Juletræ...og små pilfingre...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.501 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. december 2010

*Sofie*

Hej folkens

Har I juletræ?
Og hvad siger jeres tumlinger til det? Kan de lade det være?
Jeg overvejer om Malou og jeg skal ha et juletræ...men jeg har ikk lyst til at skulle være efter hende hele tiden. Hmm...
Del jeres erfaringer und so weider...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Malthes mor

Vi har ALTID juletræ. Det år, hvor Mikkel begyndte at gå og pille ved alt, var træet pyntet fra midten og op .Og mine fine glaskugler (vi fik dem da Mikkel var blevet født af farfar) kom ikke på træet det år. Han var 1,2 år.

Og i år skal vi også havde et juletræ. Malthe fylder 1 år lige om lidt, og jeg spår at vores juletræ i år, også kun vil være halvt pyntet.

Og i år, har jeg overvejet at købe kugler, som ikke kan gå i stykker.

Det er så hyggeligt med et træ inde i stuen. Men du må forvente at hun vil undersøge pynten, sådan er det jo med nye ting.

Anmeld

7. december 2010

*Sofie*

Malthes mor skriver:

Vi har ALTID juletræ. Det år, hvor Mikkel begyndte at gå og pille ved alt, var træet pyntet fra midten og op .Og mine fine glaskugler (vi fik dem da Mikkel var blevet født af farfar) kom ikke på træet det år. Han var 1,2 år.

Og i år skal vi også havde et juletræ. Malthe fylder 1 år lige om lidt, og jeg spår at vores juletræ i år, også kun vil være halvt pyntet.

Og i år, har jeg overvejet at købe kugler, som ikke kan gå i stykker.

Det er så hyggeligt med et træ inde i stuen. Men du må forvente at hun vil undersøge pynten, sådan er det jo med nye ting.

Mange tak for dit svar
Jeg vil os rigtig gerne ha den tradition med juletræet. Det er jo super hyggeligt. Så er det rigtig jul. Er selv vokset op med at vi altid havde juletræ.
Men argh, måske ska jeg vente til næste år.
Til den tid er hun 2½. Vil hun så ikk bedre kunne forstå at kuglerne og resten af pynten er til pynt?
Kunne din Mikkel lade træet være da han var 2½?

Anmeld

7. december 2010

Janni85

Vi har ALTID juletræ hele december måned  Og drengene har faktisk forstået at det måtte de ikke røre, så herhjemme har det ikke været noget problem. En god ide er bare at hænge det der ikke kan gå i stykker nederst Og nu i en alder af 4 år, så er det dem som pynter det

Glædelig 7. december til jer

Anmeld

7. december 2010

Malthes mor

De første par dage, hvor træet stod inden for med pynt fra top til tå - dog de fine kugler øverst - tog han pynten ned og undersøgte den. Men efter nogle dage var træet undersøgt og det var det. Og sidste år, hvor han var 3, der kiggede han bare på det, og forstod at han skulle lade det være.  

Og i år skal han igen med ud at fælde det, og det glæder han sig rigtig meget til.

Glædelig jul med eller uden træ. Men gi lige en melding på hvad du har bestemt...Jeg er lidt nysgerrig

Anmeld

7. december 2010

Mi

Hvis hun ikke må pille ved træet, så er mit råd ikke at have et. Maja var 1 år sidste jul, og på kort tid var der intet pynt på den nederste meter. Alt var flyttet op, så man ikke kunne se gran øverst på træet. Men det er der jo også noget sjovt ved, så vi får helt sikkert juletræ igen i år.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

7. december 2010

NoName

Caroline er ikke så stor endnu, men jeg regner med at gøre det samme som min mor.

Hun pynter til jul og juletræet som hun plejer og min nevø og niece får af vide at det er bedstes træ og bedstes sager og ja de piller ikke ved det dog er der en enkelt ting i min mors stue som min niece bare ikke kan lade stå .... Min mor flytter aldrig ting væk, da hun siger de sagtens kan lære at lede tingene stå. og jaa det er da gået godt med os 3 børn og hendes ind til videre 3 børnebørn, men det kan være at Caroline er rebellen i familien når hun bliver i pille alderen, hvem ved???

Anmeld

7. december 2010

*Sofie*

Mange tak for alle jeres svar!
Jeg kan slet ikk blive enig med mig selv.
Måske sku man bare gøre det, og så hænge noget pynt på, som gerne må gå i stykker indtil hun lærer at hun ikk skal pille ved det.
Nu må vi se...Ska bruge mer tid *G*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.