Jalousi...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
1 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Anonym trådstarter

Nogle af jer der har nogle gode råd til hvordan man forebygger jalousi?

Jeg har meget nemt ved at blive jaloux, og har meget meget svært ved at stole på min kæreste. Da han for lidt over et år siden var mig utro. Og også har skrevet sødt til en del andre piger.

Min kæreste er pakkechauffør og har i de næste to uger en pige på hans egen alder med ude og lære op. Og af den grund har han slet ikke tid til at snakke med mig, skrive med mig eller noget. Idag skulle han have ringet på det forsamlingshus vi skal have til barnedåben, men bliver ved at udsætte. Og det er lidt vigtigt, for det skal bare bestilles, da det er omkring konfirmationstiden vores kommende barn skal døbes. Selvom han har tid. Vil han hellere bruge tid på at snakke med hende pigen. Og jeg synes virkeligt det er svært for mig at acceptere.

Håber sådan i kan hjælpe mig. Og ved godt det blev lidt rodet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Kildebakken

Jeg tænker at det er meget vigtigt at din kæreste ved, hvordan han får dig til at føle, så du må tale med ham om det. Hvis han elsker dig vil han, efter lidt dialog, indse at han er delvis skyld i at situationener som den han nu er ude i på arbejdet er angstprovokerende for dig og at han bør ringe ofte, samt tage dine opkald alvorligt. Og når han kommer hjem må du også hjælpe ham med at det han fortæller om sin dag er noget du ikke let kan misforstå.

Du skal kun byde dig selv at være sammen med en, som viser at han elsker dig og at du kan have tillid til ham - det skal han vide.

Din mand kommer til at møde flere kvinder i arbejdssammenhæng eller på andre måder - tving dig selv til ikke at se dem som en konkurrent - forestil dig at hun er en du har gået i klasse med, som var mindre tiltalende. 

Håber det hjælper lidt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.