I sommers fand jeg en periode, hvor jeg kunne være der for ham 100% Og så tog jeg hans ble af og jeg har forklaret, at han ikke komer til at få den igen, for han er en stor dreng ligesom dem i BH (han var også 2,5) I to dag har han været hjemme og han tissede hele tiden på gulvet. Jeg skulle sige, at vi skulle ud af tisse men tit fik han lyst ind i mellem og det gjord det han på gulvet. Der var en spand klar med to klude en til mig og en til ham
Og han har hjulpet at tørre, når der var en uheld. Vi var også ned i baggården og vi tog vores potte med
Den tredje dag begyndte han allered at have mindre uheld. Nå ja, og nogle få gange har han også skidt på gulvet
Men han var selv så overresket, at med at lave stort fik han styr næsten allerede dage nr2. Efter en uge var der næsten ikke nogle uheld. Men jeg sagde hele tiden, at han skulle ud at tisse. Efter to uger var der næsten ingen hælpe fra mig. Når han tissede på potten, fik han tre stk vingummier. Stille og rollig har vi ersat de der vingummier for en is om dagen. Hvis han tissede på potten hele dagen, så fik han en is om aftenen (jeg har købt nogle meget små til børn, de fungerede super-godt) I mellemtiden flyttede jeg potten til badeværelset og så langsamt begyndte han at kravle op op WCet. Jeg har købt sådan nogle "training pants" og også nogle especielle til natten, for det var også slut med natbleen. I en hel måned var der næsten ingen uheld, heller ikke om natten! Men så blev begyndte han at have nogle uheld, mens han legede. Og dem har han stadig i dag en gagn i mellem. Vi siger bare, at nu har han fået våde bukser og vi skal skifte ham og ikke mere. Når bukserne er tørre om aftenen så er der fest. Ca en gang om ugen har han også våde underbukser om morgenen, men vi siger hellere ikke noget. Men vi roser ham, når bukserne er tørre. Jeg har det meget bedre med at ordne sådan nogle uheld end at blive ved med at ordne bleskift og lortebleer
Og i VS synes de også, at det er fint sådan. Han finder selv WCet og nu tager han også selv bukserner op og ned (bukserne med elastik, very important detail
) Og hvis han nå det for sent, så kan han selv også tage både bukserne og de friske underbukser op og ned selv. Så de skal hellere ikke tænke på lorte bleer :-D
Anmeld