Nogen der ved...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

913 visninger
25 svar
0 synes godt om
6. december 2010

CamillaSoefelt

Noget omkring det med og søge friplads? Eller delvis friplads?

Hvordan og hvorledes skal ens økonomi være for at få det og har nogen af Jer det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Fru Dinesen

Hmmm da vi fik vores søn gik min mand syg og jeg var på kH 

der kunne vi få delvis friplads 

Nu er vi begge på su og har fuldfriplads 

Ellers er jeg ikke sikker på hvordan der hænger sammen 

men man kan jo ringe ned til opkrævning på kommunen og få afvide hvordan du står 

Knusss

Anmeld

6. december 2010

betski

CamillaSoefelt skriver:

Noget omkring det med og søge friplads? Eller delvis friplads?

Hvordan og hvorledes skal ens økonomi være for at få det og har nogen af Jer det?

Fripladsskala i 2011-niveau

Indtægt

Fripladstilskud

Under 151.501 kr.

100 %

151.501- 154.857 kr.

95%

154.858 - 470.399 kr.

I dette interval reduceres fripladstilskuddet med 1 procentpoint for hver 3.357 kr. indtægten stiger.

470.400 kr. og derover

Intet fripladstilskud

Taget fra nettet Håber det kan bruges 

Anmeld

6. december 2010

Halbschön

Min kæreste tjener okay godt og jeg er på SU.. Vi får ca 400kr i "rabat" hver måned.. Vi ansøgte bare da vi fik pladsen og så gik en uges tid hvor vi fik brev med hvor meget tilskud vi kunne få til dp...

Anmeld

6. december 2010

CamillaSoefelt

Fru Dinesen skriver:

Hmmm da vi fik vores søn gik min mand syg og jeg var på kH 

der kunne vi få delvis friplads 

Nu er vi begge på su og har fuldfriplads 

Ellers er jeg ikke sikker på hvordan der hænger sammen 

men man kan jo ringe ned til opkrævning på kommunen og få afvide hvordan du står 

Knusss

Det vil jeg da prøve..

Anmeld

6. december 2010

CamillaSoefelt

R&N skriver:

Min kæreste tjener okay godt og jeg er på SU.. Vi får ca 400kr i "rabat" hver måned.. Vi ansøgte bare da vi fik pladsen og så gik en uges tid hvor vi fik brev med hvor meget tilskud vi kunne få til dp...

Cool tak..

Anmeld

6. december 2010

CamillaSoefelt

duddi. skriver:

Fripladsskala i 2011-niveau

Indtægt

Fripladstilskud

Under 151.501 kr.

100 %

151.501- 154.857 kr.

95%

154.858 - 470.399 kr.

I dette interval reduceres fripladstilskuddet med 1 procentpoint for hver 3.357 kr. indtægten stiger.

470.400 kr. og derover

Intet fripladstilskud

Taget fra nettet Håber det kan bruges 

Ja det så jeg også godt.. Måske mig der er dum, men forstår det bare ikke?

Anmeld

6. december 2010

betski

CamillaSoefelt skriver:

Ja det så jeg også godt.. Måske mig der er dum, men forstår det bare ikke?

hehe nej selvfølgelig er du ikke dum

Hvis du tjener under 151.501 kr får du 100% tilskud. Dvs. du ikke selv skal betale noget for inst.

Tjener du 151.501- 154.857 kr får du 90% tilskud og skal dermed kun betale 10% selv og kommunen betaler så resten

Tjener du 154.858 - 470.400 kr er det lidt mere trikky. For så skal man rigtig til at regne og det ved jeg ikke helt hvordan man lige gør Men Ved at du kan få bare lidt støtte hvis du ligger inden for denne indkomstgruppe. Er der derimod en husstandsindkomst på over 470.399 ja så er der ikke noget at hente.

Anmeld

6. december 2010

CamillaSoefelt

duddi. skriver:

hehe nej selvfølgelig er du ikke dum

Hvis du tjener under 151.501 kr får du 100% tilskud. Dvs. du ikke selv skal betale noget for inst.

Tjener du 151.501- 154.857 kr får du 90% tilskud og skal dermed kun betale 10% selv og kommunen betaler så resten

Tjener du 154.858 - 470.400 kr er det lidt mere trikky. For så skal man rigtig til at regne og det ved jeg ikke helt hvordan man lige gør Men Ved at du kan få bare lidt støtte hvis du ligger inden for denne indkomstgruppe. Er der derimod en husstandsindkomst på over 470.399 ja så er der ikke noget at hente.

Hihi, tak....

Jeps, det er nemlig den der tricky en som jeg ikke helt kan greje.. For det er der vi ligger.. Hm.. kommunen kan vel regne det ud for en hvis man ringer derned?

Anmeld

7. december 2010

betski

CamillaSoefelt skriver:

Hihi, tak....

Jeps, det er nemlig den der tricky en som jeg ikke helt kan greje.. For det er der vi ligger.. Hm.. kommunen kan vel regne det ud for en hvis man ringer derned?

Ja det kan de meget hurtigt regne ud, så det er bare at ringe derned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.