Malthe som fylder et år i morgen, stoppede med sin nat-flaske for 14 dage siden. Vi(min mand og jeg) var også vildrede om hvordan vi fik vænnet den fra ham. Men den ene fredag sov hane hele natten. Vi var rigtig glæde, men troede at det bare var en engangsforestilling. Men så gjorde han det igen lørdagnat. Endnu engang havde vi ikke de store forventninger til næste nat. Men han sov igen. Og da han havde sovet hver nat i en hel uge, blev vi enige om, at så var natflasken heldigvis historie. Længe leve nattesøvnen.
Så nu får han "kun" sin flaske til natten, når han bliver puttet ca 19-19.30 og den sover han så på, indtil kl.06.30.
Men for lige at vænne tilbage til natflasken. Malthe var heller ikke tilfreds hvis vi enkelte nætter forsøgte med vand. Han drak det, men brokkede sig højlydt. Men vi vidste, at hvis han fik sin flaske, så ville han hurtig falde i søvn igen. Vores SP havde flere gode råd. Og de er alle forsøgt, men ingen virkede. Så glæde var stor da han selv tog en beslutning om at den ikke var nødvendig mere.
Det jeg vil med alt det her er, at jeg husker det meget tydeligt alt det dig og din pige gennemgår lige nu.
Glædelig jul
Anmeld