En behandlingskvinde bliver mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Anonym trådstarter

Sørme om jeg ikke havde ret, da jeg for fjorten dage siden - med undren - tænkte "kan det mon passe at jeg har ægløsning nu??". I lørdags kom min menstruation igen...kun lige 6 1/2 uge efter fødslen! Af en kvinde der bare ikke har kunnet undfange, der virker det sådan lidt komisk at hele graviditeten kun er blevet opfattet som et mindre bump på vejen af min cyklus!! Jeg er endda så præcis, på trods af graviditetspausen, at min næste mens skal komme til nytår...præcis samme dato som de to foregående år

Og så sidder man der på toilettet og tørrer sig og ser...BLOD! og man når lige at tænke "shit!" inden det går op for een, at det selvfølgelig er menstruationen. Så synker hjertet og man tænker "åh nej...og der kommer gæster idag og nu er jeg bare ked af det!" inden man tænker "hov! jeg HAR jo fået mit barn...det GØR ikke noget at jeg har fået menstruation!". Meget meget mærkelig følelse og jeg kan godt mærke, at jeg ikke helt kan slippe min kamp, der er en lillebitte stemme der hulker et sted inde i mit hjerte "der røg endnu et ubefrugtet æg lige ned i toilettet".

Jeg ved at det er helt normalt, at det der med, at man er blevet nogens forælder, det er noget der går op for een om og om igen, men jeg tror alligevel at det er helt anderledes for os behandlingskvinder, der endelig får vores børn i armene.
Nu er z snart 7 uger og vi kigger stadig på hinanden og siger "hun er VORES og hun BLIR!" og kan slet ikke forstå det alligevel. Man har vænnet sig til kampen, man har vænnet sig til at være to...underligt nok, når det eneste man hele tiden har villet være er 3! Og så kom hun, vores z, og det går op for een hver eneste dag, at hun bor her hos os og vi er hendes mor og far

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Mumto3

Jamen jeg har lyst til at sige 'tillykke med mens'!

Da jeg var gravid med den første fortalte jordemoderen at kvinder der har svært ved at blvie gravide,´kan blive helt overraskede over hvor nemt det er at blive det anden gang. Men det er som om, at når der først er 'hul igennem' for at blive gravid, så har kroppen meget lettere ved det næste gang.

Jeg har en bekendt som var i behandling for ufrivillig barnløsheds i 5 år, før det lykkedes dem at få et barn. Efter 3 år, og endnu en behandling fik de nummer to. Så gik der 4 år, UPS, så lavede de en vaske-ægte upser.... helt selv. De havde ALDRIG troet at de selv kunne lave børn, netop fordi de har fået alverdens hjælp til det, men det kunne de alstå. I sidste måned blev hun mor for 3. gang.

Så hvem ved...måske skal z ikke være enebarn

Har du iøvrigt skrevet en FB? Jeg har ledt efter den, men har ikke kunnet finde den. Hvis du har, må du meget gerne sætte et link ind til den.

Anmeld

6. december 2010

AnneH

Tillykke med jeres prinsesse. Hvor er det skønt for jer efter et behandlingsforløb. Og kan godt forstille mig at det hele kan virke helt urealistisk, efter en kamp.

Anmeld

6. december 2010

2babygirls

Ja utrolig nok, så er det heller ikke helt synket ind med den nye titel her... der går nok lige nogle uger endnu

Men puuh hvor er jeg glad for at min menstruation endnu ikke har hilst på endnu... og 8 ugers undersøgelsen er heldigvis vel overstået med gode resultater

Anmeld

7. december 2010

serinasmor

Det kan jeg da sagtens forstå må være underligt ...

men ja .. så er du jo tilsyneladende frugtbar igen .. det er jo kun en god ting ... det kunne jo være i skulle få lyst til at blive 4

tillykke med kvindeligheden ovenpå moderrollen

Anmeld

7. december 2010

Tulle28

Ajjj hvor vildt... Og kan godt forstå du tænker sådan - det er lidt ligesom når man sidder i sofaen MED ungen i armene, som har været urolig og ikke ville sove og siger til manden shhhh... Jeg synes jeg kunne høre hende...?

Jeg kører på 9. måned efter fødslen (7-9-13) uden skyggen af kommunisterne - og jeg savner dem heller ikke!

Knus Tulle

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jamen jeg har lyst til at sige 'tillykke med mens'!

Da jeg var gravid med den første fortalte jordemoderen at kvinder der har svært ved at blvie gravide,´kan blive helt overraskede over hvor nemt det er at blive det anden gang. Men det er som om, at når der først er 'hul igennem' for at blive gravid, så har kroppen meget lettere ved det næste gang.

Jeg har en bekendt som var i behandling for ufrivillig barnløsheds i 5 år, før det lykkedes dem at få et barn. Efter 3 år, og endnu en behandling fik de nummer to. Så gik der 4 år, UPS, så lavede de en vaske-ægte upser.... helt selv. De havde ALDRIG troet at de selv kunne lave børn, netop fordi de har fået alverdens hjælp til det, men det kunne de alstå. I sidste måned blev hun mor for 3. gang.

Så hvem ved...måske skal z ikke være enebarn

Har du iøvrigt skrevet en FB? Jeg har ledt efter den, men har ikke kunnet finde den. Hvis du har, må du meget gerne sætte et link ind til den.

min FB er her: https://www.baby.dk/debat/70534pi1/foedselsberetninger/go-morgen-z-go-morgen-morgenz.aspx 

det var også virkelig underligt at blive gravid med z sådan helt selv! jeg blev jo gravid ved allerførste behandling, men det sad udenfor livmoderen, så den mistede vi og så gik der 1 år og endnu 5 behandlinger uden der skete noget. samtidig med jeg blir gravid med z (inden jeg ved det) får vi at vide af fertilitetslægen at mine æggeledere ikke er optimale, for så ville jeg jo være blevet gravid med alle behandlingerne, så jeg TUDBRØLEDE og indstillede mig på, at vi kun kunne få børn ved IVF behandling. og så var man allerede gravid

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

AnneH skriver:

Tillykke med jeres prinsesse. Hvor er det skønt for jer efter et behandlingsforløb. Og kan godt forstille mig at det hele kan virke helt urealistisk, efter en kamp.

jamen du ved det selv, ved jeg  man blir sin kamp for det her barn, for det er så hårdt at kæmpe, at man sætter alt ind på at vinde. og så vinder man og så står man helt sådan "aj hva? er det virkelig rigtigt??". 3 år hvor mens betød at man bare røg helt i kulkælderen og ikke ville se nogen mennesker, men bare gemme sig under dynen og så sidder man her og er sådan lidt overskudsmenstruerende

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Ja utrolig nok, så er det heller ikke helt synket ind med den nye titel her... der går nok lige nogle uger endnu

Men puuh hvor er jeg glad for at min menstruation endnu ikke har hilst på endnu... og 8 ugers undersøgelsen er heldigvis vel overstået med gode resultater

argh, jeg har 8 ugers undersøgelse om halvanden uge  jeg håber dælme også alt er fint down there jeg blev jo syet hele vejen rundt nærmest, og lige da jeg så blod i lørdags tænkte jeg FUCK det er stingene der er røget!! men altså...det var det jo så ikk

Anmeld

7. december 2010

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Det kan jeg da sagtens forstå må være underligt ...

men ja .. så er du jo tilsyneladende frugtbar igen .. det er jo kun en god ting ... det kunne jo være i skulle få lyst til at blive 4

tillykke med kvindeligheden ovenpå moderrollen

er det ikke åndssvagt, jeg har lyst til at blive 4 NU

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.