Barn syg og aftenarbejde ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.768 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Anonym trådstarter

Er det ikke muligt? det er hvad jeg er blevet meddelt på min arbejdsplads og jeg kan egentlig godt se det logiske i det da man alligevel skal finde alternativ pasning ved aftenarbejde, men når man så sidder med et sygt barn som helst vil at mor er hjemme og som andre måske ikke er så vilde med at passe, så er det lidt problematisk.

Nogen der ved om det er muligt med barn syg of aften eller det er rigtig nok at man ikke må?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Lulle25

Det lyder faktisk lidt uretfærdigt at man ikke har barnets første sygedag fordi man arbejder aften. Men hvus jeg var dig ville jeg lige kontakte fagforeningen eller tjekke hvad der står i overenskomsten.

Anmeld

8. december 2010

Anonym trådstarter

Lulle25 skriver:

Det lyder faktisk lidt uretfærdigt at man ikke har barnets første sygedag fordi man arbejder aften. Men hvus jeg var dig ville jeg lige kontakte fagforeningen eller tjekke hvad der står i overenskomsten.

Ja, det kunne være jeg lige skulle det. For det var bare hvad jeg fik afvode og lige nu har jeg et meget dårligt lille barn som jeg ville have det skidt med at køre fra, men kan jeg jo blive nød til.

Anmeld

8. december 2010

Mi

Ved os (pædagog) er det ikke en ret man har, og gælder i princippet kun til man har fundet en anden løsning. Altså skal man i princippet møde når man kan, og prøve at finde en anden løsning. Så tror godt at de må presse dig til at finde pasning, men hvis du ikke kan så ved jeg ikke hvad du skal gøre. Mener desuden at det er ekstrem dårlig arbejdsklima hvis man ikke bare ind i mellem kan blive hjemme ved sit syge barn. Jeg forstår godt de arbejdsgivere som er træt af, at man skal blive hjemme ofte, men et sygt barn, må jo gå forud for arbejde.

Håber du får mulighed for at blive hjemme

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

8. december 2010

Zafir

Ring til din fagforretning. Det bør være sådan at det er lovbestemt at alle har barnets første sygedag. I nogen overenskomster incl min egen har jeg barnets 2 første sygedage.

MEN - min mands arbejdsplasd (han arbejder jo om natten) har også prøvet at køre den der af på ham, med at han jo er hjemme om dagen, så han behøver ikke barn syg... Øhhhh okay så? Det er så det tidspunkt han sover på, inden han skal på arbejde. Så hvis normale dagsarbejdere ikke skal tage barnsyg, hvis de ikke sover hele natten med et sygt barn?!...

Det tror jeg er lovbestemt og at du SKAL have en barnsyg. Det er bare latterlige griller hos din chef.

Snak med din fagforretning

Anmeld

8. december 2010

JonTri

Jeg er sygeplejerske og har arbejdet nat længe. Jeg har i følge arb pladsen IKKE ret til barnets 1. sygedag, da faderen er hjemme i det tidsrum - og jeg kunne ikke kræve at jeg ku sove når jeg kom hjem fra vagt. Kontaktede min fagforening, der informerede mig om at der IKKE er forskel på vagter og rettigheder... taler herefter med min tillidsmand, der fortæller at arb pladsen kan lave EGNE regler!!!

Hvis jeg var enlig mor eller lign så kunne jeg få barnets 1 og 2 sygedag... Jeg har måtte bruge omsorgsdage eller feriedage hvis mit lille pus har været syg TÅBELIGT Fortalte min chef, at jeg efter barsel er indstillet på at tage dagvagter, da jeg der er ligestillet med mine kolleger... så må de se om de kan skaffe nattevagter

Anmeld

8. december 2010

Anonym trådstarter

rikkekrogh skriver:

Jeg er sygeplejerske og har arbejdet nat længe. Jeg har i følge arb pladsen IKKE ret til barnets 1. sygedag, da faderen er hjemme i det tidsrum - og jeg kunne ikke kræve at jeg ku sove når jeg kom hjem fra vagt. Kontaktede min fagforening, der informerede mig om at der IKKE er forskel på vagter og rettigheder... taler herefter med min tillidsmand, der fortæller at arb pladsen kan lave EGNE regler!!!

Hvis jeg var enlig mor eller lign så kunne jeg få barnets 1 og 2 sygedag... Jeg har måtte bruge omsorgsdage eller feriedage hvis mit lille pus har været syg TÅBELIGT Fortalte min chef, at jeg efter barsel er indstillet på at tage dagvagter, da jeg der er ligestillet med mine kolleger... så må de se om de kan skaffe nattevagter

Ok, ja, det er tosset men måske mit held at jeg er enligmor. Må lige ringe ind og høre.

Anmeld

8. december 2010

JonTri

Anonym skriver:

Ok, ja, det er tosset men måske mit held at jeg er enligmor. Må lige ringe ind og høre.

Ja det kan komme en til gode. Men men husk at din chef kan omplacere dig i vagter - hvis du arbejder 3 holds skift. Altså man holder barn syg indtil anden løsning er fundet. Mange steder accepterer chefen dog at man tager hele dagen fri... min veninde fik at vide at hun sku møde kl 12 - så havde hun til til at finde pasning. Ellers benytter man sig af de 2 omsorgsdage man (nogle) har

Anmeld

8. december 2010

Anonym trådstarter

rikkekrogh skriver:

Ja det kan komme en til gode. Men men husk at din chef kan omplacere dig i vagter - hvis du arbejder 3 holds skift. Altså man holder barn syg indtil anden løsning er fundet. Mange steder accepterer chefen dog at man tager hele dagen fri... min veninde fik at vide at hun sku møde kl 12 - så havde hun til til at finde pasning. Ellers benytter man sig af de 2 omsorgsdage man (nogle) har

Jeg har brugt omsorgsdage til sygehuskontrol. Men nu må vi se, er heldigvis snart færdig på den arbejdsplads, skiftende tider og enligmor, det hænger ikke sammen.

Anmeld

8. december 2010

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg har valgt at melde mig syg i dag, så jeg kunne være hjemme med min syge dreng. Det er ikke optimalt at gøre det, men kan ikke rigtig se nogen anden løsning. Og nu skal jeg snart til læge med ham, da han har fået det meget værre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.