Indkaldelse til generalforsamling - Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Bom

Hej Piger og Drenge..

Har brugt for lidt hjælp, igen igen..

Er der nogen af jer der ved om det er lovligt og indkalde til general forsamling "kun" på mail??? Det er i vores lille bil klub...

På forhånd tak for hjælpen..

Knus Mini freaken Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

JulieE

Det kommer vel an på hvad der står i klubbens vedtægter   Prøv at tjekke dem....

Anmeld

7. december 2010

Frk. Himmelblå

Tulle Mus skriver:

Hej Piger og Drenge..

Har brugt for lidt hjælp, igen igen..

Er der nogen af jer der ved om det er lovligt og indkalde til general forsamling "kun" på mail??? Det er i vores lille bil klub...

På forhånd tak for hjælpen..

Knus Mini freaken Maria

Det komme helt an på vedtægterne.

Jeg mener dog, at man skal skrive det i vedtægterne, hvis man gør andet end via alm. post. Så hvis der ikke står noget om det i jeres vedtægter, så må du gå ud fra, at det skal være via post.

Og så synes jeg da, at I skal stemme om at tilføje email-kontakt til vedtægterne ved næste gf. Så skriv du det under forslag på dagsordenen.

Mon ikke erhvervs- og selskabsstyrelsen skriver noget om det på deres web?

Anmeld

7. december 2010

Bom

JulieE skriver:

Det kommer vel an på hvad der står i klubbens vedtægter   Prøv at tjekke dem....

§6. Generalforsamling
Generalforsamlingen er klubben højeste myndighed. Enhver lovlig indkaldt generalforsamling er beslutningsdygtig uden hensyn til fremmødte medlemmers antal. Den årlige generalforsamling afholdes i Februar måned og indkaldes med min. 4 ugers varsel, ved fremsendelse af følgende dagsorden:

• Valg af dirigent.
  • Valg af referent.
  • Beretning.
  • Regnskab.
  • Valg af bestyrelse.
  • Indkomne forslag.
  • Næste års program.
  • Eventuelt.
  • Valg af "Årets Viking"

Forslag der, ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen og skal foreligge skriftlig.
Dette gælder også for lovændringer. Valg og afstemninger afgøres ved almindeligt stemmeflertal. Alle afstemninger vedrørende bestyrelsesmedlemmer afgøres skriftligt.
Bestyrelsesmedlemmerne vælges for en periode på 2 år. Bestyrelsen konstituerer sig selv.

§7. Ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen, eller når min. 3/4 af medlemmerne stiller krav herom. Den ekstraordinære generalforsamling skal i begge tilfælde indkaldes med 14 dages varsel, med angivelse af dagsorden, tid, og sted.

Der står jo kun at det skal være varslet 4 uger før....???

Anmeld

7. december 2010

JulieE

Tulle Mus skriver:

§6. Generalforsamling
Generalforsamlingen er klubben højeste myndighed. Enhver lovlig indkaldt generalforsamling er beslutningsdygtig uden hensyn til fremmødte medlemmers antal. Den årlige generalforsamling afholdes i Februar måned og indkaldes med min. 4 ugers varsel, ved fremsendelse af følgende dagsorden:

• Valg af dirigent.
  • Valg af referent.
  • Beretning.
  • Regnskab.
  • Valg af bestyrelse.
  • Indkomne forslag.
  • Næste års program.
  • Eventuelt.
  • Valg af "Årets Viking"

Forslag der, ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen og skal foreligge skriftlig.
Dette gælder også for lovændringer. Valg og afstemninger afgøres ved almindeligt stemmeflertal. Alle afstemninger vedrørende bestyrelsesmedlemmer afgøres skriftligt.
Bestyrelsesmedlemmerne vælges for en periode på 2 år. Bestyrelsen konstituerer sig selv.

§7. Ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen, eller når min. 3/4 af medlemmerne stiller krav herom. Den ekstraordinære generalforsamling skal i begge tilfælde indkaldes med 14 dages varsel, med angivelse af dagsorden, tid, og sted.

Der står jo kun at det skal være varslet 4 uger før....???

Uden at jeg er hverken jurist eller andet, så vil jeg mene at det er lovligt at indkalde pr mail, da der ikke står direkte at dagsordenen skal fremsendes med almindelig post. Men jeg sgi ikke sikker. Men som SeptemberBaby også foreslår, vil jeg mene det er en god idé at få lavet en tilføjelse til vedtægterne omkring hvordan general forsamlingen skal indkaldes... 

Anmeld

7. december 2010

Bom

SeptemberBaby skriver:

Det komme helt an på vedtægterne.

Jeg mener dog, at man skal skrive det i vedtægterne, hvis man gør andet end via alm. post. Så hvis der ikke står noget om det i jeres vedtægter, så må du gå ud fra, at det skal være via post.

Og så synes jeg da, at I skal stemme om at tilføje email-kontakt til vedtægterne ved næste gf. Så skriv du det under forslag på dagsordenen.

Mon ikke erhvervs- og selskabsstyrelsen skriver noget om det på deres web?

Sys ikke rigtig jeg kan finde noget om det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.