Gertrud Sand i køkkenet <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Zafir

Trissemusen og jeg har idag haft vores årlige jule-bage-dag. Yaaaay. Så hyggeligt.

Vi startede med morgenmad, da hun havde afleveret Laura i DP og Idun var kommet i skole. Så lavede vi dejen til klejner, vaniliekranse og cookies... Naaam nam

Så puttede Frigg kl. kvart over 11 ca...

Så holdte vi lige en lille pause...

Så begyndte vi på klejnerne og Kathrine kørte op efter Idun i skolen. Vi fortsatte med klejnerne og satte Idun til at gå igang med 'snasket' til havregrynskugler (som min kusine havde lavet den anden dag - men med KAFFE I!!!!  - så jeg måtte lave nogen andre nogen, fordi jeg BARE har haft lyst til havregrynskugler siden heheheh).

Da klejnerne var færdige, så gik vi igang med vaniliekransene, som blev vanilie blomster, fordi jeg 'ikke var i humør til kagemaskinen' ... Så jeg brugte sådan en sava2000 småkagesprøjte for første gang. haha. Den var SJOOOOV

Nå, men altså efter vaniliekransene, så lavede vi cookiesne. Vi gemte to ruller dej, så vi har til bake off, i januar eller februar, når de alle sammen er spist og man bare MÅ HA hehe...

Så blev der drillet havregrynskugler og vi puttede en MASSE fuglefrø i palminen der var kølet ned.

Da vi havde ryddet op i køkkenet og delt småkagerne, så kørte Kathrine hjem Så lavede Idun fuglemadsbeholdere, der nu er sat på frys, så vi kan hænge dem op i morgen. Og mor skrællede kartofler.... (FEdest... For så når jeg gider, så tænder jeg lige for gryden og snart er der aftensmad også!!!)

5 timer og 20 min efter Frigg blev puttet, vågnede hun og da var hele balladen overstået og der er nu 'kun' kagedåser der er fyldte yay...

Her er resultatet...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

lisesp83

Ihh hvor i hygger

Og savle savle over de småkager.

Tror fuglene blir glade, dejligt i tænker på dem.

Anmeld

7. december 2010

Steph_Laurits

Mmmh mums!

Det lyder og ser ud som en rigtig hyggelig dag

Anmeld

7. december 2010

Carina1977

Lækkert  Gid jeg orkede at gå i krig med sådan noget, men naaaaj  Tror jeg køber nogen hehe

Anmeld

7. december 2010

Zafir

Carina1977 skriver:

Lækkert  Gid jeg orkede at gå i krig med sådan noget, men naaaaj  Tror jeg køber nogen hehe

Mmm... Købesmåkager gider jeg ikke 'spilde' kalorier på Så hellere ikke noget

Anmeld

7. december 2010

Carina1977

Zafir skriver:

Mmm... Købesmåkager gider jeg ikke 'spilde' kalorier på Så hellere ikke noget

Ja men dovenskaben længe leve....og de der par deller kan jeg hurtigt komme af med efter jul....kun jul een gang om året hehe  eller jeg kunne måske...jaaahh det var en god ide....lokke min mor til at bage nogen til mig

Anmeld

7. december 2010

Zafir

Carina1977 skriver:

Ja men dovenskaben længe leve....og de der par deller kan jeg hurtigt komme af med efter jul....kun jul een gang om året hehe  eller jeg kunne måske...jaaahh det var en god ide....lokke min mor til at bage nogen til mig

Ja, efter jul skal da af igen... Men det smager nu godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.