HCG spørgsmål..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.189 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. december 2010

viben

Hej piger...

I onsdags var jeg til en tidlig scanning, som endda blev rykket ekstra frem fordi jeg var så sikker at der ikke var liv inden i mig... Scanningen vidste en fin foster sæk, men en lille en. Lægen ville kun skyde mig til at være 5 uger henne. Det var så tidligt så han kunne ikke rigtig se om noget skulle være galt. Derfor fik jeg målt Hcg via blodprøve i onsdags og igen i fredags.. I dag fik jeg så endelig svaret, er steget fra 28000 til 37.500... Han sagde at det var fint selvom det ikke er fordoblet, og vil se mig til en ny scanning om en uge...

Jeg er selvfølgelig glad og lettet, men stadig lidt i tvivl... Er der nogen af jer der har oplevet eller ved om HCG niveauet godt kan stige selvom fosteret ikke vokser eller er gået til grunde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

missie20

viben skriver:

Hej piger...

I onsdags var jeg til en tidlig scanning, som endda blev rykket ekstra frem fordi jeg var så sikker at der ikke var liv inden i mig... Scanningen vidste en fin foster sæk, men en lille en. Lægen ville kun skyde mig til at være 5 uger henne. Det var så tidligt så han kunne ikke rigtig se om noget skulle være galt. Derfor fik jeg målt Hcg via blodprøve i onsdags og igen i fredags.. I dag fik jeg så endelig svaret, er steget fra 28000 til 37.500... Han sagde at det var fint selvom det ikke er fordoblet, og vil se mig til en ny scanning om en uge...

Jeg er selvfølgelig glad og lettet, men stadig lidt i tvivl... Er der nogen af jer der har oplevet eller ved om HCG niveauet godt kan stige selvom fosteret ikke vokser eller er gået til grunde?

Håber alt er vel. Jeg har læst at HcG tallet skal fordobles hver 3. dag. Men om alle graviditeter er sådan kan jeg ikke svarer på. Men det lyder da ikke helt hen i vejret.
Men du får lige en ikke sjovt at gå i uvished.

Anmeld

6. december 2010

Marco2

Håber alt er vel.

Men jeg mistede sidste år hvor jeg var gravid, så var jeg ikke gravid ved scanning, så skulle der tages hcg som var steget, så blev jeg scannet og var gravid igen, og så en uge efter skulle jeg så scannes igen og der var der ikke mere liv. Noget af en rutchetur …

Så efter min erfaring er det ikke et godt tegn at HcG ikke er steget mere. Så er der noget der tyder på at graviditeten ikke er helt sund.

Men det kan man jo håbe det er ved dig.

AG

Anmeld

6. december 2010

Moar'en

viben skriver:

Hej piger...

Jeg ved det faktisk heller ikke, men synes da jeg fik afvide at hvis fosteret er dødt falder HCG tallet med det samme og hurtigt. Så jeg tror ikke det kan stige hvis der ikke er liv. Gav det menning. Træls at gå i uvis, håber og krydser fingere for der er en lille fin bebs i din mave

Anmeld

6. december 2010

viben

Tak for jeres svar :-)

Jeg kan jo kun forholde mig til lægens svar, som var at det så fint ud.. Tallene er med 45 timers mellemrum og jeg er nok ikke så langt henne. Derfor mente han at det var steget nok.

Men ja en uge er lang tid, især fordi jeg aboterede sidste år, hvor fosteret havde været dødt i 6 uger før det blev afstødt... Frygter lidt det er en gentagelse, men håber at det ikke er tilfældet når HCG stiger... Så håber Moar har ret i at HCG ville være begyndt at falde så :-)

Anmeld

6. december 2010

Blyb

Hej

Altså jeg vil mene du kan være ret rolig. Det er jo nogle vanvittige høje tal du har i betragtning af du ikke er længere henne. Jeg fik ved min sidste graviditet i uge 5 målt med HCG til omkring 1100-1200 og 1½ uge efter til omkring de 8000. Så jeg synes det er nogle flotte tal du har. Min gynækolog sagde at alt så fint ud, ved mine tal.

Nogle varierer bare mere i tal end andre.

Og hvis det feks. er en graviditet uden for livmoderen vil tallene skiftevis falde og stige - altså være meget uregelmæssige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.