Hvordan kan drillenissen drille?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.095 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Marco2

Hej

Min datter har idag fået nissen Julius med hjem fra børnehaven. Og Julius er en rigtig drillenisse.

Han skal overnatte hjemme hos os og så skal vi skrive hans oplevelser hjemme hos os i hans bog, som så bliver læst op til samling imorgen.

Men hvordan kan nissen drille?

Vi var ikke rigtig forberedt på hans ankomst så har ikke forberedt noget, men det må da også være muligt for Julius at drille lidt uden …

Nogen der har nogle idéer til hvordan Julius kan drille?

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

twinny

drille nissen julius kan komme madfilm henover toilttet til den næste, der skal tisse.....  Måske Far eller "stedfar".

Anmeld

6. december 2010

Mi

Hader de der drillenisser.

Vores hældte frugtfarve i mælken. Toiletpapir i køkkenet. Frugt hang i snore ned fra lamperne. Alle skabe og skuffer i køkkenet var åbne og slikkassen stod fremme.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. december 2010

LouiseNielsen

Kigger lige med her, da vi også har fået drillenissen med hjem idag...

Jeg tænker, ris i skoene, frugtfarve i mælken, også overvejer jeg lidt om jeg skal tegne mig selv lidt  hovedet i morgen tidlig inden nicklas vågner så han tror det er nissen der har gjort det..... Også tøj hængt op i lamperne....

Andre ider??

Anmeld

6. december 2010

LouiseNielsen

Baby-støv skriver:

drille nissen julius kan komme madfilm henover toilttet til den næste, der skal tisse.....  Måske Far eller "stedfar".

Ej det er jo et værre griseri....

Anmeld

6. december 2010

Tullemor

nødder/ris i sko/tøj - binde knuder på tøj/overtøj - frugtfarve i mælken - dække bord(tallerken ovenpå kop) - bare lige et udpluk af hvad jeg kunne finde på

Anmeld

6. december 2010

SussieThyssen

Marco2 skriver:

Hej

Min datter har idag fået nissen Julius med hjem fra børnehaven. Og Julius er en rigtig drillenisse.

Han skal overnatte hjemme hos os og så skal vi skrive hans oplevelser hjemme hos os i hans bog, som så bliver læst op til samling imorgen.

Vi var ikke rigtig forberedt på hans ankomst så har ikke forberedt noget, men det må da også være muligt for Julius at drille lidt uden …

AG

Ja..fyld rissengryn i en sko der skal på, nødder hvor de ikke skal være og måske lægge hovedpuden ned i fodenden og en hårbørste under dynen
Mine unger har også haft drillenisser...hehe.
For en hel del år siden havde jeg en 1. klasse i en periode, og det faldt lige sammen med julen, så vi havde så sandeligt også en drillenisse i vores klasse..det var de utroligste ting han kunne finde på...hehe.
Men han var også sød, for somme tider kunne han finde på at putte små chokolader i ungernes lommer eller indesutsko eller noget andet godt.
Så man ved aldrig hvad de laver, når man ikke lige er der til at holde øje med dem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. december 2010

astridsmor08

Hvad med?

Drillenissen Pakke fjernsynet ind i gavepapir
Drillenissen skriver god jul med pebbernødder
Drillenissen Binde stolene fast til bordet
Drillenissen Vikle stuen ind i gavebånd
Drillenissen fylde sko og støvler med mandariner
Drillenissen lægger plastikdyr i madpakken.
Drillenissen tømmer køleskabet og efterlader kun ingredienser til risengrød.
Drillenissen julepynter cyklerne.
Drillenissen afsætter fodspor eller glemmer en træsko.
Drillenissen arrangerer bamseselskab.
Drillenissen serverer risengrød til morgenmad med juledug og hele julemolevitten.
Drillenissen stjæler en masse ting og lægger overalt sedler hvor han forlanger risengrød. Alle tingene kan findes samlet.
Drillenissen giver en snydepakke, smukt pakket ind.
Drillenissen farver mælken med frugtfarve.
Drillenissen pakker skolebøgerne ind i nissehuer.
Drillenissen sætter julepyntede cykler midt på køknengulvet.
Drillenissen gemer dynerne.

Vh Louise (der elsker drillenisser)

Anmeld

6. december 2010

Dinna88

Marco2 skriver:

Hej

AG

Ris i støvlerne, bytte om på bestikket (hvis ikke det er for sent), lave grøn sauce (i stedet for kulør f.eks. så grøn frugtfarve), binde knuder på jakken/flyverdragten, snyde en masse slik med fra tanken, som den jo vil have jer til at give til klassen.... Der er sååå mange mulighederne, og børnene bliver altid helt vildt - Vi havde vores nisser helt op til 7. klasse.

Anmeld

6. december 2010

Marco2

Sikke mange dejlige forslag.

Julius har ikke været så fræk endnu.

Men han har sørme viklet hele toilettet ind i toiletpapir og gemt krøllede reklamer og aviser i hendes seng.

Tror han har viklet hendes stol ind i noget imorgen tidlig og hængt tøj eller frugter op i lamperne...

Altså det er ikke nemt med en drillenisse i huset.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.