Kom med Jeres bedste Klejne opskrift...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

783 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Mira0911

Jep... 

Kom endelig med jeres bedste Klejne opskrift... 

For nu vil jeg lave lækre klejner... 

Kom hid med opskrifter Piger! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

LouiseNielsen

Mmmmm kan huske da jeg var lille og min oldemor lavede det.... Men er det ik skide svært???

Anmeld

6. december 2010

Mira0911

LouiseNielsen skriver:

Mmmmm kan huske da jeg var lille og min oldemor lavede det.... Men er det ik skide svært???

Nej det er det ikke... Synes faktisk det er ret nemt... 

Anmeld

7. december 2010

Mira0911

7. december 2010

Mira0911

7. december 2010

TineA

Hej med dig

Jeg synes de er fantastiske så længe der er fløde og citron indvolveret - prøv at google det, det er nemt at finde

Anmeld

7. december 2010

ekzunz

Vores familieopskrift - som sjovt nok også er den fra Frk.Jensen årgang 1926.... 

3 æg røres godt med 150 gr (30 kvint) sukker, 150 gr. lunken margarine, stødt kardemomme samt hakket eller reven skal af en cirtron. Når dette er rørt til en sej masse, kommes 3 spsk. fløde om omtrent 1/2 kg. mel i. Dejen udrulles meget tyndt og afskæres med kagesporen i langagtige kager, i midten af hvilke der ridses et hul med kagesporen, og derigennem trækkes den ene ende af kagen, som derved slynges i en knude på midten. Denne portion kan koges i 3/4 kg. palmin på stegepanden.

Jeg har lavet dem mange gange med min moar, men det er første år i år at jeg selv skal igang, det skal nok blive godt. Vi plejer i øvrigt ikke at lave dem så store, og husk at når man tager dem op af palminen, så skal de lige fedte af på en æggebakke eller lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.