Jeg føler mig ført bag lyset!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.540 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Anonym trådstarter

- Af alle jer babymammas der skriver om hånd og fodaftryk på lærred, i gips, i ler - you name it! - som om det var det NEMMESTE i verden at lave!!

Min mor har været så "venlig" at give os et lille sæt, så vi selv kunne lave de berømte hånd- og fodaftryk. Tak tak, sir jeg bare! Jeg har aldrig følt mig som så elendig en mor eller været så sindssygt ophidset i hele mit liv, som da vi skulle lave de aftryk!

Mens z sover maler jeg - stadig lykkeligt uvidende - lærredet lilla og glæder mig til det designede aftryk jeg har besluttet mig for at lave. Jeg har tænkt i flere dage over hvordan aftrykkene skal sættes, så det blir det fineste lille billed man kan have hængende fremme og jeg har udvalgt en plads på væggen så jeg kan sidde og stirre forelsket på de små hænder og fødder fra mit skrivebord når det er lavet. Da z vågner er lærredet tørt og vi går ned i stuen for at lave aftryk. Ih, hvor skal det blive hyggeligt! Af med den store sweater og så skal vi have malingen på hånden. Ja...på hånden, PÅ HÅNDEN SOL!! z nægter så at åbne hånden, så det er med vold at jeg får presset penslen ind i håndfladen og malet hele hånden. z skriger som en galning. NÅH! Frem med lærredet. ÅBEN HÅNDEN, SOL!....vi ender med noget der ligner at Mr. Hanky (- The Christmas Pooh, så egentlig på en underlig måde meget i årstidens ånd alligevel) er gledet ned ad lærredet. z skriger som om hun er blevet slået. Mor sveder tran og tysser. Der er maling OVERALT: på sofaen, på ALT zs tøj og på Mors trøje. Og et aftryk på lærredet, ja bevares, men sgu da ikke et HÅND-aftryk!

suk!

Jeg opgiver da z abzut ikke vil stoppe med at græde og jeg sveder og blir helt ked af det selv. Af med malingen, af med den. Men NEJ, malingen vil ikke gå af de små hænder! De små hænder, som z lige har opdaget hun har og som hun derfor stikker i munden hele tiden!! Vi vasker og vasker og z skriger og skriger og mor sveder og sveder og forbander aftrykshelvedet langt væk: DON'T do it!!

Til sidst er hun nogenlunde ren og lagt til at sove igen og jeg står og maler lærredet over igen, for det dur jo overhovedet ikke med at MR. Hanky aftryk på væggen i hvert fald!

Om aftenen er Søren hjemme og af uransagelige årsager får jeg den idé at prøve igen. DOG har jeg opgivet at få et håndaftryk, for z nægter pure at åbne hånden op resten af dagen - sikkert af frygt for at jeg står klar med en pensel og et lærred! "Okay skat, du holder damen, så maler jeg fødderne og laver aftrykket på lærredet". I det øjeblik penslen med maling rører z under fødderne SKRIGER hun igen af sine lungers fulde kraft. Vi kan altså konstatere, at det er cirka en milliard gange VÆRRE at lave fodaftryk på lærred end det er, at få taget blodprøve i hælen (det tog hun uden at åbne øjnene) 

Så nu har vi et aftryk af de små fødder og kan allesammen kigge på det lille lærred og mindes den DEJLIGE dag det var, da vi lavede dem

(det lille er til os selv, det store er julegave til Mormor og Bedstefar)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

ooo

Hmmm, det lyder til at det var en...begivenhedsrig? dag for jer alle.

z virker som en MEGET viljestærk pige, der ikke finder sig i noget pjat fra nogen, heller ikke mor.

Anmeld

6. december 2010

TbCp

Hihihi ja det er ikke nemt...

1. jeg lavede aftryk med sovsekulør... det kan nemt vaskes af

2. man tager en tallerken, lægger nogle engangs/skumvaskeklude i, hælder malingen over og dypper hånden/foden heri.... så kilder det ikke så meget som ved penslen...

Meeeen synes da de blev ganske pæne alligevel, dem du fik lavet

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Hihihi ja det er ikke nemt...

1. jeg lavede aftryk med sovsekulør... det kan nemt vaskes af

2. man tager en tallerken, lægger nogle engangs/skumvaskeklude i, hælder malingen over og dypper hånden/foden heri.... så kilder det ikke så meget som ved penslen...

Meeeen synes da de blev ganske pæne alligevel, dem du fik lavet

ja, de er også lidt snyd, for jeg malede dem op bagefter selv - plus de manglende tæ'r

jeg havde også tænkt mig at bruge sovsekulør for det er jo ikke giftigt und alles, men så kom min mor med det rådne maling og så røg alle mine principper ud af vinduet for så ville de jo nok gerne have malings aftryk

Søren foreslog at vi lavede et aftryk af hans nossere og sagde det var zs numse - så kunne de have hans boller hængende i stuen de næste 15 år som straf!

Anmeld

6. december 2010

TbCp

x skriver:

ja, de er også lidt snyd, for jeg malede dem op bagefter selv - plus de manglende tæ'r

jeg havde også tænkt mig at bruge sovsekulør for det er jo ikke giftigt und alles, men så kom min mor med det rådne maling og så røg alle mine principper ud af vinduet for så ville de jo nok gerne have malings aftryk

Søren foreslog at vi lavede et aftryk af hans nossere og sagde det var zs numse - så kunne de have hans boller hængende i stuen de næste 15 år som straf!

ARHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHA

x du har, eller rettere Søren har, lige redet min dag!!!! TAK!!!

Anmeld

6. december 2010

Ni-ko-li-ne

x skriver:

fåååååååååååååårk det er sjovt det der!!!!

åh nej x altså, jeg kan næsten mærke alle de stress hormoner der har fløjet rundt i din krop da du ville lave hånd aftryk...

jeg kunne så godt have fortalt dig at det ikke er så let endda... ihhhh hvorfor bor jeg ikke lige rundt om hjørnet... så havde jeg lige hjulpet med det, i et snuptag

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

fåååååååååååååårk det er sjovt det der!!!!

åh nej x altså, jeg kan næsten mærke alle de stress hormoner der har fløjet rundt i din krop da du ville lave hånd aftryk...

jeg kunne så godt have fortalt dig at det ikke er så let endda... ihhhh hvorfor bor jeg ikke lige rundt om hjørnet... så havde jeg lige hjulpet med det, i et snuptag

ved du hvad, jeg tænkte bagefter at du jo havde sagt du kunne komme og hjælpe (da vi snakkede om det der 3D gips aftryk). bagefter tænkte jeg, at du jo nok vidste hvor ganske hæsligt det er at lave aftryk så derfor tilbød du hjælp

Anmeld

6. december 2010

lion

Nej let er det ikke TRine.

Jeg har ikke prøvet det med Cassandra der var hun 4 mdr før vi lavede et gips aftryk af hånd/fod.

Jeg prøvede så i år at lave malings aftryk af Julius hånd og fod, jeg endte med kun at ha hans fod, af samme grund som du skriver. Han ville hellere ikke åbne sin lille hånd.

Anmeld

6. december 2010

sarahb

HAHAHAHAH helt lige som med os.
vi smed gips sættet UD...
Min mor ringede fredag og sagde hun skulle ha en fotokopi, af både isaac´sog jonas´hånd til en gave til os...
Så os på bibloteket, ohhh my .... Det var jo så et helvede..¨men det blev endelig klaret med 2 skrigende unger

SÅ nu håber jeg gaven er go

Anmeld

6. december 2010

JustAnotherName

Det er I sgu da sluppet meget heldigt fra !!!

For NEJ, det er vitterligt ikke nemt at lave aftryk af små babyer/børns legemsdele.

Det lykkedes os dog (under lidt protester), at lave aftryk af både hånd og fod i gips med pigerne (på billederne nedenfor ses Celina's hånd og fod i gips-aftryk).
Men ens tålmodighed og arrigskabs-grænse kan hurtigt blive prøvet af i processen!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.