkedes det minsandten pigebarnet, at klemme en lille bitte-bitte-bitte pølle i toilettet 
Nøj, hvor var hun også bare selv tilfreds med resultatet, og hun fik da også et af de berømte "lillebror klistermærker" som følger med ostehaps pakkerne, som en lille belønning 

Hun får altid bleen af, når vi kommer hjem om eftermiddagen fra børnehaven......Men hun plejer bare at kunne holde sig helt indtil hun skal i seng, og får ble på.

Men her til aften lige efter vi havde spist, kom hun og sagde "Jeg skal tisse", så vi bad hende om selv at gå ud og sætte sig på toilettet. Og det gjorde hun så....

Pludselig lød der et begejstret råb derude fra :
Mor, mor, MOAARRR - Jeg har TISSET!!!"

OG DET HAVDE HUN !!!!!!

Jeg blev så glad og roste hende, og sagde,
"Ihh skat, hvor er det flot. Du er godt nok DYGTIG, at du HELT SELV kunne gå på toilettet og TISSE!
- "Heh...tusind tak, mor", svarede hun   
.....Og så var der ellers frit valg på "lillebror" -klistermærkerne 

Blot et indlæg fra en stolt mor....   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

TbCp

YEAH! Hvor er hun god!!!!

Lyder til at hun er tæt på at have "fanget fidusen".

Liva har det med at kravle under spisebordet hvis hun skal lave stort... og man kan lige våge på at tage hende ud og sætte hende på wc..... hun bliver tosset

Så her går det ikke specielt meget fremad på det punkt... eller jo lidt, for hun er da kommet et par gange og gerne vil på potte og der er 5 klistermærker sat på arket...

Anmeld

8. december 2010

anna-jonas

Bare giv hende tid, så skal i nok blive belønnet...................for sådan noget som renlighed kan ikke presses igennem. Det kræver virkelig tålmodighed, som forældre.

Det er super sejt, at hun selv gik på toilet................og blev stolt af resultatet.

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.