Flaske hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.225 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. december 2010

kitra

Hvor længe fik jeres børn flaske? Min datter bliver snart 1 år og hun får stadig en flaske til natten, en når hun kommer ud og sover til middag og engang imellem hvis hun vågner om natten. Jeg kan ikke få hende til at sove uden jeg har prøvet forskellige ting men det hjælper ikke der er kun flasken der dur. Men hvor længe skal de ha den eller burde hun være stoppet for længst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Mira0911

Hvor længe fik jeres børn flaske? Min datter bliver snart 1 år og hun får stadig en flaske til natten, en når hun kommer ud og sover til middag og engang imellem hvis hun vågner om natten. Jeg kan ikke få hende til at sove uden jeg har prøvet forskellige ting men det hjælper ikke der er kun flasken der dur. Men hvor længe skal de ha den eller burde hun være stoppet for længst

Vores datter fik flaske til hun var omkring 10 mdr sådan ca. Der stoppede vi fuldstændig - uden problemer... Hun har ikke spurgt til siden... Nu er hun også snart 2 år... 

Har du prøvet med vand i stedet for en flaske? 

Anmeld

7. december 2010

Maja88

nu har jeg ikke selv børn endnu, men ved da  min niece på 1år og 4måneder får vælling til natten

Anmeld

7. december 2010

motterhea

Min niece er 1½ og får stadig..dog ikke med mme

Anmeld

7. december 2010

kitra

Hun har aldrig ville have vand på flaske det vil hun kun ha i en kop. Vælling har heller ikke haft en god effekt og hun bryder sig ikke rigtig om det

Anmeld

7. december 2010

*Sofie*

kitra skriver:

Ih, det er jo helt vildt forskelligt hvornår man skal stoppe med den flaske...eller hvornår barnet selv siger stop. Nogle har brug for den længere end andre
Min datter sagde nej til den sidste flaske (godnat-flasken) en uge inden hun blev 1 år. Ingen problemer overhovedet...hun ville bare ikk ha flaske mer. Hun får en tår vand af sin tudekop...og det gør hun også om natten hvis hun vågner og er tørstig.
Har du prøvet at gi din datter lidt vand om natten...?
Flasken som din datter for før middagsluren...er det fordi hun ikk vil sove uden?

Anmeld

7. december 2010

kitra

*Sofie* skriver:

Ih, det er jo helt vildt forskelligt hvornår man skal stoppe med den flaske...eller hvornår barnet selv siger stop. Nogle har brug for den længere end andre
Min datter sagde nej til den sidste flaske (godnat-flasken) en uge inden hun blev 1 år. Ingen problemer overhovedet...hun ville bare ikk ha flaske mer. Hun får en tår vand af sin tudekop...og det gør hun også om natten hvis hun vågner og er tørstig.
Har du prøvet at gi din datter lidt vand om natten...?
Flasken som din datter for før middagsluren...er det fordi hun ikk vil sove uden?

Ja flasken inden middagsluren skal til ellers vil hun ikke sove. Hun sover så også 2-4 timer. Hun har også et godt sove hjerte om natten hun kommer som regel i seng mellem 19-20 og sover til kl 7-8 men vågner engang imellem ved 3 tiden. Der har jeg prøvet bare at gi hende sutten men det hjælper intet og tro mig jeg har virkelig prøvet. Jeg har også prøvet med en tår vand men det hjælper heller ikke. Hun spiser heller ikke ret meget da hun døjer meget med hendes tænder der er på vej igennem så hun er i temmelig muggen humør i tiden.

Anmeld

7. december 2010

Malthes mor

Malthe som fylder et år i morgen, stoppede med sin nat-flaske for 14 dage siden. Vi(min mand og jeg) var også vildrede om hvordan vi fik vænnet den fra ham. Men den ene fredag sov hane hele natten. Vi var rigtig glæde, men troede at det bare var en engangsforestilling. Men så gjorde han det igen lørdagnat. Endnu engang havde vi ikke de store forventninger til næste nat. Men han sov igen. Og da han havde sovet hver nat i en hel uge, blev vi enige om, at så var natflasken heldigvis historie. Længe leve nattesøvnen.

Så nu får han "kun" sin flaske til natten, når han bliver puttet ca 19-19.30 og den sover han så på, indtil kl.06.30.

Men for lige at vænne tilbage til natflasken. Malthe var heller ikke tilfreds hvis vi enkelte nætter forsøgte med vand. Han drak det, men brokkede sig højlydt. Men vi vidste, at hvis han fik sin flaske, så ville han hurtig falde i søvn igen. Vores SP havde flere gode råd. Og de er alle forsøgt, men ingen virkede. Så glæde var stor da han selv tog en beslutning om at den ikke var nødvendig mere.

Det jeg vil med alt det her er, at jeg husker det meget tydeligt alt det dig og din pige gennemgår lige nu.

Glædelig jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.