Sørme om jeg ikke havde ret, da jeg for fjorten dage siden - med undren - tænkte "kan det mon passe at jeg har ægløsning nu??". I lørdags kom min menstruation igen...kun lige 6 1/2 uge efter fødslen! Af en kvinde der bare ikke har kunnet undfange, der virker det sådan lidt komisk at hele graviditeten kun er blevet opfattet som et mindre bump på vejen af min cyklus!! Jeg er endda så præcis, på trods af graviditetspausen, at min næste mens skal komme til nytår...præcis samme dato som de to foregående år 
Og så sidder man der på toilettet og tørrer sig og ser...BLOD! og man når lige at tænke "shit!" inden det går op for een, at det selvfølgelig er menstruationen. Så synker hjertet og man tænker "åh nej...og der kommer gæster idag og nu er jeg bare ked af det!" inden man tænker "hov! jeg HAR jo fået mit barn...det GØR ikke noget at jeg har fået menstruation!". Meget meget mærkelig følelse og jeg kan godt mærke, at jeg ikke helt kan slippe min kamp, der er en lillebitte stemme der hulker et sted inde i mit hjerte "der røg endnu et ubefrugtet æg lige ned i toilettet".
Jeg ved at det er helt normalt, at det der med, at man er blevet nogens forælder, det er noget der går op for een om og om igen, men jeg tror alligevel at det er helt anderledes for os behandlingskvinder, der endelig får vores børn i armene.
Nu er z snart 7 uger og vi kigger stadig på hinanden og siger "hun er VORES og hun BLIR!" og kan slet ikke forstå det alligevel. Man har vænnet sig til kampen, man har vænnet sig til at være to...underligt nok, når det eneste man hele tiden har villet være er 3! Og så kom hun, vores z, og det går op for een hver eneste dag, at hun bor her hos os og vi er hendes mor og far 
Anmeld