Kolik!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.406 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Mor til prinsessen :-)

Hej Alle....

Jeg er lidt i tvivl ang kolik..... Er det kun noget de kan få når de er op til 3 uger gamle? eller er det fra 3 ugers alderen og frem??
-- har fundet begge oplysninger på nettet, så ville lige høre hvad erfaringerne siger herinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Jetjen

Hende uden maven nu :-) skriver:

Hej Alle....

Jeg er lidt i tvivl ang kolik..... Er det kun noget de kan få når de er op til 3 uger gamle? eller er det fra 3 ugers alderen og frem??
-- har fundet begge oplysninger på nettet, så ville lige høre hvad erfaringerne siger herinde

Nu har jeg heldigvis ikke personlige erfaringer, men kender et par stykker hvor det først dukkede op efter en måned. Men om det kan komme før 3 uger ved jeg ikke...

Anmeld

7. december 2010

Frk. Himmelblå

Hej Alle....

Jeg vil sige, begge dele er rigtigt.

Hos de fleste kommer det først ved ca- 3 uger, men de kan jo sagtens have det fra før. Tror bare, man mht. helt nyfødte er mere i tvivl om, hvad der foregår, når baby græder. Det er også ofte ved 3ugers-alderen, at mor begynder at kunne analysere gråd og høre forskel på, om baby er sulten, træt eller noget tredje. Så jeg gætter på, det er derfor.

Min datter havde avse mavse lige fra dag 1. Men symptomerne ændrede sig jo ældre hun blev. Det stoppede igen, da hun var 2 1/2 - 3 mdr. gammel. "Umodent tarmsystem" fik vi at vide, at man kalder det nu om dage. Men havde det været for nogle år siden, var hun blevet diagnostiseret kolikbarn.

Har I da problemer? 

Anmeld

7. december 2010

jannebjerre

7. december 2010

SeptemberBaby skriver:

Jeg vil sige, begge dele er rigtigt.

Hos de fleste kommer det først ved ca- 3 uger, men de kan jo sagtens have det fra før. Tror bare, man mht. helt nyfødte er mere i tvivl om, hvad der foregår, når baby græder. Det er også ofte ved 3ugers-alderen, at mor begynder at kunne analysere gråd og høre forskel på, om baby er sulten, træt eller noget tredje. Så jeg gætter på, det er derfor.

Min datter havde avse mavse lige fra dag 1. Men symptomerne ændrede sig jo ældre hun blev. Det stoppede igen, da hun var 2 1/2 - 3 mdr. gammel. "Umodent tarmsystem" fik vi at vide, at man kalder det nu om dage. Men havde det været for nogle år siden, var hun blevet diagnostiseret kolikbarn.

Har I da problemer? 

min datter er født 1 måned for tidligt, hun er 3 uger nu. Hun bliver hurtig træt under måltiderne og sur og gal hvis hun ikke lige kan få fat på brystet, så vi giver lidt modermælkserstatning engang imellem(har SP sagt) Også søndag og mandag har hun slet ikke været sig selv, hun har bare skreget og været rigtig gal, hvor vi kom til at snakke om kolik. Men i dag har hun det som hun havde det før, men ville høre om der var en "grænse" hvornår hun var "for gammel" til at kunne få kolik. Også det med symptomerne... men det lyder til man ikke er i tvivl hvis hun får kolik da der er meget skrig og gråd

Min datter har også lidt med tarmene har de sagt på børneafd og min SP sagde også at hun lige skal finde ud af "mavesystemet". Så håber bare det er det, og ikke nogen begyndende kolik.....

Anmeld

7. december 2010

jannebjerre skriver:

Se her:

http://www.barneguiden.dk/default.asp?sctid=5382

Tak :-) Ja der står oftes 3 ugers alderen, men jeg har også set hvor der står det først kan komme efter et par måneder :-)... lidt forvirrende synes jeg...

Anmeld

8. december 2010

Eliza/lykke

Vores første fik kolik fra da han var 7 dage gammel og frem til han var 3 mrd.

Men han kan ikke rigtig samlignes med andre, fordi han var indlagt den første uge med drop i hans små hænder med antibiotika. Lægerne mente den gang, at det slå hans mave i stykker.

Han fik oveni hatten MME, og det hjalp heller ikke på hans mave/tarm smerter.

Da han blev knap 3 mrd holdte det op fra den ene dag til den anden, virkelig sådan - lyn fra en klar himmel.

Vores nr. 2, havde ikke kolik, men græd utroligt meget fra 5 uger og et uger frem. Det havde nok noget med hendes udvikling at gøre.

Knus

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

Hej Alle....

Kolik kan begynde når som helst efter de er født men starter sjældent efter de er 3 mdr.

Kærligst
sussie

Anmeld

8. december 2010

Eliza/lykke skriver:

Vores første fik kolik fra da han var 7 dage gammel og frem til han var 3 mrd.

Men han kan ikke rigtig samlignes med andre, fordi han var indlagt den første uge med drop i hans små hænder med antibiotika. Lægerne mente den gang, at det slå hans mave i stykker.

Han fik oveni hatten MME, og det hjalp heller ikke på hans mave/tarm smerter.

Da han blev knap 3 mrd holdte det op fra den ene dag til den anden, virkelig sådan - lyn fra en klar himmel.

Vores nr. 2, havde ikke kolik, men græd utroligt meget fra 5 uger og et uger frem. Det havde nok noget med hendes udvikling at gøre.

Knus

hvis de får MME gør det at de skriger mere??

Det er godt nok utroligt at det bare stoppede fra den ene dag til den anden.... Men det må da også være dejligt :-) Min datter har været ked i 2 dage hvor hun bare skreg(men var ikke utrøstelig) tror hun havde lidt maveproblemer.... Men hold da op hvor bliver man som mor udkørt af de skrigerrri, og føler sig hjælpeløs...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.