Stor beslutning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

345 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Anonym trådstarter

Er annonym da det ikke er en nem beslutning jeg står med og er bange for at skuffe dem tættest på mig. Er i gang med en uddannelse og overvejer At stoppe den. Jeg har kun gået 1 semester, men er bange for at de Jobs den fører til bare ikke er noget for mig.
Jeg er gået frem og tilbage med hensyn til St stoppe faktisk fra begyndelsen, men ved jeg er nød til at tage en beslutning nu.
Men hvad skal jeg vælge... Ved nok godt At jeg helst vil Stoppe men er nu bange for St det er dumt da det er en god uddannelse

Ja ved ikke helt hvad jeg ville med dette, men havde brug for at få det ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

missie20

Anonym skriver:

Er annonym da det ikke er en nem beslutning jeg står med og er bange for at skuffe dem tættest på mig. Er i gang med en uddannelse og overvejer At stoppe den. Jeg har kun gået 1 semester, men er bange for at de Jobs den fører til bare ikke er noget for mig.
Jeg er gået frem og tilbage med hensyn til St stoppe faktisk fra begyndelsen, men ved jeg er nød til at tage en beslutning nu.
Men hvad skal jeg vælge... Ved nok godt At jeg helst vil Stoppe men er nu bange for St det er dumt da det er en god uddannelse

Puha den er ikke helt nem. Men jeg tænker hvis du har gået med tankerne om at stoppe, så er det nok ikke en udd. du brænder for. Vend den om, hvis du VIRKELIG ville denne her udd. ville du så gå og tænke på at stoppe?
Men du kan bedst mærke inde i, hvad det er du vil.
Håber mit svar hjalp dig et lille skridt på vej til en beslutning.

Anmeld

7. december 2010

betski

Anonym skriver:

Hvis du ikke brænder for uddannelsen, så tror jeg ikke du kommer til at ende med ret gode resultater. Sådan er det i hvert fald for mig selv. Jeg kan ikke fordybe mig i noget som jeg ikke er interesseret i. En uddannelse er rigtig god at have, men ikke hvis man ikke har intentioner om at bruge den efterfølgende.

Du kan evt lave en + - side og se hvor du fylder mest på.

Held og lykke med beslutningen

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Dilemmaet ligger nok osse i at jeg syntes de fleste fag er spændende og kan godt lide at læse dem, men jeg vender hele tiden tilbage til at jeg er bange for at jobbet ikke lige er mig, men måske ku det blive det... Ved det ikke, derfor det er så svært.
Det er forresten os et held at jeg kom ind da jeg kun lige havde gode nok karakterer og kun ved at gange med de 1,08 fik jeg et godt nok gennemsnit

Anmeld

7. december 2010

Kildebakken

Man kan godt ende på en uddannelse, hvor man efter lidt kendskab til faget opdager at det alligevel ikke lever op til ens drømme om et godt liv. Det er helt fair og man skal ikke låse sig fast på burde. Det er spild af s u at blive ved længere, hvis du bare senere kommer til at starte forfra på en anden uddannelse.

Men... jeg tror også at det vil være en god idé at lære lidt af sine fejl og forberede sig på den lille nedtur der kommer, når man forlader noget og dermed står uden. Jeg ville derfor overveje mit næste skridt, før jeg tog den endelige beslutning. Jeg ville også lige spørge mig selv en ekstra gang om det er uddannelsens form og det sociale liv der, der skaber billedet af at det kommende arbejde vil være træls. 

Om et arbejde er godt er ofte styret af meget andet end indhold, det være sig en god chef, gode kolleger, mulighed for anerkendelse og udvikling, og ens evne til at leve op til de krav der bliver stillet.

Håber du finder den rigtige løsning:-)

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Mange tak for svar alle sammen :0) nogen gange er det bare rart at snakke om det.
Egentlig har jeg nok truffet min beslutnig, men det er svært at tage den endeligt.
Jobbet kan variere da det er ok åben uddannelse, men det bliver lagt meget op til at det er alle former for virksomheds konsulent arbejde, og det er ikke lige mig

Anmeld

7. december 2010

klmf

Tænk på at det du vælger nu, måske er det du skal lave resten af dit arbejdsliv. Og der er dæleme mange mange år der skla slås ihjel på job, hvis ikke man er glad for det. Du må forklare din familie det, hvis de bliver skuffede... Man skal vælge med hjertet, for det er så mange timer af ens liv man bruger på job. Sådan har jeg det i hvert fald...

Anmeld

7. december 2010

Marco2

Livet er simpelthen for kort til allerede efter et semester at være så meget i tvivl. Det handler om dit liv og ikke din families.

Så det er da med at få stillet dig selv de rigtige spørgsmål, så du kommer frem til de svar der gør, at du træffer en rigtig beslutning.

Og bliver svarene at det her slet ikke er dig, så er det da bare med at komme væk fra det studie, så du ikke spilder din SU på en uddannelse du ikke føler er dig.

Held og lykke med det.

AG

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Du har jo fuldstændig ret. Ved at min far og kæreste støtter mig 110%, men ved os at minnkæreste har været så stolt hver gang han har fortalt nogen hvad jeg læser. Tror at dem det bliver sværest at skulle fortælle det til er min sviger mor og far, for de går super meget op i uddannelse og status, så det bliver en hård omgang, men er begyndt at tænke at det nok er det værd. Vil hellere lave noget som jeg er glad for og som har en lovende fremtid for mig og ikke for dem.

Så er det næste dog bare hvad der så skal ske. Der er et halv år til uddannelserne starter igen, så skal ha fundet mig et job og det er jo heller ikke nemt i disse tider

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.