kravle baglæns

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.819 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. december 2010

jlp90

Hej.

Min datter fylder måneder i morgen og har i cirka 14 dage kravlet baglæns, problemet er at det gør hende ulykkelig. Mit spørgsmål er så. hvor lang tid gik der inden jeres børn/barn fandt ud af at kravle fremad? Jeg ved godt at der er forskel påbørn men alligevel nysgerrig. 

mvh. julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

serinasmor

hmmm .. serina kravlede aldrig baglæns ..

Jeg ville bare lige berolige dig med at hun sikkert finder fidusen til at komme fremad istedet for bagud liiige om lidt ...

måske kan du prøve at hjælpe hende til at finde ud af hvordan ved at sætte en hånd bag hendes fødder når hun prøver ..

serinasmor

Anmeld

7. december 2010

SussieThyssen

jlp90 skriver:

Hej.

Min datter fylder måneder i morgen og har i cirka 14 dage kravlet baglæns, problemet er at det gør hende ulykkelig. Mit spørgsmål er så. hvor lang tid gik der inden jeres børn/barn fandt ud af at kravle fremad? Jeg ved godt at der er forskel påbørn men alligevel nysgerrig. 

mvh. julie

Hehe...kan huske at Rebecka også kun kunne bakke i starten..kors hvor var hun sur når hun ville hen til noget og så kun kom længere og længere væk fra det.
Du kan sætte dig ned med hende og prøve at hjælpe hende til at finde ud af hvordan man kravler fremad, eller vise hende hvordan man kan dreje rundt og så bakke hen til tingen. Det var hvad jeg gjorde. Men det tog vel det meste af en måneds tid inden hun fandt ud af at kravle fremad.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2010

Frk. Himmelblå

jlp90 skriver:

Hej.

mvh. julie

Det er heeeelt normalt . Dygtig pige .

Du skal tænke på, at det er nemmere at "sætte af" med hænderne. Måske har hun glatte futter eller sokker på, og så er det ikke nemt at komme frem. Prøv at iføre hende et par ruskindsfutter og placer hende på et hård overflade som fx trægulv eller et (fast) gulvtæppe. Så bliver det måske nemmere.

Min erfaring siger mig, at de bare sådan lige pludselig finder ud af  nye ting. Der behøver ikke engang være tegn på det op til. Lige pludselig, så vupti, får de knækket nøden. Og det gør din datter givetvis også lige om lidt.

Anmeld

7. december 2010

Frk. Himmelblå

SeptemberBaby skriver:

Det er heeeelt normalt . Dygtig pige .

Du skal tænke på, at det er nemmere at "sætte af" med hænderne. Måske har hun glatte futter eller sokker på, og så er det ikke nemt at komme frem. Prøv at iføre hende et par ruskindsfutter og placer hende på et hård overflade som fx trægulv eller et (fast) gulvtæppe. Så bliver det måske nemmere.

Min erfaring siger mig, at de bare sådan lige pludselig finder ud af  nye ting. Der behøver ikke engang være tegn på det op til. Lige pludselig, så vupti, får de knækket nøden. Og det gør din datter givetvis også lige om lidt.

Nåe ja, eller bare tæer på trægulv, hvis det ikke er for koldt 

Anmeld

7. december 2010

jlp90

Mange tak for svarene og de gode råd. Håber det snart kommer for hun bliver så ulykkelig når hun kommer længere væk fra legetøjet

men når hun først fylder 6 mdr. i morgen så er der jo tid nok endnu til at lærer at kravle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.