Absalons hemmelighed.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Mutti2

Hvor er nisserne og juleglæden i den julekalender??

Er det bare mig der synes der mangler noget!??

Og hvor er den børnevenlige julekaldender for de små. Det med sebastian fanger ikke min datters interesse. Det gør derimod pyrus, som betyder at hun først kommer i seng kl. 20.30.

Synes ikke de har tænkt så meget på at der også er små børn der ser julekalender i år

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

JulieE

På ramasjang sender de jul i svunget som er en norsk børnejulekalender også for de små... Den er Line på 4 år ret glad for og så Sebastians jul jo altås tiltænkt de små

Anmeld

8. december 2010

DK

Absalons jul er klart for de "større" børn. Kirstine bliver 7 år d. 25.12 og kan sådan liiiige følge med, selv om hun synes det er ret uhyggeligt af og til.

Den bliver mere julet, da der jo sker et julemirakel til sidst. Det er noget med englen  

Kirstine er nok liiiige i målgruppen til Pyrus, men det er for sent! Hun så det de første par dage, men var simpelthen for træt om morgenen da hendes normale sengetid er 19.45-20. Man kan jo sætte ungerne til at se Pyrus om eftermiddagen. Der kommer genudsendelse fra dagen før mellem kl. 17.10 og 17.30 hver dag. De små børn er jo ligeglade med om det er fra "igår".

Anmeld

8. december 2010

Aves..

Min den store på 8 år han elsker den. Og du kan jo se Pyrus som gernudsendelse tidligt.

Anmeld

8. december 2010

Tdittmann

Milla-Victoria's mor skriver:

Og hvor er den børnevenlige julekaldender for de små. Det med sebastian fanger ikke min datters interesse. Det gør derimod pyrus, som betyder at hun først kommer i seng kl. 20.30.

Synes ikke de har tænkt så meget på at der også er små børn der ser julekalender i år

Knus

Her hos os har vi valgt absalons hemmelighed fra - da pigerne ( 6 og næsten 8år) synes den er uhyggelig.

I stedet ser vi Pyrup, og den synes de er sjov. Tidspunktet er dårligt så vi gør det at de ser den om eftermiddagen kl.17:10-17:40 der bliver den nemlig genudsendt og så spiser vi herefter og læser historie og så er de puttet til normal sengetid kl. ca. 19:30 for de skal op næste morgen kl. 6:15 da de skal i skole

Anmeld

8. december 2010

Frk. Himmelblå

Synes nu, der er masser for de små. Fx Sebastians Jul og Jul i svinget. Og så selvfølgelig genudsendelsen af Pyrus 

Jeg synes, Absalons Hemmelighed er fantastisk. Har så meget det gode julebudskab med. 

Tænk sig en pige pre-teen, der bor lige midt i (over)forbrugets højborg, og så er hendes største ønske at kunne glæde sin syge søster 

Anmeld

8. december 2010

JulieE

SeptemberBaby skriver:

Synes nu, der er masser for de små. Fx Sebastians Jul og Jul i svinget. Og så selvfølgelig genudsendelsen af Pyrus 

Jeg synes, Absalons Hemmelighed er fantastisk. Har så meget det gode julebudskab med. 

Tænk sig en pige pre-teen, der bor lige midt i (over)forbrugets højborg, og så er hendes største ønske at kunne glæde sin syge søster 

Hvor er det en god pointe.... Det er da virkelig juleånd Tænk... Jeg havde slet ikke tænkt den tanke Min mand plejer elelrs at drille mig med, at jeg altid skal analysere det vis er

Anmeld

8. december 2010

Malthesmoar

Milla-Victoria's mor skriver:

Knus

Gir dig helt ret

Vi optager pyrus, så Malthe ser afsnittet fra dagen før kl 20 er alt for sent for en gut på 4år

De genudsender efterhånden ALT, så hvorfor ikke en sød rigtig julet børnekalender ex kl 17-18

Sebastians Jul er meget sød, men heller ikke SÅ julet

Mvh

Anmeld

8. december 2010

Frk. Himmelblå

JulieE skriver:

Hvor er det en god pointe.... Det er da virkelig juleånd Tænk... Jeg havde slet ikke tænkt den tanke Min mand plejer elelrs at drille mig med, at jeg altid skal analysere det vis er

Hehe, tror nu også, at jeg holder af den, fordi der (endelig) er en pige med ben i næsen med! Hun ved sgu, hvad hun vil, og hun er godt begavet. Hun vil være arkæolog, selvom det ikke er det sejeste i verden. Og hun går ikke synderligt op i udseende, men i stedet i de indre værdier. Og så er hun ikke bare side kick til en eller anden dreng, som i virkeligheden sætter dagsordenen .

Jeg tænker - i forhold til kønsroller - at det er lidt let at blive træt af Pyrus julekalenderen, hvor kvinderne (Kandis (nisse) og Josephine (menneske) ) bruger al deres klogskab (faktisk overlegenhed) på at hjælpe mændene, som er håbløst fortabte, men alligevel er cheferne . Fatter ikke, at Kandis gider lave grød til Pyrus - haha!

Så gik der lige lidt politik i den, men kan ik' la' være med at lægge mærke til den slags. - Og slet ikke nu, hvor jeg er mor til lille pige .

Anmeld

8. december 2010

maria87

herhjemme gør vi det sådan at når vi har spist leger lillemanden på 4 år en halv times tid så kommer han i badekar og hygger i en halv times tid så børster vi bisserne og får nattøj på og så ser vi Pyrus kl 20, og kl 20:30 er det direkte puttetid ... han er go til at stå tidligt op uanset hvad tid han kommer i seng, men ser da selvfølgelig helst at han kunne komme i seng kl 20 som han plejer, men pyt det er december og går meget op i at HYGGE alt hvad vi kan ... det er jo først nu han rigtig forstår Julen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.