Jeg har lige set den engelske dokumentarfilm på DR1,"De forladte børn" om fysisk og psykisk handicappede børn på en bulgarsk børnehjem. Det er ikke første gang de viser denne udsendelse, men jeg har aldrig følt, at jeg var stærk nok til at se denne dokumentarfilm. Jeg bliver meget nemt påvirket af situationer, hvor jeg kan se, at forsvarsløse mennesker (og dyre) blive groft misbrugt eller fuldstændig overset af resten verden. Specielt går det mig på, at de børn har ingen førtid, nutid eller fremtid... Jeg tudebrølede her på sofaen af vrede og frustrationer, og af ønske at gøre forskel i deres små live. Kan jeg det?! Kan jeg hjælpe de børn?!!! Jeg holder mig virkelig tilbage lige nu, at ikke vækker min dejlige lille pige på 7 mnd fra hendes nattesøvn, og tage hende op fra hendes seng og krammer hende lang tid og føler mig som den heldigste kvinde i hele verden... Jeg ved ikke præcist, hvad jeg ønsker med dette indlæg, men jeg havde bare brug for at sende et frustreret råb ud til jer. Er der andre som mig, som kan ikke sove om natten på grund af sådan nogle udsendelser?
Anmeld