Pottetrænning.. Hvad gjorde i ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. december 2010

louiseHasselstrøm

Ja som overskriften lyder hvad gjorde i da i begyndte at pottetræne...
Lucas er 2,5 år og vi har i samarbejde med dagplejen sat ha
på potten når han har sovet middagslur... For der er bleen altid tør...

Men tænker nu om vi skal gå videre og undværer bleen når vi er der hjemme... For at se om det ku få ham videre i trinene...

Han har kun tisset 1 gang på potten og det var idag... Han kommentere når vi andre er på wc og siger "tis"
ved også at hundene skal tis ude

håber i kan komme med nogen ideer ???

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Maja88

louiseHasselstrøm skriver:

Men tænker nu om vi skal gå videre og undværer bleen når vi er der hjemme... For at se om det ku få ham videre i trinene...

Han har kun tisset 1 gang på potten og det var idag... Han kommentere når vi andre er på wc og siger "tis"

Knus

puha jeg ville sige det var tidligt at smide bleen. efter min mening skal børn nok selv komme når de er klar til at komme af med bleen.

altså man kan da sagtens øve at sidde på potten, men bad han selv om at få lov til at tisse på potten?

Anmeld

8. december 2010

louiseHasselstrøm

Nej vi har gjort det til en rutine... Det er dagplejen der har opfordret til det... Da børnehaven står for døren til februar...

Anmeld

8. december 2010

Maja88

Nej vi har gjort det til en rutine... Det er dagplejen der har opfordret til det... Da børnehaven står for døren til februar...

ja men der er da mange af de "små" i børnehaven der går med ble....

jeg havde på min stue i børnehaven 11 blebørn.

den skal nok komme af med den når de er klar og mange børn ser jo op til de store som går uden ble og derfor går det oftest hurtigt.

Anmeld

8. december 2010

Cris

I sommers fand jeg en periode, hvor jeg kunne være der for ham 100% Og så tog jeg hans ble af og jeg har forklaret, at han ikke komer til at få den igen, for han er en stor dreng ligesom dem i BH (han var også 2,5) I to dag har han været hjemme og han tissede hele tiden på gulvet. Jeg skulle sige, at vi skulle ud af tisse men tit fik han lyst ind i mellem og det gjord det han på gulvet. Der var en spand klar med to klude en til mig og en til ham   Og han har hjulpet at tørre, når der var en uheld. Vi var også ned i baggården og vi tog vores potte med    Den tredje dag begyndte han allered at have mindre uheld. Nå ja, og nogle få gange har han også skidt på gulvet   Men han var selv så overresket, at med at lave stort fik han styr næsten allerede dage nr2. Efter en uge var der næsten ikke nogle uheld. Men jeg sagde hele tiden, at han skulle ud at tisse. Efter to uger var der næsten ingen hælpe fra mig. Når han tissede på potten, fik han tre stk vingummier. Stille og rollig har vi ersat de der vingummier for en is om dagen. Hvis han tissede på potten hele dagen, så fik han en is om aftenen (jeg har købt nogle meget små til børn, de fungerede super-godt) I mellemtiden flyttede jeg potten til badeværelset og så langsamt begyndte han at kravle op op WCet. Jeg har købt sådan nogle "training pants" og også nogle especielle til natten, for det var også slut med natbleen. I en hel måned var der næsten ingen uheld, heller ikke om natten! Men så blev begyndte han at have nogle uheld, mens han legede. Og dem har han stadig i dag en gagn i mellem. Vi siger bare, at nu har han fået våde bukser og vi skal skifte ham og ikke mere. Når bukserne er tørre om aftenen så er der fest. Ca en gang om ugen har han også våde underbukser om morgenen, men vi siger hellere ikke noget. Men vi roser ham, når bukserne er tørre. Jeg har det meget bedre med at ordne  sådan nogle uheld end at blive ved med at ordne bleskift og lortebleer   Og i VS synes de også, at det er fint sådan. Han finder selv WCet og nu tager han også selv bukserner op og ned (bukserne med elastik, very important detail ) Og hvis han nå det for sent, så kan han selv også tage både bukserne og de friske underbukser op og ned selv. Så de skal hellere ikke tænke på lorte bleer :-D

Anmeld

8. december 2010

Aves..

Knus

Enten eller har vi gjort, tror ikke på det andet end forvirrer barne hvis det har lidt ble på og lidt sidder på toilet(potte har vi aldrig brugt) så jeg tog bare bleen fra barnet og sagde at nu skulle det tisse på wc og så var det bare sådan det var.

Anmeld

8. december 2010

ML

Jeg er selv igang med det med min ældste også på 2,5, så vildt mange erfaringer har jeg ikke men kan da fortælle hvad vi gør.

Vi sætter ham på potte/toiletbræt hver morgen hurtigt efter han er vågnet. Så lykkes det næsten hver gang at få tisset. Tilbyder ofte i løbet af dagen at han kan tisse på potten, men han er noget modvillig. Vi er dog begyndt at blive lidt mere konskvente da jeg egentlig tror han fysisk er i stand til at smide bleen. Selvfølgelig skal det ikke være traumatisk på nogen måde men lidt konskvent synes jeg nu god man må være når de nu nærmere sig de 3 år. Vi er faktisk også begyndt med klistermærke/belønningssystem. Hver gang han tisser får han et klistermærke på sit lille ark som han så kan bytte til en lille gave når han har nået et vist antal. Han er dog ikke helt hoppet med på den ide endnu, men det kommer måske.

Held og lykke med det

Anmeld

8. december 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Knus

her havde vi potten til at stå fremme fra theis var 2 år, så kunne han lege med den, sætte sig og sine bamser på pot.

i sommerferien, da det var rigtig varmt, kom han selv og ville have bleen af, og der tog vi chancen. han har ikke haft ble på siden. dvs han var 2år og 4 mdr da var ble fri.

jeg tror man skal vente til børnene selv viser interesse for at få bleen af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.