Livmoderhals under 2 cm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. december 2010

SoffiLine

Er der mon nogen der kan svare mig på hvad det betyder? 

Fik af vide til MD scanning at min er et stykker under 2 cm, og fik selvfølgelig ikke spurgt mere ind til det.

Dog får jeg en ekstra scanning i Januar, for at se om det er blevet bedre eller værre (tror jeg) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Bare-mig

Det er ikke meget. Mener at den gerne skulle være minium 3 cm så tidligt i graviditeten.

Men ring da til din jordemoder el til sygehuset og snak med sygeplejersken på scannings afd

Anmeld

8. december 2010

SoffiLine

Mor til Maj skriver:

Det er ikke meget. Mener at den gerne skulle være minium 3 cm så tidligt i graviditeten.

Men ring da til din jordemoder el til sygehuset og snak med sygeplejersken på scannings afd

Nej det er nemlig ikke meget 

Men hvad har det af betydning? Hvis du ved det?

Skal til Jordemoder den 23/12 så vil jeg spørge hende, men kunne være der var nogen herinde der vidste det 

Anmeld

8. december 2010

Mor til L&S

SoffiLine skriver:

Nej det er nemlig ikke meget 

Men hvad har det af betydning? Hvis du ved det?

Skal til Jordemoder den 23/12 så vil jeg spørge hende, men kunne være der var nogen herinde der vidste det 

Det kan evt betyde fødsel før tid...

Anmeld

8. december 2010

SoffiLine

Mor til Liva skriver:

Det kan evt betyde fødsel før tid...

Men er det så pga den er så meget under? Og hvorfor kan man risikere at føde for tidligt pga det?

Undskyld de mange spørgsmål 

Anmeld

8. december 2010

Mor til L&S

SoffiLine skriver:

Men er det så pga den er så meget under? Og hvorfor kan man risikere at føde for tidligt pga det?

Undskyld de mange spørgsmål 

Fordi når livmoderhalsen udslettes går man i fødsel...

Anmeld

8. december 2010

SoffiLine

Mor til Liva skriver:

Fordi når livmoderhalsen udslettes går man i fødsel...

Anmeld

8. december 2010

Mor til L&S

SoffiLine skriver:

Den kan sagtens "stå stille" i lang tid hvis du forstår...?! Altså hvor livmoderhalsen forbliver de 2 cm som den er nu... Så du skal ikke være nervøs, men du kan gå før i fødsel end terminen.

Anmeld

8. december 2010

SoffiLine

Mor til Liva skriver:

Den kan sagtens "stå stille" i lang tid hvis du forstår...?! Altså hvor livmoderhalsen forbliver de 2 cm som den er nu... Så du skal ikke være nervøs, men du kan gå før i fødsel end terminen.

Er lidt nervøs, for hun har villet ud én gang før i uge 21 

Men skal til scanning i januar igen, så håber jeg på gode resultater 

Anmeld

8. december 2010

FamilenStorm

Tror ikke det er noget du skal bekymre dig vildt meget om.. Selvom den er kort nu, kan der sagtens gå læænge før der sker noget igen.. Ved ikke hvor præcis de kan måle den.. For da jeg var 36 uger henne fik jeg at vide at jeg ikke skulle forvente at gå tiden ud da min livmoderhals " kun" var 1 1/2 cm men ugen efter var deten ny der mærkede og der sagde at den var 2 cm..så kan åbenbart varriere an på hvem der måler..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.