Hvidovre hospital, fødegang eller klinik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. december 2010

MF<3

Hej alle sammen !

Jeg har et spørgsmål, som jeg håbet at nogen kan svare mig på.

Hvad er forskellen på Hvidovre fødeklinik og fødegangen?

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

sismofutten

Hmm - er fødeklinikken ikke der man føder?
Og fødegangen, der hvor man opholder sig bagefter?

Anmeld

8. december 2010

MF<3

sismofutten skriver:

Hmm - er fødeklinikken ikke der man føder?
Og fødegangen, der hvor man opholder sig bagefter?

Nej, det tror jeg ikke. Får der er også noget der hedder barselsafsnit eller sådan noget. Og synes jeg læste at der var 4 fødestuer på klinikken og flere på fødegange.

Jeg kan ikke selv lige finde ud af hvad forskellen er.

Anmeld

8. december 2010

Lise

Så vidt jeg ved, så er fødeklinikken til de fødsler der kommer af helt normale graviditeter, og som forventes at være ukomplicerede. Fødegangen er vist for alle...

Jeg har født begge steder. Bare fordi det var der der var plads  

Anmeld

8. december 2010

MF<3

Lise skriver:

Så vidt jeg ved, så er fødeklinikken til de fødsler der kommer af helt normale graviditeter, og som forventes at være ukomplicerede. Fødegangen er vist for alle...

Jeg har født begge steder. Bare fordi det var der der var plads  

Okay, hvad var bedst? 

Hvis altså der var forskel, hvad mærkede du så til dem, hvis jeg må spørger?

Anmeld

8. december 2010

Lise

Millebille skriver:

Okay, hvad var bedst? 

Hvis altså der var forskel, hvad mærkede du så til dem, hvis jeg må spørger?

Hmm, jeg tror ikke nogen af fødslerne havde været anderledes om jeg havde været det omvendte sted

Men fødeklinikken er pænere. Og stuerne har nogle gigantiske fødekar, hvor fødegangen kun har badekar på nogle af stuerne. Var dog ikke deri - havde ikke lyst.

Det er noget med at læger mv. er tættere på fødegangen og sådan noget, men fødeklinikken ligger lige ved siden af, så det synes jeg ikke betyder noget..

Anmeld

8. december 2010

Karo

Jeg har født på fødekliniken da der ikke var plads på fødegange og det var ganske fint. Det var et kæmperum og man følte sig godt tilpas. Der var dog ikke toilet i forbindelse med stuen, så jeg skulle lige ud på gangen når jeg skulle på toilettet. Men okay, jeg fødte om aftenen og der var ingen mennesker på fødeklinikken.

Iøvrigt tror jeg fødegangen er for alle fødende kvinder mens fødeklinikken er der hvor de undersøger kvinder med "anderledes" graviditeter og der hvor de igangsætter de gravide.

Anmeld

8. december 2010

MF<3

Lise skriver:

Hmm, jeg tror ikke nogen af fødslerne havde været anderledes om jeg havde været det omvendte sted

Men fødeklinikken er pænere. Og stuerne har nogle gigantiske fødekar, hvor fødegangen kun har badekar på nogle af stuerne. Var dog ikke deri - havde ikke lyst.

Det er noget med at læger mv. er tættere på fødegangen og sådan noget, men fødeklinikken ligger lige ved siden af, så det synes jeg ikke betyder noget..

Okay. Tusind tak for svar.

Jeg undrede mig bare over hvad forskellen var.

Anmeld

8. december 2010

MF<3

Karo skriver:

Jeg har født på fødekliniken da der ikke var plads på fødegange og det var ganske fint. Det var et kæmperum og man følte sig godt tilpas. Der var dog ikke toilet i forbindelse med stuen, så jeg skulle lige ud på gangen når jeg skulle på toilettet. Men okay, jeg fødte om aftenen og der var ingen mennesker på fødeklinikken.

Iøvrigt tror jeg fødegangen er for alle fødende kvinder mens fødeklinikken er der hvor de undersøger kvinder med "anderledes" graviditeter og der hvor de igangsætter de gravide.

Okay. Tusind tak for svar, så blev jeg da det klogere.

Jeg synes nemlig det var underligt de både have en fødegang og en fødeklinik?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.