Hvor meget vil det ca. Koste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

514 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. december 2010

louiseHasselstrøm

Jeg er ved at opdatere vores budget for 2011 og i den forbindelse vil jeg oprette en konto til begge børns konfirmation og 18 års fødselsdag...

Hvor meget vil i mene der skal til til hver fest??

Har selv tænkte på at ved 200 kr om måneden vil der være ca. 20.000 kr til hver fest...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

BabyMus

20.000 til hver fest, det er da rigtig flot sparet sammen vil jeg sige! Nu er jeg ikke lige så meget inde i hvor meget en fest vil koste, hvis man skal give et tal. Det kommer jo nok også lidt an på, hvor man holder det, hvor mange der skal med og hvilken slags mad man skal have osv. Men jeg synes da det lyder som et rigtig flot beløb. (:

Anmeld

7. december 2010

DK

Tja... altså 20.000 kr. er jo naturligvis ikke så meget om 18 år som det er i dag. Men jeg går ud fra at du opretter en slags opsparingskonto hvor i får en rente, der som minimum svarer til inflationen?

Du må jo overveje om i bliver 15 gæster eller 115 gæster (jeg serverede i foråret til en konfirmation med 102 gæster) Og så skal du overveje om i vil holde det hjemme, i forsamlingshus, på hotel! Der er jo naturligvis et forskelligt prisniveau. Derudover måske overveje om der skal være penge til tøj og til gave også inkluderet i opsparingen! Jeg kan fortælle at en almindelig konfirmationskjole ca. koster 1100-1600 kr. sådan +/- og så skal de jo have sko, og anden dags tøj og hvis det er piger du har, så skal du også have til en frisør tur! Der skal også være til indbydelser og frimærker og en evt. fotografering hos en fotograf. Det er også meget moderne at konfirmanten bliver hentet af en limo eller lign. men det ved jeg jo af gode grunde ikke om det er når dine unger skal konfirmeres, men så er der sikkert noget andet!

Prøv at lig de udgifter sammen som er relevante/kan blive relevante for jer, og så se hvor meget det ialt bliver!

Knus

Anmeld

7. december 2010

Mette 28

Vi lægger 100 kr. til side til hvert barn ind til de er 7-8 år så sætter vi det op til 200-250 kr. ved min egen for 14 år siden kostede 25000 kr. ca.

Anmeld

7. december 2010

Malthes mor

Mine drenge har også hver en konfirmationsopsparing. Og der bliver sat 200 kr ind hver mdr. Jeg tænker, at det er nok eftersom der også løber renter på hver mdr.

Jeg spare ikke op til deres 18 års fødselsdag, men i stedet har de hver en børneopsparing. hvor der hver mdr bliver sat 100 kr ind.

Anmeld

7. december 2010

louiseHasselstrøm

Så har jeg lavet en liste over hvad jeg kan huske at der hører til de forskellige fester.

Håber i kan hjælpe mig hvis jeg har glemt noget og hvad hver post ca. Koster...

konfirmation
- tøj & sko
- indbydelser
- frisør
- fotograf
- gæster 40-60 pers (mad)
- transport
- andendags tøj
- forsamlingshus
- serveringspersonale
- borddækning/ udsmykning af lokale
- drikkevarer
- gave

18 års fødselsdag
- tøj & sko
- indbydelser
- frisør
- gæster 40-60 pers (mad)
- forsamlingshus
- serveringspersonale
- borddækning/ udsmykning af lokale
- drikkevarer
- gave

Er det ikk det???

Knus

Anmeld

7. december 2010

louiseHasselstrøm

Vil i starte med at sige tak til jer der har været så søde at svare...

Men er der slet ikk nogen der kan hjælpe mig med det sidste???

Knus

Anmeld

7. december 2010

slettet_7530

louiseHasselstrøm skriver:

Jeg er ved at opdatere vores budget for 2011 og i den forbindelse vil jeg oprette en konto til begge børns konfirmation og 18 års fødselsdag...

Hvor meget vil i mene der skal til til hver fest??

Har selv tænkte på at ved 200 kr om måneden vil der være ca. 20.000 kr til hver fest...

Vi oprettede en konto til hver af børnene da de var 6 mdr gamle, her har vi sat 100,00 ind om måneden og den store har idag ca 12000,00 stående og han skal konformeres om 3 år den lille bliver 4 og har lige godt og vel 4000,00 stående på hende, måske vi det sidste år sætter det op til 200,00 om måneden.

Anmeld

7. december 2010

DK

louiseHasselstrøm skriver:

Vil i starte med at sige tak til jer der har været så søde at svare...

Men er der slet ikk nogen der kan hjælpe mig med det sidste???

Knus

Jeg tror at det er fint! Jeg tror bestemt ikke at 20.000 kr er for meget! Og i kan jo altid sætte beløbet lidt op når de nærmer sig konfirmationsalderen!

Knus Ditte, der SLET ikke har tænkt i de baner, trods der kun er 7 år til Kirstine skal konfirmeres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.