Lidt om ørerne og lidt om allergi..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

648 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Bondepigen

Så fik Emma lagt titaniumdræn i ørerne i morges, og et kvarter efter var hun helt sig selv igen... Er du gal det var hurtigt overstået, nåede kun lige sætte os i venteværelset, så kom de og hentede os igen... men nu har vi jo osse to gange før ventet i et par timer mens hun var i narkose, så det var skønt at det kunne klares så hurtigt.

Det første hun sagde, da hun vågnede var Henning (hendes bamse) og dernæst ballon, for det plejer man jo at få når man er hos lægen...   Hun fik en is i stedet og det var hun vist heller ikke utilfreds med.

Men hun har bare været så glad i dag og fjollet rundt til den store guldmedalje...bare skønt, hvis det allerede har hjulpet... De sagde det væltede ud med væske, så det må jo have lettet en del..

Ville bare lige fortælle, hun har fået lagt dræn, og det går godt indtil videre.

Nu er næste projekt hudlægen d. 11. jan.,  da hun åbenbart ikke kan tåle vaccinerne som hun har fået indtil videre... Der er kugler under huden på begge lår, og de hæver op, når hun er syg og bliver blålige og så klør de... Har spurgt lægen om det flere gange, men de sagde at der skulle gå længere tid, for de kunne sikkert nå at forsvinde... men det har de altså ikke gjort, og nu er det et år siden hun fik den sidste.... Håber hudlægen kan gøre noget ved det...

Men synes godt nok det er synd alt det hun skal undersøges for, men bange for læger er hun heldigvis ikke....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Så fik Emma lagt titaniumdræn i ørerne i morges, og et kvarter efter var hun helt sig selv igen... Er du gal det var hurtigt overstået, nåede kun lige sætte os i venteværelset, så kom de og hentede os igen... men nu har vi jo osse to gange før ventet i et par timer mens hun var i narkose, så det var skønt at det kunne klares så hurtigt.

Det første hun sagde, da hun vågnede var Henning (hendes bamse) og dernæst ballon, for det plejer man jo at få når man er hos lægen...   Hun fik en is i stedet og det var hun vist heller ikke utilfreds med.

Men hun har bare været så glad i dag og fjollet rundt til den store guldmedalje...bare skønt, hvis det allerede har hjulpet... De sagde det væltede ud med væske, så det må jo have lettet en del..

Ville bare lige fortælle, hun har fået lagt dræn, og det går godt indtil videre.

Nu er næste projekt hudlægen d. 11. jan.,  da hun åbenbart ikke kan tåle vaccinerne som hun har fået indtil videre... Der er kugler under huden på begge lår, og de hæver op, når hun er syg og bliver blålige og så klør de... Har spurgt lægen om det flere gange, men de sagde at der skulle gå længere tid, for de kunne sikkert nå at forsvinde... men det har de altså ikke gjort, og nu er det et år siden hun fik den sidste.... Håber hudlægen kan gøre noget ved det...

Men synes godt nok det er synd alt det hun skal undersøges for, men bange for læger er hun heldigvis ikke....

Oh hvor dejligt at høre det gik godt med at få anlagt dræn. Hvad er forskellen på de dræn af tatinum og alm. dræn??

Malucca var ved ørelægen i mandags,(igen igen igen) og der var det ene faldet ud, det lå i øregangen, så er spændt på om hun skal ha´lagt nyt igen... Det er jo desværre en længere processe med hende, da det jo skal gøres på sygehuset.

Det er da godt nok vildt med de kugler og som de reagere når hun er syg. Håber hudlægen kan hjælpe med det!!!

Knus herfra.

Anmeld

6. december 2010

Bondepigen

Rose <3 skriver:

Oh hvor dejligt at høre det gik godt med at få anlagt dræn. Hvad er forskellen på de dræn af tatinum og alm. dræn??

Malucca var ved ørelægen i mandags,(igen igen igen) og der var det ene faldet ud, det lå i øregangen, så er spændt på om hun skal ha´lagt nyt igen... Det er jo desværre en længere processe med hende, da det jo skal gøres på sygehuset.

Det er da godt nok vildt med de kugler og som de reagere når hun er syg. Håber hudlægen kan hjælpe med det!!!

Knus herfra.

Ej hvor er det synd for hende at de falder ud hele tiden... Titanium dræn skulle sidde bedre end silikonedræn og ikke så let falde ud. De skulle i hvert fald gerne sidde mindst et år...men nu må vi se.. 

Ellers findes der osse noget der hedder T-dræn, men det er vist kun hvis alt andet slår fejl, da det er meget mere omfattende, og de skal så osse opereres ud igen....

Ja, det er vildt med de kugler på lårene, håber virkelig osse de kan gøre noget ved det... For det er så synd, hun kradser jo hul på det igen og igen...

Håber Malucca får sat nogle dræn i der kan holde, for det er da ikke ligefrem behageligt at blive bedøvet tror jeg. Det lugter i hvert fald ikke godt!

Anmeld

6. december 2010

anna-jonas

Store dygtige Emma..........jeg håber at de titaniums dimser holder bedre end de andre...............og at Emma kan få en fredelig vinter uden snot i ørene.

Knus Mette

Anmeld

7. december 2010

Bondepigen

anna-jonas skriver:

Store dygtige Emma..........jeg håber at de titaniums dimser holder bedre end de andre...............og at Emma kan få en fredelig vinter uden snot i ørene.

Knus Mette

Tak Mette

Anmeld

7. december 2010

Milka

jeg synes der er så meget med emma, det er synd for hende – og for jer!

håber på et titaniumsdupperne bliver på sin plads

hvordan har DU det?

Anmeld

7. december 2010

Bondepigen

Milka skriver:

jeg synes der er så meget med emma, det er synd for hende – og for jer!

håber på et titaniumsdupperne bliver på sin plads

hvordan har DU det?

Jamen, jeg har det såmænd ok. Så længe Emma tager det hele så pænt, så skal jeg såmænd osse nok klare det. Det var værre, hvis hun var blevet bange for lægerne...

Men jeg er jo selv ramt af sygdom konstant... Har været syg siden jeg fandt ud af at jeg er gravid d. 9. nov. Først var det bihulebetændelse, så noget der lignede influenza men som ikke var det, og nu lungehindebetændelse... Og indimellem har jeg bare ikke været tilpas. Har dog heldigvis ikke de store graviditetsgener oveni, så var det da helt ulideligt...

Kræfterne er godt nok ikke de store, så lige i tiden bliver det til meget tegnefilm... Men nu starter vi op hos den nye DP'er i morgen, og så håber jeg, at Emma får lidt mere gang i tilværelsen igen, for det bliver da kedeligt at gå hjemme hos sin konstant syge mor hele tiden...

Jeg skal åbenbart være syg i starten af en graviditet... det var det samme sidst..bare ikke nær så længe...

Håber at du og pigerne har det godt!?

Anmeld

7. december 2010

JustAnotherName

Benene i gips, DP-skift, dræn i ørerne, og reaktion fra vaccinerne .......bare et udpluk. Og ja, det er rigtig mange ting at gå igennem på så kort tid, i sådan et lille liv. Og ikke mindst som forældre også, at skulle gennemleve med hende ......Og nu hvor du også er gravid, og har det lidt skidt. Det er meget at skulle stå igennem. Men I klarer Jer super godt! 

Åhh, der er mange bekymringer med i pakken, når man bliver forældre.

Heldigvis er Emma utrolig tapper og sej. Hun er ikke sådan at vippe af pinden, og hun klarer helt sikkert også meget mere. Selvom det ikke altid er lige behageligt eller sjovt.

Det glæder mig at læse, at det havde så god virkning på hende, at få taget det dumme trykken for øret. Sikke en lettelse det må være.

Jeg håber at det bliver let og smertefrit, når I skal til hudlæge og finde en løsning på hævelserne i lårerne.

Knus herfra....

Anmeld

7. december 2010

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Benene i gips, DP-skift, dræn i ørerne, og reaktion fra vaccinerne .......bare et udpluk. Og ja, det er rigtig mange ting at gå igennem på så kort tid, i sådan et lille liv. Og ikke mindst som forældre også, at skulle gennemleve med hende ......Og nu hvor du også er gravid, og har det lidt skidt. Det er meget at skulle stå igennem. Men I klarer Jer super godt! 

Åhh, der er mange bekymringer med i pakken, når man bliver forældre.

Heldigvis er Emma utrolig tapper og sej. Hun er ikke sådan at vippe af pinden, og hun klarer helt sikkert også meget mere. Selvom det ikke altid er lige behageligt eller sjovt.

Det glæder mig at læse, at det havde så god virkning på hende, at få taget det dumme trykken for øret. Sikke en lettelse det må være.

Jeg håber at det bliver let og smertefrit, når I skal til hudlæge og finde en løsning på hævelserne i lårerne.

Knus herfra....

Ja hun er såmænd en sej lille tøs.

Håber osse det går godt ved hudlægen, men jeg håber dog, at de vil/kan gøre noget ved det.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.