karina1980 skriver:
er der andre end os der døjer med dem i øjeblikket, har lige kæmmet jasmin hertil aftes og der var så sandelig gevinst og eftersom man jo på et tidspunkt når det punkt hvor man kan kalde sig ekspert pga luse angred, ja så er det ca 4-5 dage siden hun er smittet 
jeg har desværre en rigtig god ide om hvem hun er smittet af og jeg plejer normalt at kæmme hende efter vi har været sammen med dem, men pga julefrokost/tømmermænd, hyggede vi bare og glemte alt om det
og tror mig har sagt et utal af gange til dem vi er sammen med at de skal kæmme og tja de siger de gør det, men børnene render og klør et væk og så giver hun gerne andre skylden
hvad gør man lige??
jeg har jo så måtte sende sms til dem de har leget og sovet med i weekenden og de tog det heldigvis alle pænt og var bare glade for at jeg skrev til dem
men hvor ville jeg dog ønske at skolen gad gå med ind i kampen, sende en vejledning om lusebekæmpning med hjem og lave en lusekæmme dag eller bare et eller andet end blot en seddel på et par døre hvor der står der er lus på skolen(den har været på i 3 år nu)
har i også problemer med dem, gør jeres inst. noget i kampen på at få dem væk igen???
Puhaaa, kender det alt for godt og kampen er hård når man først bliver angrebet for hvor er kilden henne
Det er sandt at man kan have sine mistanker til hvem og hvor det kommer fra, men det kan også være andre steder end lige der hvor man går og tror det stammer fra...
Min datter har været under massive angreb og jeg kæmmer og kæmmer hele tiden og synes nogen gange at det er en umulig opgave at komme af med vores små uønskede husdyr...
Jeg har også prøvet forskellige shampooer uden den store effekt.
Når endelig man har en 10-14 dage uden gevinst kommer der angreb igen
det er næsten lige før hun ryger under trimmeren ha ha ha...
Ny anskaffelse er så en elektronisk lusekam og nu er de endelig væk... meeen igen er det jo sikkert kun til næste gang hun bliver smittet
men er glad for min nye anskaffelse 
Desværre kan man ikke tørre selveste opgaven af på skoler og institutioner da de har mange andre ting de skal bruge tiden på... så det er desværre forældrene der sammen skal løse problemet også er der bare altid dem som ikke gør det, nedern...
Vores SFO (tror jeg det er) har til tider kigget børnene igennem og ringet dem hjem hvis de har set lus i håret, men det kan de jo ikke gøre hver dag. sååå ja øv det er vidst bare at kæmme videre også når der ikke er angreb, så man kan nedsætte risikoen for et stort angreb.
Her kæmmer vi hver anden dag under angreb og for det meste en gang i ugen når ikke hun er angrebet, men det kan glibbe også går der lidt længere tid...