Uddannelse via e-learning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

CamillaT89

lisbeth2910 skriver:

Hejsa,

Findes der nogen herinde der har taget en uddannelse via e-learning? Jeg vil gerne vide om der er tid til/mulighed for at have et ex. job ved siden af? Altså i et sådan omfang at man kan tjene en del penge, og derved opretholde sin normale økonomi samtidig med at man er på su??

Nu bliver jeg da lidt nysgerrig; Hvilke uddannelser kan man tage derinde? Ved du, om man evt. kan supplere en hf, med e-learning? Synes ikke, jeg kan finde noget om det på deres side.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

LISBETH:-)

ct skriver:

Nu bliver jeg da lidt nysgerrig; Hvilke uddannelser kan man tage derinde? Ved du, om man evt. kan supplere en hf, med e-learning? Synes ikke, jeg kan finde noget om det på deres side.

Det er ergoterapeut - men man kan kun tage det som e-learning i Næstved og så vist et sted i Jylland. Men det er helt perfekt for mig da Næstved er nærmeste sted.

Anmeld

7. december 2010

ct skriver:

Ang. hf så fandt jeg lige dette via google

http://vuc.nu/

Anmeld

7. december 2010

CamillaT89

lisbeth2910 skriver:

Ang. hf så fandt jeg lige dette via google

http://vuc.nu/

Tusind tak - det er helt perfekt!

Anmeld

8. december 2010

Monski

Jeg starter på hf til januar hvor jeg tager enkelte fag på skolen som normal undervisning og resten tager jeg så som e-learning, så det kan sagtens lade sig gøre. Det er også på VUC.Super genialt man kan gøre det på den måde!

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

lisbeth2910 skriver:

Hejsa,

Findes der nogen herinde der har taget en uddannelse via e-learning? Jeg vil gerne vide om der er tid til/mulighed for at have et ex. job ved siden af? Altså i et sådan omfang at man kan tjene en del penge, og derved opretholde sin normale økonomi samtidig med at man er på su??

Jeg kender en del der har fx læst til lærer via e-learning og det har fungeret godt med deltidslærerjob ved siden af som årsvikar på fast skema.
Kan kun anbefale det, hvis man fx har langt til uddannelsesstedet, har småbørn m.v.
Men naturligvis kræver det en vis selvdiciplin, men så er der også en række fordele ved det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen skriver:

Jeg kender en del der har fx læst til lærer via e-learning og det har fungeret godt med deltidslærerjob ved siden af som årsvikar på fast skema.
Kan kun anbefale det, hvis man fx har langt til uddannelsesstedet, har småbørn m.v.
Men naturligvis kræver det en vis selvdiciplin, men så er der også en række fordele ved det.

Kærligst
Sussie

Dejligt med flere positive oplevelser.

Jeg tror også at det handler om viljen til at ville det. Jeg ved at jeg IKKE kan tage det via normal undervisning - nettop af de grunde du skriver, og også pga. økonomi. Men jeg VIL det bare så gerne. Så jeg skal nok få det til at fungere.

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

lisbeth2910 skriver:

Dejligt med flere positive oplevelser.

Jeg tror også at det handler om viljen til at ville det. Jeg ved at jeg IKKE kan tage det via normal undervisning - nettop af de grunde du skriver, og også pga. økonomi. Men jeg VIL det bare så gerne. Så jeg skal nok få det til at fungere.

Super...held og lykke med det.

Anmeld

14. december 2010

Tro på dig selv.

lisbeth2910 skriver:

Tusind tak for dit rigtig rigtig brugbare svar!!!!

Det er lige nettop fordi jeg har 2 meget små børn, og fordi jeg gerne ville tjene lidt ex. ved siden af. Jeg tænkte at med fjernundervisning så kunne jeg tilgode se begge dele.

Jeg har læst mig frem til at man også skal møde op 3 hele dage pr. måned hvilket jeg også synes er super, da jeg bestemt mener jeg som person vil gavne af lidt input fra virkelige mennesker.

Med hensyn til job så er jeg uddannet pædagog og tænkte bare på at være vikar - ikke noget med fuldtid eller deltid det tror jeg slet ikke jeg ville ønske. Jeg arbejder pt (når jeg ikke er på barsel) kun 30 timer om ugen så der skal ikke så meget til for at min indtjening bliver den sammen. Tænker at jeg også kan søge om delvis økonomisk friplads og så skal der ikke så meget til for at regnestykke kan gå op. Hvis nu det slet ikke fungere med vikar job, så er der jo også altid su lån.

Det er en fuldtiduddannelse jeg påtænker og søge ind på - 3,5 år

Ved du om job mulighederne er ringere når det er via fjernundervisning frem for dem der fysisk møder op hver dag?

Hej igen

Jeg har ikke hørt, at man skulle være dårligere stillet, fordi man læser via fjernundrvisning med hensyn til job. Du består jo lige såvel som, hvis du modtager klasse undervisning, men mange videregående uddannelser foregår jo via de mange universiteter, og der har man ikke klasse undervisning, men forelæsninger, og det mener jeg ikke skulle stille mig fagligt bedre end den læsning, jeg har via fjernundervisning. Jeg tror ikke på de godkender en uddannelse på denne måde, hvis de ved den ikke kan indbringe folk på arbejdsmarket.

Susanne.

Anmeld

14. december 2010

Malthes mor

Sidder og bliver helt inspireret Gider heller ikke pædagogfaget mere

Hvornår går du igang?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.