økonomi med barn, det første år + (stort emne)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

hej.

Nu venter jeg jo en lille til maj, og i den forbindelse er jeg igang med at lægge budget.

Er der nogen af jer der har ca. tal på hvad det koster at have et spædbarn?

Jeg har ledt en del på nettet men har ikke kunne finde et ca. beløb ud fra at man har alt det udstyr man skal bruge til den lille, det vil sige barnevogn, klapvognm seng og dyne, sele til barnevogn, regnslag og fluenet og alt det. 

Det jeg er interesseret i er prisen på at det hele skal køre når den lille kommer ud.

Vil være rart at vide hvad der er brug for: ble, engangsklude og hvad der ellers er. I må meget gerne bruge jer selv som eksempler

håber det er noget i vil hjælpe mig med.

-Skovrup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Aves..

Fru. Skovrup skriver:

hej.

Nu venter jeg jo en lille til maj, og i den forbindelse er jeg igang med at lægge budget.

Er der nogen af jer der har ca. tal på hvad det koster at have et spædbarn?

Jeg har ledt en del på nettet men har ikke kunne finde et ca. beløb ud fra at man har alt det udstyr man skal bruge til den lille, det vil sige barnevogn, klapvognm seng og dyne, sele til barnevogn, regnslag og fluenet og alt det. 

Det jeg er interesseret i er prisen på at det hele skal køre når den lille kommer ud.

Vil være rart at vide hvad der er brug for: ble, engangsklude og hvad der ellers er. I må meget gerne bruge jer selv som eksempler

håber det er noget i vil hjælpe mig med.

-Skovrup

Det kommer jo helt an på hvilke bleer du vil købe, hvor du køber tøj, om du ammer eller giver flaske. Et spædbarn vil jeg mene er det billigste barn at have og de penge du får i børnefamilieydelsen det første år dækker det i hvert fald og så får du endda nok et overskud. Selvfølgelig er der de store køb som barnevogn etc, men det kan jo også gøres billigt brugt.

Pengene er der når baby er der og så bruger du stort set intet på dig selv for det er der ikke tid til.

Anmeld

7. december 2010

Skovrup

Jildes skriver:

Det kommer jo helt an på hvilke bleer du vil købe, hvor du køber tøj, om du ammer eller giver flaske. Et spædbarn vil jeg mene er det billigste barn at have og de penge du får i børnefamilieydelsen det første år dækker det i hvert fald og så får du endda nok et overskud. Selvfølgelig er der de store køb som barnevogn etc, men det kan jo også gøres billigt brugt.

Pengene er der når baby er der og så bruger du stort set intet på dig selv for det er der ikke tid til.

jeg er ikke den type der vil have det dyreste, jeg går efter at bleer skal være svanemærket, eller på anden måde være mærket. om det er fra Lidl eller bilka er underordnet.

Hvor mange bleer bruger man om dagen?

Hvad koster de billigste? (med svanemærke eller lign.)

Jeg  går som udgangspunk ud fra jeg skal amme, hvis det kan lade sig gøre.

Jeg har tøj, til begge køn 6 sække tøj fra 0-3 år, så det er heller ikke det jeg skal invistere yderligere i.

Anmeld

7. december 2010

Aves..

Fru. Skovrup skriver:

jeg er ikke den type der vil have det dyreste, jeg går efter at bleer skal være svanemærket, eller på anden måde være mærket. om det er fra Lidl eller bilka er underordnet.

Hvor mange bleer bruger man om dagen?

Hvad koster de billigste? (med svanemærke eller lign.)

Jeg  går som udgangspunk ud fra jeg skal amme, hvis det kan lade sig gøre.

Jeg har tøj, til begge køn 6 sække tøj fra 0-3 år, så det er heller ikke det jeg skal invistere yderligere i.

Åh, det kommer jo an på om du får et barn der tisser igennem flere gange om natten eller et barn der har afføring tit eller kun hver 14 dage. Børn kan ikke sådan lige sættes i system og heller ikke omrking det økonomiske. Se hvad der sker og tag det oppe fra og ned.

Anmeld

7. december 2010

Kildebakken

Måske dette kan hjælpe:

Ca. 2-3 kr pr. ble, det er vist meget realistisk at barnet bruger 6 bleer om dagen = 12-18 kr pr dag.

Nu har jeg heller ikke født endnu, men dette er hvad jeg har fået fortalt vil være realistisk:-)

Få ugens tilbud på bleer og babymad på mail hver uge -  Tilmeld dig her >>

>> Se også ugens tilbud på babymad ...

UGE 49 - 2010

A-Z Varehus:
Libero: Triple Comfort Fit - 138-204 stk.
Pris: 256 kr.  Max stk. pris: 1,86 kr.
Libero: Up & Go - 102-138 
Pris: 236 kr.  Max stk. pris: 2,31 kr.
--------------------------------------------------------------------------------------
Bilka:
Libero: Triple Comfort Fit - 138-204 stk.
Pris: 256 kr.  Max stk. pris: 1,86 kr.
Libero: Up & Go - 102-138 
Pris: 236 kr.  Max stk. pris: 2,31 kr.
--------------------------------------------------------------------------------------
Fakta
-
Føtex:

-------------------------------------------------------------------------------------
Irma:

Kvickly:
Libero: flere varianter - 34-68 stk.
Pris: 99,95 kr.  Max stk. pris: 2,94 kr.
Løvbjerg:
Pampers: flere varianter 38-66 stk.
Pris: 94,95 kr.  Max stk. pris: 2,50
Netto:
Huggies: Super Dry - 50-68 stk.
Pris: 75 kr.  Max stk. pris: 1,50
Rema1000:

-------------------------------------------------------------------------------------
Superbrugsen:
Huggies: flere varianter - 2x13-65 stk.
Pris: 159,95 kr.  Max stk. pris: 6,15 kr.
SuperBest:
Libero: fl. varianter - bleer 34-68 stk.
Pris: 99,95 kr.  Pris: 99,95 kr.
-----------------------------------------------------------------------------------

Anmeld

7. december 2010

Skovrup

det er da en værre jungle!

men må tage det som det kommer, og danne mig et indtryk selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.