Pædagoger og mærketøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Jyden

Oplever I, at pædagogerne i jeres børns børnehave/vuggestue kommenterer på jeres børns tøj??

Jeg blev meget overrasket i går. Min søn på 3½ år og jeg kommer hjem om eftermiddagen og da han er ved at tage sin flyverdragt af, siger han: "Mor den her flyverdragt koster mange penge, ikke os?" Jeg spørger ham om hvorfor han siger det, og han svarer at de voksne i børnehaven havde snakket om at hans flyverdragt koster mange penge .....

Jeg kan tildels godt forstå, hvis de har talt om hans flyverdragt for han havde en dragt fra Lego som han har brugt indtil nu i denne vinter, men den gik i stykker i lynlåsen lørdag og vi fik den byttet søndag, dog til en Reima. Kan da godt forstå, hvis de pludseligt har undret sig over et flyverdragt skift, men alligevel synes jeg det er mærkeligt, hvis de har talt om hans tøj sådan henover hovedet på ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

JulieE

Nej... jeg har aldrig oplevet, at pædagogerne har kommeneteret på tøjet på baggrund af mærker/pris. Jeg har flere gange oplevet de har kommeneterer kvaliteten af tøjet,  altså en godt varm flyverdragt eller at det var noget godt regntøj.

Min datter havde en par lækre sutsko fra And og sø da hun gik i vuggestue og det var der flere af de voksne der gerne ville vide hvor var købt, da de gerne ville have sådan nogen til børn eller børnebørn

Men, det at de har kommenteret prisen på din søn flyverdragt (over for ham?) lyder mærkeligt...

Anmeld

7. december 2010

frk Jensen

Jyden skriver:

Oplever I, at pædagogerne i jeres børns børnehave/vuggestue kommenterer på jeres børns tøj??

Jeg blev meget overrasket i går. Min søn på 3½ år og jeg kommer hjem om eftermiddagen og da han er ved at tage sin flyverdragt af, siger han: "Mor den her flyverdragt koster mange penge, ikke os?" Jeg spørger ham om hvorfor han siger det, og han svarer at de voksne i børnehaven havde snakket om at hans flyverdragt koster mange penge .....

Jeg kan tildels godt forstå, hvis de har talt om hans flyverdragt for han havde en dragt fra Lego som han har brugt indtil nu i denne vinter, men den gik i stykker i lynlåsen lørdag og vi fik den byttet søndag, dog til en Reima. Kan da godt forstå, hvis de pludseligt har undret sig over et flyverdragt skift, men alligevel synes jeg det er mærkeligt, hvis de har talt om hans tøj sådan henover hovedet på ham.

Syns da det er noget underligt noget at snakke om når din søn overhøre det..

det er da ligegyldigt om en dragt har kostet 1500 kr eller 100 kr.
Bare den har den effekt som den skal have og holder barnet varm.

Pædagogerne i min søns vuggestue har kommenteret min søns hjemmestrikkede sokker han har på når han skal ud og sove.. OG hans futter. Som er hjemmestrikket af Oldemormor

Anmeld

7. december 2010

Frk. Himmelblå

Jyden skriver:

Det har jeg ikke oplevet nej.

Det er jo ikke til at vide, hvordan det er foregået. Det synes jeg, du skal tænke på.  

Kan jo også være, det er en anden forælder, der har nævnt noget. Eller en medhjælper. Eller et barn, som har blandet sig i samtalen om, at han har fået en fin ny dragt. Det er ikke til at vide, hvad der har forårsaget pris-bemærkningen.

Tror bestemt ikke, du skal lægge noget i det. 

Anmeld

7. december 2010

*Sofie*

De ska jo ha et eller andet at snakke om   *fnis*

Anmeld

7. december 2010

Jyden

*Sofie* skriver:

De ska jo ha et eller andet at snakke om   *fnis*

Det er sandt

Men synes bare ikke at børn skal inddrages i, hvad sådanne ting koster .... det er jo helt ligegyldigt for dem.

Anmeld

7. december 2010

*Sofie*

Jyden skriver:

Det er sandt

Men synes bare ikke at børn skal inddrages i, hvad sådanne ting koster .... det er jo helt ligegyldigt for dem.

Der er vi helt enige!

Anmeld

7. december 2010

Hasselnødden

SeptemberBaby skriver:

Det har jeg ikke oplevet nej.

Det er jo ikke til at vide, hvordan det er foregået. Det synes jeg, du skal tænke på.  

Kan jo også være, det er en anden forælder, der har nævnt noget. Eller en medhjælper. Eller et barn, som har blandet sig i samtalen om, at han har fået en fin ny dragt. Det er ikke til at vide, hvad der har forårsaget pris-bemærkningen.

Tror bestemt ikke, du skal lægge noget i det. 

Lige præcis, det behøver ikke just at have været pædagogerne og det er ikke til at sige hvad der er blevet lagt i det og ellers er blevet sagt udover at den har kostet mange penge

Anmeld

7. december 2010

Skouboe

Pædagogerne i Frejas VS kommenterer indimellem hendes tøj, men det er vist mere fordi hun - naturligvis - går ret meget i Daub Deluxe...

Anmeld

7. december 2010

Aves..

Tja, tjo, jeg har oplevet at de har sagt neeeeiiiii, sikke noget fint tøj du har på i dag, er det nyt osv lidt som en indgang til min søn og det er egentlig fint nok. Nogle har da også spurgt sådan lige uden andre hørte det hvor det var købt fordi de gerne ville have det til egne unger og har da også snakket ordenligt fodtøj med en del pædagoger fordi der er mange børn der slæber rundt i de der forfærdelige termo-plastik-klodser som jo bestemt ikke er særlig sundt fodtøj, så der har jeg da fået flere bemærkninger om hvor skønt det var at mine unger havde lækkert fodtøj som måtte bruges og ikke bare vare til pæn brug, som nogle åbenbart gør.

Så ja og nej, i forhold til dem selv og egne børn og i forhold til hvad der er bedst for børnenes fødder´...men ikkke ud fra at det er dyrt, det har jeg ikke oplevet, heldigvis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.