Autorisationsuddannet - arbejdsløs, hvad så? Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

Lise

Jeg har en veninde på knap 30, som er uddannet cand.merc.jur. Hun er efter tre måneder på dagpenge blevet sendt på "jobkursus" a 26 ugers varighed!!! Hun sidder hver dag kl 8-13 og lærer om f.eks. at skrive en uopfordret ansøgning. Det er SÅ langt ude!!!

På hendes "kursus" skelner de på ingen måde mht. uddannelse. De er på kursus sammen, fordi de alle er under 30. Dvs. der er arbejdsløse håndværkere, ugidelige 18-årige og, som hende selv, akademikere med 5 års universitetsuddannelse bag sig...

Håber for dig at du finder et job!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Halbschön

rikkekrogh skriver:

Ja det gør det dælme vanskeligt... måske primærsektoren?

primær er endnu værre end sekundær De skal spare så meget i kommunerne,...

Anmeld

7. december 2010

Halbschön

Lise skriver:

Jeg har en veninde på knap 30, som er uddannet cand.merc.jur. Hun er efter tre måneder på dagpenge blevet sendt på "jobkursus" a 26 ugers varighed!!! Hun sidder hver dag kl 8-13 og lærer om f.eks. at skrive en uopfordret ansøgning. Det er SÅ langt ude!!!

På hendes "kursus" skelner de på ingen måde mht. uddannelse. De er på kursus sammen, fordi de alle er under 30. Dvs. der er arbejdsløse håndværkere, ugidelige 18-årige og, som hende selv, akademikere med 5 års universitetsuddannelse bag sig...

Håber for dig at du finder et job!

det er bare så surt, at det skal være sådan

Vi søger jo for pokker alt hvad der er at søge i forvejen..

Men man har vel de tre måneder på dagpenge, inden man bliver sendt på jobkursus osv?

Anmeld

8. december 2010

Lise

R&N skriver:

det er bare så surt, at det skal være sådan

Vi søger jo for pokker alt hvad der er at søge i forvejen..

Men man har vel de tre måneder på dagpenge, inden man bliver sendt på jobkursus osv?

Ja, det går jeg ud fra. Jeg er slet ikke inde i reglerne...

Hun har vist kun fået to mdr dagpenge, da hun havde en måneds karantæne (hedder det det?) til at starte med. Men hun havde været ledig (færdiguddannet) i tre måneder, da hun blev sendt i aktivering.

Anmeld

8. december 2010

Halbschön

Lise skriver:

Ja, det går jeg ud fra. Jeg er slet ikke inde i reglerne...

Hun har vist kun fået to mdr dagpenge, da hun havde en måneds karantæne (hedder det det?) til at starte med. Men hun havde været ledig (færdiguddannet) i tre måneder, da hun blev sendt i aktivering.

Håber godt nok jeg finder noget inden jeg bliver sendt i aktivering... Den der aktivering er både noget godt og noget skidt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.