Nemme og lækre snacks :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.991 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Tanja84

Heiiii tøser

Sidder og skal bruge lidt hjælp og inspiration til opskrifter på nogen nemme og lækre snacks, som man kan servere for sine gæster.

Bla. får jeg min MG på besøg i morgen, og kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal servere, da vi snart har fået grøntsagsstænger, og frisk frugt alle gange, og derfor godt ville lave noget nyt. Men det skal gerne være nemt

Sidst fik vi æbleskiver og gløg, som jo passer perfekt her i december mdr. så den ide er brugt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Mille83

Jeg plejer og bruge sådan nogle, åhh nu kan jeg ikke huske hvad de hedder, sådan  nogle lange brødstykker som er hårde, også noget salsa og tzatziki til og døbe dem i.......

Anmeld

7. december 2010

Benjamins'mor

Her kommer jeg lige med nogle eksempler:

1: Du kunne købe en færdiglavet brunkage dej, og lave brunkager.

2: Du kunne bage pølsehorn.

3: Du kunne også bage en kage.

Anmeld

7. december 2010

Vial

Tanja84 skriver:

Heiiii tøser

Sidder og skal bruge lidt hjælp og inspiration til opskrifter på nogen nemme og lækre snacks, som man kan servere for sine gæster.

Bla. får jeg min MG på besøg i morgen, og kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal servere, da vi snart har fået grøntsagsstænger, og frisk frugt alle gange, og derfor godt ville lave noget nyt. Men det skal gerne være nemt

Sidst fik vi æbleskiver og gløg, som jo passer perfekt her i december mdr. så den ide er brugt

Derfor jeg hader mødregrupper!! tsk tsk tsk. Frugt og grøntsager.. det er jo helt til grin!

Hvis jeg var dig ville jeg købe citronmåne og cola til børnenes sutteflasker!

Anmeld

7. december 2010

Tanja84

KaMa skriver:

Derfor jeg hader mødregrupper!! tsk tsk tsk. Frugt og grøntsager.. det er jo helt til grin!

Hvis jeg var dig ville jeg købe citronmåne og cola til børnenes sutteflasker!

Ha, ha.... Vi er heldigtvis gode til ikke at konkurrer i vores MG. Nogen gange har man haft vildt overskud, også er der kæmpe kagebord, mens der andre gange ikke har været noget overskud, også kan vi heldigvis gøres tilfredse med lidt tørt til ganen (eller en af os tager noget hjemmebragt med)

Men det er ikke kun til MG, men også bare generelt når man har gæster forbi. Her efter vi har fået Emma, er vi jo lige pludselig blevet dem der inviterer og ikke længerer dem der altid kommer... Og her mangler jeg også lidt inspiration til de dage, hvor jeg har overskuddet og gerne vil lave lidt nemt og lækkert til mine gæster

Anmeld

7. december 2010

Tanja84

Mille83 skriver:

Jeg plejer og bruge sådan nogle, åhh nu kan jeg ikke huske hvad de hedder, sådan  nogle lange brødstykker som er hårde, også noget salsa og tzatziki til og døbe dem i.......

Ha, ha... ved hvilke du mener og mmmmhhh elsker dem bare, så den ide er i hvert fald skrevet bag øret  

Anmeld

7. december 2010

Tanja84

281210 skriver:

Her kommer jeg lige med nogle eksempler:

1: Du kunne købe en færdiglavet brunkage dej, og lave brunkager.

2: Du kunne bage pølsehorn.

3: Du kunne også bage en kage.

Pølsehørn og pizzasnegle er såååå lækkert og har dem stående som evt. muligheder

Anmeld

7. december 2010

serinasmor

muffins (gerne med banan og hakket ckokolade )

det tager ca 10 min at lave dej og så skal det bare fordeles i formene og have ca 15-20 min i ovnen (hvis min hukommelse ikke svigter mig)

kan finde en opskrift hvis det er

Anmeld

7. december 2010

Tanja84

serinasmor skriver:

muffins (gerne med banan og hakket ckokolade )

det tager ca 10 min at lave dej og så skal det bare fordeles i formene og have ca 15-20 min i ovnen (hvis min hukommelse ikke svigter mig)

kan finde en opskrift hvis det er

Muffins med banan og hakket chokolade, er faktisk en af de få kager jeg kan finde ud af, og de smager himmelsk... Hvorfor havde jeg ikke lige tænkt på det - men det er da det jeg laver til i morgen

For ja dejen bikses sammen på få min. også bare 10-15 i ovnen, så de kan da laves i morgen formiddag og derved serveres helt friske

Anmeld

7. december 2010

serinasmor

Tanja84 skriver:

Muffins med banan og hakket chokolade, er faktisk en af de få kager jeg kan finde ud af, og de smager himmelsk... Hvorfor havde jeg ikke lige tænkt på det - men det er da det jeg laver til i morgen

For ja dejen bikses sammen på få min. også bare 10-15 i ovnen, så de kan da laves i morgen formiddag og derved serveres helt friske

det er jo det .. super nemt  .. tager ingen tid ... og ekstra lækkert friskbagte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.