Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

ooo

Tjuhl skriver:

aj men Mette!!! jeg levede af pølsehorn fra Føtex og cola de første maaaaange uger og Sol er da alright

en klog dame (milka) sagde dengang til mig, at dårlig samvittighed kan man ikke bruge til en skid, man må spise det der vil ned!

Griner lidt, for det er virkelig nogle mærkelige sammensætninger der kommer ud af at være gravid. Pøllehorn og cola, og franner og fanta. Så kører vi.

Jeg er også nået dertil, hvor jeg er fløjtende ligeglad. Det er Niller bare ikke, han fiser rundt og snakker kostfibre og gulerødder og jeg skal komme efter dig. Når han begynder på det, protest-brækker jeg mig, og så kan han tænke lidt over det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Barbamama

Metchen skriver:

Griner lidt, for det er virkelig nogle mærkelige sammensætninger der kommer ud af at være gravid. Pøllehorn og cola, og franner og fanta. Så kører vi.

Jeg er også nået dertil, hvor jeg er fløjtende ligeglad. Det er Niller bare ikke, han fiser rundt og snakker kostfibre og gulerødder og jeg skal komme efter dig. Når han begynder på det, protest-brækker jeg mig, og så kan han tænke lidt over det.

Ha ha ha Mette for fanden altså  Jeg led rigtig meget af kvalme og var en tur forbi sygehuset til sådan et "info"-møde hvor jeg fik en folder og en masse gode råd til hvad jeg kunne gøre og hvad jeg kunne spise for at prøve at komme over det. Måske du kunne få samme tilbud?? Min læge henviste mig.

Anmeld

9. december 2010

ooo

michella80 skriver:

Ha ha ha Mette for fanden altså  Jeg led rigtig meget af kvalme og var en tur forbi sygehuset til sådan et "info"-møde hvor jeg fik en folder og en masse gode råd til hvad jeg kunne gøre og hvad jeg kunne spise for at prøve at komme over det. Måske du kunne få samme tilbud?? Min læge henviste mig.

Det tror jeg at jeg vil høre min læge om. Jeg har halvejs besluttet mig for at møde op med en skøn netto pose, og så ofre mig i den foran hende. Så MÅ hun da gøre noget.

Har allerede startet dagen med en omgang mariekiks, og så liiige en gang . Så ved man at man lever...

Anmeld

9. december 2010

Barbamama

Metchen skriver:

Det tror jeg at jeg vil høre min læge om. Jeg har halvejs besluttet mig for at møde op med en skøn netto pose, og så ofre mig i den foran hende. Så MÅ hun da gøre noget.

Har allerede startet dagen med en omgang mariekiks, og så liiige en gang . Så ved man at man lever...

Ellers kan jeg lige finde brochuren og skrive den af til dig herinde. Carla sover lige nu så jeg ser om jeg kan nå det. Ellers kommer den på senere. Det er så forfærdeligt med den kvalme!!!

Anmeld

9. december 2010

ooo

michella80 skriver:

Ellers kan jeg lige finde brochuren og skrive den af til dig herinde. Carla sover lige nu så jeg ser om jeg kan nå det. Ellers kommer den på senere. Det er så forfærdeligt med den kvalme!!!

Du er simpelthen en skat!

Det vil være super.

Anmeld

9. december 2010

Barbamama

Få rigeligt hvile og søvn

Få frisk luft hver dag, gå en lille tur (et FANTASTISK råd!!!! Det virker!)

Gå i bad HVER DAG. Det giver velvære!

Vær opsøgende i samvær med andre.

Det er vigtigt du ikke giver op selvom du har det skidt.

Drik 1 1/2- 2liter dagligt.

Forsøg at spis og drik så meget som du kan. Spis varieret.

Når appetitten er lille er fedt en vigtig energikilde. Det er svært at spise fedtholdige måltider, men prøv at øge mængden af skjult fedt i maden (brug f.eks sødmælk i stedet for letmælk, kød med højt fedtindhold osv....)

Spis mad med protein: kød, fisk, fjerkræ, æg og mælkeprodukter, nødder og mandler.

Spis små hyppige måltider

spis nødder og mandler, kiks, rosiner, brød, henkogt frugt.

Undgå stærkt lugtende og krydrede levnedsmidler.

Spis kolde hovedmåltider f.eks. pastasalat

Drik kolde forfriskende drikke f.eks. grapetonic,lemonsodavand eller frugtjuice.

Frisk munden med syrlige bolcher eller skul munden i kamillete eller danskvand.

Hvil før og efter måltidet.

Spis i et udluftet, ventileret rum i behagelige og afslappende omgivelser.

Få så vidt muligt andre til at tilberede maden.

Spis langsomt og tyg maden grundigt.

Det anbefales at supplere kosten med en vitaminpille dagligt.

Forslag til morgenmad:

Havregrød kogt på mælk med sukker og smør.

Øllebrød med mælk.

Syrnede produkter

Brød. Evt ristet eller knækbrød

Pålæg: smør eller minarine, forsk. ostetyper, honning, marmelade og chokoladepålæg.

Forslag til frokost:

Brød med smør og pålæg. f.eks æg eller makrel. (det står der sgu!)

Råkost eller kogte grøntsager og pasta.

Suppe

Lune retter.

Forslag til aftensmad:

Gerne retter som du normalt spiser.

Kartoffelmos med smør.

Evt lidt kogte grøntsager frem for rå gratineret med ost eller smør.

Supper. Gerne købesuppe, let at tilberede og fedtholdig!

Sammenkogte retter.

Evt lidt dessert i form af f.eks. is, henkogt frugt eller frugtsalat med creme fraiche eller flødeskum.

Forslag til mellemmåltider:

Drikkevarer

Koldskål

Forskellige færdigkøbte minidesserter

Kager samt småkager

Kiks, salte eller søde

Chips

Nødder og mandler

Rosiner o. a tørret frugt, bananer, vindruer, avocado

Chokolade

Sodavandsis, flødeis og frosne energidrikke

Frugtgrød

Håber du kunne bruge noget af det. Selvom det meste handlede om mad som man egentlig ikke gider at høre om....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.