nogen der lider af oppustet mave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.407 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. december 2010

mizz-lillemor06

hey

min mand og jeg har lige fundet ud af at vi venter vores barn nr 2. men lider bare så meget at oppustet mave. er kun 6+1 henne men kan allerede nu ikke holde ud af have for stramme bukser på. kan faktisk slet ikke lide at have noget på der røre ved min mave. lidt træls allerede at ligne en der er noget længere henne end jeg endligt er.

er der nogen der har prøvet det samme og hva kan man gøre ved det??

hilsen en glad mor til en dreng på 4 og en lille babs i mavsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Sitrani

Jeg har det lige sådan.. Er også ret oppustet og har luft i maven! Tror det er meget normalt..  

Samtidig døjer jeg med kvalme og opkastning.. Det gør det heller ikke bedre, tror jeg! Hehe..

Anmeld

7. december 2010

SussieThyssen

mizz-lillemor06 skriver:

hey

min mand og jeg har lige fundet ud af at vi venter vores barn nr 2. men lider bare så meget at oppustet mave. er kun 6+1 henne men kan allerede nu ikke holde ud af have for stramme bukser på. kan faktisk slet ikke lide at have noget på der røre ved min mave. lidt træls allerede at ligne en der er noget længere henne end jeg endligt er.

er der nogen der har prøvet det samme og hva kan man gøre ved det??

hilsen en glad mor til en dreng på 4 og en lille babs i mavsen.

Ikke en dyt.
Jo du kan evt prøve at spise noget cultura eller noget fiberrigt brød...men det er nu bare sådan, at nogle af os lynhurtigt ligner en ballon. Sådan har jeg altid været...hehe.
Men så har jeg til gengæld heller ikke forandret mig meget de næste par måneder eller 3.
men skjule det...nix.
Eller som min far engang sagde til mig: Ja, dig kan man altid se det på..du er da overbevisende gravid bare et kvarter efter ægget har slået sig ned!

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2010

Tropez

Hejsa jeg er 6+3 og kan ikke være i noget tøj mere er gået over til kjoler fordi bukser strammer så jo det kender jeg godt og er ret overasket over at det er kommet så hurtigt 

Anmeld

7. december 2010

mor-til-en-dejlig-baby

dito.  min mave er en ballon og andre tidspunkter mere flad..! er 6+6

Anmeld

7. december 2010

thilde-tusindfryd

Du kan evt. prøve med mælkesyretabletter. De hjælper ved almindelig tarmbøvl, også luft, men om det er samme årsag, når man er gravid ved jeg ikke. Spørg evt. på apoteket eller i matas. Tror også man kan få noget decideret mod tarmluft.

Men jo, jeg havde også problemet fra starten af og har det ind imellem stadig. Men er også begyndt at få forstoppelses fornemmelse

Anmeld

7. december 2010

mizz-lillemor06

okay ja så er jeg da ikke den eneste og heller ikke helt unormal. synes godt nok det er lidt træls at man allered ikke kan være i sine almindelige bukser. men hvornår kan man regne med at det begynder at gå lidt væk. dette er virkelig ønske barn nr 2 så er vildt glad for maven kommer hurtigt men lidt irriterende at den er sådan.

Anmeld

7. december 2010

JustMe

jeg kunne ikke lukke mine normale bukser eller nederdele allerede i uge 4-5 stykker. Altså dvs. jeg kunne godt, men det var bare alt for ubehageligt

Hvis det er pga begyndende forstoppelse pga hormonerne, kan motion, væske og fiberrig kost måske hjælpe lidt på det. Hvis det bare er fordi du har bundet væske mv. omkring livmoderen, kan du ikke gøre så meget. Leggins og lange toppe var min redning

Anmeld

7. december 2010

Line Højdal

Jeg har haft det på nøjagtig samme måde og har prøvet stort set alt... Forstoppelse døjer jeg også med, hvilket ikke gør det bedre!!

Jeg tror man hjælper sig selv bedst ved at acceptere det og så bare overgive sig til leggins, kjoler, gravidbukser og andet der ikke strammer på maven

Kommer der gode råd, vil jeg dog skrive mig dem bag øret til næste graviditet...!

Line 20+5

Anmeld

7. december 2010

mizz-lillemor06

har også døjet med det de sidste 10 dage ca. men må nok bare overgive mig til graviditets bukser allerede. men hva det er jo på den gode måde man lider af det. det er jo pga en kommende lille babs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.