Hvor meget smerte skal man bide i sig?... (beklager, langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.514 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Maria-s

Jeg skriver det her indlæg fordi jeg igen i dag har taget en sygedag fra jobbet (arbejder på kontor så det er ikke fordi det er et fysisk hårdt krævende arbejde) og egentlig har det rigtig træls med det.....

Historien:

Jeg har det sidste stykke tid døjet med at have rigtig ondt i mine hofter (sådan inde i knoglerne-agtigt?) og det spreder sig bare lige så stille mere og mere. Jeg var til 2. lægebesøg her den 24/11 og der fik jeg en henvisning til en fysioterapeut, fordi jeg var overbevist om at firmaets healthcare forsikring så ville dække noget behandling. Men det vil de ikke, for det er åbenbart en del af at være gravid at have bækkensmerter. Jeg har så været til massage 2 gange indenfor de sidste 14 dage (går regelmæssigt ca en gang om måneden normalt) og det har bare hjulpet nada!..... Sidste gangs massage var i går og det hjalp i 1½ time efter, derefter vendte det hele tilbage igen da kroppen blev "kold" hvis det endda ikke blev værre. Jeg har rigtig svært ved at præcis sige HVOR smertens center er, men det er ligesom om der på den nedereste venstre del af min rygsøjle/ haleben at det gør ondt, så går det ind i mine hofter og ned især i mit venstre ben, så når jeg går (jeg går stille og roligt, mindre skridt så jeg faktisk ikke "spreder" mine knæ) giver det den her skærende, skarpe smerte. Ikke en smerte så at jeg får tårer i øjene ved hver eneste skridt, men sådan en konstant smerte der bare tager til i løbet af dagen og som gør jeg bare synes det er ulideligt at være nogen steder sidste på dagen...

Helt i starten af min graviditet (inden jeg vidste jeg var gravid) fik jeg akutte smerter i mit haleben og fik kiropraktisk behandling. Der snakkede hun om at jeg havde overtryk (eller var det undertryk??) inde i den nederste del af rygsøjlen/ ved halebenet og var løst i mit bækken. Behandlingerne hjalp rigtig meget. Så jeg overvejer lidt om jeg skal få ringet til dem og komme derned igen. Det er bare så skide mange penge og så lige i december!... Sidste gang kostede det mig 1400 kr. (som så blev dækket af min health care forsikring heldigvis, men det bliver de jo så ikke denne her gang).

Jeg aner ikke rigtig hvad jeg skal gøre??.... Skal jeg ringe til min læge igen og hvad kan de egentlig gøre??

Eller er jeg bare en kæmpe piverøv, der skal bide de smerter i mig, for det er en del af at være gravid??....

Til info så er jeg 27+5 i dag og har taget 13+4 kg på. (de 4 kg tog jeg på inden jeg blev gravid fordi jeg stoppede med at ryge) Så jo jeg kan jo godt se min krop også er blevet belastet en god del (er 179 cm høj og har nu en vægt på 90 kg )

Håber der er nogen der kan komme med nogle erfaringer eller råd?..... Jeg er bare rådvild og ked af at jeg ikke bare kan give den gas på mit arbejde og jeg føler et pres over at tage de her sygedage.......

Knus fra en ked Maria i dag.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

NessaXenia

jeg vil mene der skal tages hånd om dig,

jeg kæmper selv med smerte og det er lidt ligsom om de ikke tager en seriøst, men bare får den udmelding; sådan er det at være gravid.

Men syntes i hvert fald at der skal gøres noget for dig

Anmeld

8. december 2010

JonTri

Øv hvor jeg føler med dig. Jeg er i dag 29+2 og har MANGE bækkensmerter - nærmest bækkenløsning. Det lyder som om du har det samme eller lignende. Der er desværre intet at gøre ved det, andet end aflastning... leddene løsner sig og det kan være rent hormonelt... jeg kunne f.eks også mærke at mine fodled løsnede sig, sidst jeg ventede mig. 

Lad nullermænd være nullermænd og pas på dig selv - en tur i svømmehallen er super. 

En sidste ting... tror ikke kiropraktor er en god ting, netop fordi leddene er løse grundet hormoner. Min kiropraktor ville ikke røre gravide

Klem Rikke

Anmeld

8. december 2010

Maria-s

rikkekrogh skriver:

Øv hvor jeg føler med dig. Jeg er i dag 29+2 og har MANGE bækkensmerter - nærmest bækkenløsning. Det lyder som om du har det samme eller lignende. Der er desværre intet at gøre ved det, andet end aflastning... leddene løsner sig og det kan være rent hormonelt... jeg kunne f.eks også mærke at mine fodled løsnede sig, sidst jeg ventede mig. 

Lad nullermænd være nullermænd og pas på dig selv - en tur i svømmehallen er super. 

En sidste ting... tror ikke kiropraktor er en god ting, netop fordi leddene er løse grundet hormoner. Min kiropraktor ville ikke røre gravide

Klem Rikke

Hvor er det "sjovt" du siger det med fodled. Jeg har hele tiden tænkt; ej det er underligt, når jeg drejer rundt med mine fødder i anklerne for at øge blodcirkulationen og fordi jeg lider rigtig meget af uro i benene, ja så er det ligesom de er blevet meget mere "løse" og det "knækker" rigtig meget i leddene.

I går da jeg var til massør lavede hun også sådan en øvelse hvor hun tager et ben af gangen og vipper det ud til siden (sådan lidt frøsvømning-agtigt) og hver gang hun vippede det ud kunne jeg tydeligt mærke hvordan jeg knækkede løs inde i hoften, der hvor benet ligesom sidder på.

Det er bare skidesvært det der med aflastning.. For jeg kan ikke rigtig komme ned at lægge i løbet af dagen og det er det eneste jeg synes der hjælper. Jeg har, pga. at have ondt i hofterne, spændt alle mulige andre steder i kroppen, så jeg nu også har den her mælkesyre-agtig spænding mellem skulderbladene og i skuldrene. Så bare at stå op ved mit bord synes jeg ikke er behageligt. Så har jeg sådan en aflastningstol jeg kan skifte med, som er formet lidt som en sadel og det er også dejligt lige i nuet at skrifte, men når jeg har siddet på den lidt tid og skifter tilbage til min alm. stol ja så føler jeg bare et pres i bækkenet og at den anden stol ligesom har subbet mit bækken lidt fra hinanden?..

Jo det hjælper lidt at komme op og gå og jeg rejser mig også mange gange i løbet af en dag for at hente pakker, prints, en kop kaffe, på wc osv. osv. Men det er lige de første 2 min der er de værste. Når jeg bliver "varm" er det ikke så slemt, men så kommer det jo tilbage lidt værre næste gang jeg så skal op at gå....

Øv altså, hvor er jeg bare træt af at være sådan en pyldrerøv.....

Anmeld

8. december 2010

Tulle28

Aj hvor er det da en latterlig begrundelse de kommer med - at det er en del at være gravid at have bækkensmerter! I værste fald ender det jo med en sygemelding før tid?!

Ang. det med løse fodled, så har jeg en veninde som havde det samme under sin graviditet, og det var pga. af D-vitamin mangel - hun fandt kun ud af det, fordi en af hendes kollegaer OGSÅ havde det samme og havde en vaks læge. Så det er måske værd at få det undersøgt?

Knus Tulle

Anmeld

8. december 2010

AnneBJ

Jeg ved godt det er rigtig dyrt, men skynd dig at komme af sted til kiropraktor!!
Jeg går selv hos en og har været der 3 gange. Inden jeg startede kunne jeg ikke sidde ned overhovedet, pga. smerter i hofte, lår, balle, lænd, knæ og lyske. Anede ikke hvor det stammede fra, bare at det gjorde ondt. Da jeg havde haft 3 søvnløse nætter pga det, besluttede jeg, at det måtte koste det det skulle, for kroppen skal jo ligesom også være klar til en fødsel!

Nu, efter de 3 gange, er det næsten som at have sin gamle krop tilbage! Jeg har åbenbart haft stive bækkenled, og også lændeled, plus at  mit haleben var lidt skævt. Det var det formodentlig fordi, jeg har siddet enormt meget (pga. kvalmen) og så muligvis fordi jeg faldt og slog det i starten af året!

Men altså - af sted med dig! (selvom det er nemmere sagt end gjort, økonomisk set)

Anmeld

9. december 2010

Maria-s

AnneBJ skriver:

Jeg ved godt det er rigtig dyrt, men skynd dig at komme af sted til kiropraktor!!
Jeg går selv hos en og har været der 3 gange. Inden jeg startede kunne jeg ikke sidde ned overhovedet, pga. smerter i hofte, lår, balle, lænd, knæ og lyske. Anede ikke hvor det stammede fra, bare at det gjorde ondt. Da jeg havde haft 3 søvnløse nætter pga det, besluttede jeg, at det måtte koste det det skulle, for kroppen skal jo ligesom også være klar til en fødsel!

Nu, efter de 3 gange, er det næsten som at have sin gamle krop tilbage! Jeg har åbenbart haft stive bækkenled, og også lændeled, plus at  mit haleben var lidt skævt. Det var det formodentlig fordi, jeg har siddet enormt meget (pga. kvalmen) og så muligvis fordi jeg faldt og slog det i starten af året!

Men altså - af sted med dig! (selvom det er nemmere sagt end gjort, økonomisk set)

Hej Anne,

Jeg lyttede til dit råd

Her i dag efter en halv dag på arbejde, måtte jeg køre hjem igen, fordi jeg ikke kunne holde det ud. På vej hjem kørte jeg forbi det Kiropraktiske center i byen, som jeg gik ved sidst jeg havde problemer, for at høre om de måtte gi behandling til gravide. Det måtte de gerne og de havde faktisk en tid lige nu, hvis jeg havde lyst. Og ja DET havde jeg. Så jeg kom ind til de samme søde behandler, som jeg havde sidste gang jeg gik der.

Hun kunne fortælle at hun har flere gravide der går hos hende og hun fortalte omkring hvilke ting det kunne være og at det nok bl.a. var en sene man har til at sidde hæftende nede i bunden af hofteskålen, der kunne være årsag til mine smerter. Så jeg skal derned igen 2 gange i næste uge og så sagde hun at jeg nok skulle regne med at have opfølgende behandlinger med jævne mellemrum resten af min graviditet, hvis det er jeg føler det hjælper selvfølgelig.

Så nu håber jeg på at jeg kan være lige så heldig som dig og få "min gamle krop" tilbage, så må det koste det det koster. Jeg holder i hvert fald ikke smerterne ud uden at gøre noget for at forsøge at få dem væk, for nøj det tære på energien og kroppen at have ondt hele tiden... Men jeg er positiv nu, jeg satser på det hjælper og at det kommer til at gå fread nu

Og jo så skal jeg se om jeg ikke kan begynde at komme ned at svømme, for hun sagde at det kunne være rigtig godt for at løsne op, så det må jeg se om jeg kan begynde med en gang eller 2 om ugen. Det er jo lige med at få det passet ind...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.