KajaHH skriver:
Du skal kontakte lejernes organition med det samme i morgen, for de kommer og besigtiger dit lejemål, for det er farligt og ikke lovligt at de ikke udbedre lejemålet når der er skimmelsvamp.
Hvis det er i et vaskerum eller på et badeværelse siger de at det ikke er et beboligt rum og så er det ikke farligt, men er det i stue, værelser eller køkken så falder hammeren.
Har selv siddet i samme situation, og der kom de både fra llo og kommunen og besigtigede lejemålet sammen og sagde at noget var der da helt galt med det,og vi fraflyttede uden opsigelse og udlejeren kunne ikke stille noget op.
Ring også til kommunen de har en afdeling der hedder plan, og de kommer også ud og besigtigere huset,det er dem der skal erklære det ubeboligt, og gøre noget ved det i henhold til udlejer.
Men det er lo(lejernesorg.) der hjælper så i ikke får penge i klemme og evt. kan genhuset på udlejers regning.
Håber at høre noget nyt, og
finger for jer.
Skimmelsvampen er i vores baggang, hvor vores fyr er, og desuden vaskemaskine og tørretumbler. Vi har ALTID vinduet åbent der, og lige nu bruger vi faktisk kun den indgang pga. sneen, og bladder, du ved.
Der har været en maler her og kigge på det, og smørre noget på, samt malede det over dagen efter. Men nu, ca. 14 dage efter er det kommet igen.
Maleren sagde, at det delvist var vores skyld. Delvist var det vores skyld, fordi vi havde tørretumbleren til og stå dernede, men vi har ellers vinduet åbent og slange ude.
Men det er fordi soklen ikke er isoleret, at det kommer. Nu som sagt, 14 dage senere, er det kommet igen 
Har endda også fundet noget i et af værelserne, i hjørnet, hvor jeg havde en sæk til og stå. Flyttede den for nogle dage siden og fandt så væggen drivvåd og med direkte mug i hjørnet - hele vejen ned, hvor sækken havde stået. Min mands fiskestang havde stået der også, og var helt hvid af skimmel 
Der er vinduet også åbent inde - vi bruger ikke det værelse, andet end til opbevaring, nu hvor vi skal flytte.
Vi har desuden skimmelsvamp i badeværelset, også selvom der er udsugning og vi sørger for at lufte ud efter hvert bad og tørrer fliserne af.
I stuen buler tapetet i hjørnerne, det samme i soveværelset. Det eneste sted, der ikke er noget i vejen, er min datters værelse, heldigvis!
Men ellers soveværelse, badeværelse, "gæste"-værelset og baggangen. I køkkenet har de glemt og "slutte af" inde i skabene, så der suser kulden ind på fødderne 
Bare rigtig øv, men vi kan bare så godt lide og bo her. Det er en blind vej, stor have, dejlige naboer, skov til venstre, strand ret forude og 10 min. gang til skole, dagpleje, købmand, posthus, you name it!
Så hvis de bare lavede huset, ville vi gerne blive her 
Da vi flyttede ind, lagde vi mærke til skorstenen som var meget faldefærdig - det tog os 11 mdr. kamp at få dem ud og lave den! og de kom kun fordi jeg holdt huslejen tilbage! 
Men vil gøre som du siger - kontakte kommunen og bede dem komme og se på huset.