lus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. december 2010

karina1980

er der andre end os der døjer med dem i øjeblikket, har lige kæmmet jasmin hertil aftes og der var så sandelig gevinst og eftersom man jo på et tidspunkt når det punkt hvor man kan kalde sig ekspert pga luse angred, ja så er det ca 4-5 dage siden hun er smittet

jeg har desværre en rigtig god ide om hvem hun er smittet af og jeg plejer normalt at kæmme hende efter vi har været sammen med dem, men pga julefrokost/tømmermænd, hyggede vi bare og glemte alt om det

og tror mig har sagt et utal af gange til dem vi er sammen med at de skal kæmme og tja de siger de gør det, men børnene render og klør et væk og så giver hun gerne andre skylden hvad gør man lige??

jeg har jo så måtte sende sms til dem de har leget og sovet med i weekenden og de tog det heldigvis alle pænt og var bare glade for at jeg skrev til dem

men hvor ville jeg dog ønske at skolen gad gå med ind i kampen, sende en vejledning om lusebekæmpning med hjem og lave en lusekæmme dag eller bare et eller andet end blot en seddel på et par døre hvor der står der er lus på skolen(den har været på i 3 år nu)

har i også problemer med dem, gør jeres inst. noget i kampen på at få dem væk igen???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Siljesmor

Der har været lus i vores ungers institution op til flere gange, og de sætter også en seddel op hver gang, men ellers gør de ikke så meget... Vi er heldigvis gået fri hver gang - håber det varer ved  Men kan sagtens forstå din frustration...

Hvordan dælen kan hende moderen til de børn du mener "smitter" bare lade stå til??? jeg ville simpelthen ikke kunne se igennem fingre med sådan noget.... Hvis mine unger gik og kløede sig hele tiden, så kan jeg love dig for at de fik lusekur, lige indtil sidste luse-mand faldt død om i det hår!!!!

Håber I snart er lusefrie igen

Anmeld

7. december 2010

karina1980

Siljesmor skriver:

Der har været lus i vores ungers institution op til flere gange, og de sætter også en seddel op hver gang, men ellers gør de ikke så meget... Vi er heldigvis gået fri hver gang - håber det varer ved  Men kan sagtens forstå din frustration...

Hvordan dælen kan hende moderen til de børn du mener "smitter" bare lade stå til??? jeg ville simpelthen ikke kunne se igennem fingre med sådan noget.... Hvis mine unger gik og kløede sig hele tiden, så kan jeg love dig for at de fik lusekur, lige indtil sidste luse-mand faldt død om i det hår!!!!

Håber I snart er lusefrie igen

jamen hun siger at hun kæmmer og hun finder altså ingen lus, og hun har jo købt en god metal lusekam på apoteket, og bruger ikke det der billigsæt som jeg har(bugbuster=100kr)

men kan jo bare som *ekspert* se den måde og de steder de klør, bare er typisk lusesteder også fordi at når hun så endelig finder lus er det rigtig mange,

hvor jeg normalt kun finder 1-10 stk da jeg som min. kæmmer 1 gang om ugen for ikke at skulle kæmpe for meget med det

Anmeld

7. december 2010

Mussi30

karina1980 skriver:

men hvor ville jeg dog ønske at skolen gad gå med ind i kampen, sende en vejledning om lusebekæmpning med hjem og lave en lusekæmme dag eller bare et eller andet end blot en seddel på et par døre hvor der står der er lus på skolen(den har været på i 3 år nu)

Puuha lus er noget VILDT irriterende noget Jeg har selv været udsat for det flere gange (da jeg arbejdede i folkeskolen)

Men som en sidebemærkning - så er det godt nok heller ikke nemt at være lærer i folleren. Man bliver hevet i fra alle sider, nu med PISA undersøgelsen om at der ikke er faglighed nok i skolen, og i den sammenhæng ville det at tage en dag ud af kalenderen til en lusekæmme-dag nok ikke falde i god jord

Jeg tænker derimod - findes der ikke en forældreråd i den klasse dine børn går i? På den måde kan I nå rundt til alle forældre - hvis det da er i klassen smitten er? Det ville jo være et super skole-hjem samarbejde

God fornøjelse med kæmningen

Anmeld

7. december 2010

SussieThyssen

karina1980 skriver:

er der andre end os der døjer med dem i øjeblikket, har lige kæmmet jasmin hertil aftes og der var så sandelig gevinst og eftersom man jo på et tidspunkt når det punkt hvor man kan kalde sig ekspert pga luse angred, ja så er det ca 4-5 dage siden hun er smittet

jeg har desværre en rigtig god ide om hvem hun er smittet af og jeg plejer normalt at kæmme hende efter vi har været sammen med dem, men pga julefrokost/tømmermænd, hyggede vi bare og glemte alt om det

og tror mig har sagt et utal af gange til dem vi er sammen med at de skal kæmme og tja de siger de gør det, men børnene render og klør et væk og så giver hun gerne andre skylden hvad gør man lige??

jeg har jo så måtte sende sms til dem de har leget og sovet med i weekenden og de tog det heldigvis alle pænt og var bare glade for at jeg skrev til dem

har i også problemer med dem, gør jeres inst. noget i kampen på at få dem væk igen???

i guder jo hvor har vi kæmpet med lus..især da Charlotte var lille, den ældste og da Nickolai var lille..den yngste.
Begynder at klø bare ved tanken...uf.
Nu er det heldigvis flere år siden vi sidst har haft problemet, men mens det stod på---blævr!!

Og vi piger i familien har bare mega langt og tykt hår, så det har været et marreridt.
Men der er ikke andet at gøre end at komme det til livs med de gode råd og midler der nu findes...kæmme og kæmme og så glæde sig til at ungerne bliver så store at de holder op med at hente dem alle mulige steder.
Jeg indførte at mine unger skulle sove med dere egne puder, når de var nogen steder og det hjalp en del.
Medens jeg var lærer, var jeg på et par friskoler, hvor vi ganske enkelt indførte "Storelusejagt-dage" Og så gik vi lærere ellers igang med kæmningen. Konstaterede vi lus blev ungerne enten sendt hjem eller vi fik dem vasket med luseshampoo og gentog så behandlingen efter den obligatoriske uge. På den måde fik vi næsten has på luseplagen på skolerne.
På den skole hvor vi som lærere selv vaskede ungerne, betalte forældrene et beløb til skolen, lidt ligesom at indbetale til en klassekasse, sådan at skolen havde penge til at købe shampoo, og det synes jeg var en super god ide. På den måde hjalp vi jo også de lidt svagere familier, der ikke rigtigt havde overskudet til at gøre noget ved det selv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2010

Charlotte Wberg

karina1980 skriver:

Puhaaa, kender det alt for godt og kampen er hård når man først bliver angrebet for hvor er kilden henne  Det er sandt at man kan have sine mistanker til hvem og hvor det kommer fra, men det kan også være andre steder end lige der hvor man går og tror det stammer fra...

Min datter har været under massive angreb og jeg kæmmer og kæmmer hele tiden og synes nogen gange at det er en umulig opgave at komme af med vores små uønskede husdyr...

Jeg har også prøvet forskellige shampooer uden den store effekt.

Når endelig man har en 10-14 dage uden gevinst kommer der angreb igen det er næsten lige før hun ryger under trimmeren ha ha ha...

Ny anskaffelse er så en elektronisk lusekam og nu er de endelig væk... meeen igen er det jo sikkert kun til næste gang hun bliver smittet  men er glad for min nye anskaffelse

Desværre kan man ikke tørre selveste opgaven af på skoler og institutioner da de har mange andre ting de skal bruge tiden på... så det er desværre forældrene der sammen skal løse problemet også er der bare altid dem som ikke gør det, nedern...

Vores SFO (tror jeg det er) har til tider kigget børnene igennem og ringet dem hjem hvis de har set lus i håret, men det kan de jo ikke gøre hver dag. sååå ja øv det er vidst bare at kæmme videre også når der ikke er angreb, så man kan nedsætte risikoen for et stort angreb.

Her kæmmer vi hver anden dag under angreb og for det meste en gang i ugen når ikke hun er angrebet, men det kan glibbe også går der lidt længere tid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.