Søger gode råd om afvænning af flasken!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.666 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Halbschön

Hej piger!

Jeg har læst lidt med i forskellige tråde, men nu prøver jeg at oprette en selv, i håb om en masse gode råd og erfaringer, samlet på et sted..

Sagen er den at Nicolai på 13mdr stadig får en putteflaske med en meget tynd MME... Og når han vågner ca. 2 gange om natten, får han den også der.. Når han sover middagslur herhjemme får han den også, ellers vil han ikke sove, men i dagplejen kan hun uden problemer få ham til at sove uden...

Jeg havde ellers hele tiden sagt at den flaske skulle væk senest når han blev 1år, men da vi skulle ud og rejse to uger efter og flyve langt, så tænkte jeg at vi ville have gavn af at have flasken til ham der... Så nu er fristen inden jul, der skal flasken være væk..

Nicolai bruger ikke sut, den gad han ikke ha mere da han var 8mdr.. han var ellers en rigtig glad "sutte"dreng, men fra det ene øjeblik til det andet, ville han ikke ha den.. Og derfor er flasken blevet hans tryghed.. Hvis han ser flasken stå ude i køkkenet blir han ved med at sige "min, min, min, min" indtil han får den, så den er selvfølgelig gemt væk... (hans lille fætter på 5mdr har flasker magen til, så når vi er hos dem eller de er her, så kommer problemet)..

Som I kan læse "betyder" denne flaske meget for ham, men jeg vil ha den væk... Han er en stor dreng nu, så han behøver den ikke mere.. (hans kusine på 3år og 3mdr har stadig sin flaske med alm. mælk, så den side af familien kan ikke se min problematik i at jeg vil ha den væk nu, så opbakning om det er der ikke mest af)...

Hvad gør jeg? Hvordan får jeg den væk? Jeg har prøvet kun at hælde vand i flasken, men det finder han sig ikke i.. Skal jeg bare tage tyren ved hornene og så ta den fra ham og ta de lange nætter det gir?

Eller skal jeg prøve at købe en drikkedunk og så gi ham den i stedet?

Har prøvet at gi ham bamser, men dem siger han bare "vov vov" til og så er de ikke mere spændende...

Så piger... Kom med gode råd!!

// Renée

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Mira0911

Vi stoppede med flasken da Julie var 10 mdr ca... Noget der omkring.. Hvert fald inden hun blev 1 år... 

Det gik nu meget godt... Vi gjorde ikke noget med at trappe ned eller noget... Vi stoppede bare sådan - Vi kan kalde det en "Kold tyrker"... 

Når hun vågnede om natten, fik hun tilbudt vand i stedet for og det var hun nu godt tilfreds med... 

Der var slet ikke nogen form for utilfredshed eller pyller da vi bare sådan stoppede med flasken... Så med hende gik det meget godt... 

Hvordan du skal gøre det - Kan jeg ikke svare på... Men gør det du føler er bedst.. Om det er nedtrapning eller noget helt andet... 

Anmeld

6. december 2010

MorTilGustav

R&N skriver:

Hej piger!

Jeg har læst lidt med i forskellige tråde, men nu prøver jeg at oprette en selv, i håb om en masse gode råd og erfaringer, samlet på et sted..

Sagen er den at Nicolai på 13mdr stadig får en putteflaske med en meget tynd MME... Og når han vågner ca. 2 gange om natten, får han den også der.. Når han sover middagslur herhjemme får han den også, ellers vil han ikke sove, men i dagplejen kan hun uden problemer få ham til at sove uden...

Jeg havde ellers hele tiden sagt at den flaske skulle væk senest når han blev 1år, men da vi skulle ud og rejse to uger efter og flyve langt, så tænkte jeg at vi ville have gavn af at have flasken til ham der... Så nu er fristen inden jul, der skal flasken være væk..

Nicolai bruger ikke sut, den gad han ikke ha mere da han var 8mdr.. han var ellers en rigtig glad "sutte"dreng, men fra det ene øjeblik til det andet, ville han ikke ha den.. Og derfor er flasken blevet hans tryghed.. Hvis han ser flasken stå ude i køkkenet blir han ved med at sige "min, min, min, min" indtil han får den, så den er selvfølgelig gemt væk... (hans lille fætter på 5mdr har flasker magen til, så når vi er hos dem eller de er her, så kommer problemet)..

Som I kan læse "betyder" denne flaske meget for ham, men jeg vil ha den væk... Han er en stor dreng nu, så han behøver den ikke mere.. (hans kusine på 3år og 3mdr har stadig sin flaske med alm. mælk, så den side af familien kan ikke se min problematik i at jeg vil ha den væk nu, så opbakning om det er der ikke mest af)...

Hvad gør jeg? Hvordan får jeg den væk? Jeg har prøvet kun at hælde vand i flasken, men det finder han sig ikke i.. Skal jeg bare tage tyren ved hornene og så ta den fra ham og ta de lange nætter det gir?

Har prøvet at gi ham bamser, men dem siger han bare "vov vov" til og så er de ikke mere spændende...

// Renée

Jeg tillader mig lige at lure med her  Gus er også 13 mdr og får stadig en godnatflaske og for det meste om natten også. Han spiser ikke altid så meget til aftensmaden (det går ofte bare op i fjolleri) og så "spiser" han sig mæt i natflasken  Jeg vil også gerne snart af med den og behøver råd fra jer damer

Anmeld

6. december 2010

Valle81

R&N skriver:

Hej piger!

// Renée

Åhh, jeg har ikke selv stået i situationen,men ville tage en kold tyrker.

Få dem ud af huset så du ikkekan "ty" til den.

Tilbyde ham et glas vand eller ingenting:0)

Som du skriver så er han stor dreng og han behøver den ikke:0)

Knus Christina,som virkelig godt kan forstå du vil have den væk:0)

Anmeld

6. december 2010

Halbschön

MoarJ skriver:

Vi stoppede med flasken da Julie var 10 mdr ca... Noget der omkring.. Hvert fald inden hun blev 1 år... 

Det gik nu meget godt... Vi gjorde ikke noget med at trappe ned eller noget... Vi stoppede bare sådan - Vi kan kalde det en "Kold tyrker"... 

Når hun vågnede om natten, fik hun tilbudt vand i stedet for og det var hun nu godt tilfreds med... 

Der var slet ikke nogen form for utilfredshed eller pyller da vi bare sådan stoppede med flasken... Så med hende gik det meget godt... 

Hvordan du skal gøre det - Kan jeg ikke svare på... Men gør det du føler er bedst.. Om det er nedtrapning eller noget helt andet... 

Ej, hvor ville det være skønt, hvis det kunne gå så nemt med bassen...

Nogle aftener ligger vi ham inden vi når at lave flasken.. Og så er der et værre skrig og skrål inde fra ham, indtil vi kommer med flasken..

Den kolde tyrker har jeg også kraftigt overvejet, har hørt at det skulle tage tre dage, og så var den der..

Anmeld

6. december 2010

Halbschön

Valle81 skriver:

Åhh, jeg har ikke selv stået i situationen,men ville tage en kold tyrker.

Få dem ud af huset så du ikkekan "ty" til den.

Tilbyde ham et glas vand eller ingenting:0)

Som du skriver så er han stor dreng og han behøver den ikke:0)

Knus Christina,som virkelig godt kan forstå du vil have den væk:0)

Åh ja, jeg må nok bare ta den, og sige det er slut... Og så ta den ballade det gir... Det resultere i en sur far herhjemme, men det må jeg så tage med... Pyyh.. lorteflaske..

Anmeld

6. december 2010

LouiseNielsen

Altså Nicklas fik hans sidste natflaske dagen inden han blev et år, og har ik fået den siden.. Jeg stoppede bare med at give ham den! Og han har aldrig "spurgt" efter den igen....

Anmeld

6. december 2010

Mira0911

R&N skriver:

Ej, hvor ville det være skønt, hvis det kunne gå så nemt med bassen...

Nogle aftener ligger vi ham inden vi når at lave flasken.. Og så er der et værre skrig og skrål inde fra ham, indtil vi kommer med flasken..

Den kolde tyrker har jeg også kraftigt overvejet, har hørt at det skulle tage tre dage, og så var den der..

Julie spurgte slet ikke efter den... Så det var skønt... 

Tror egentlig mange tager en kold tyrker mht. flasken... 

Anmeld

6. december 2010

Eliza/lykke

Elizabeth er 7 mrd om lidt, og får ikke flaske mere. Så jeg har ikke det problem.

MEN - jeg ville helt klart tage en kold tyrker. Stop engang for alle, og hold fast i den beslutning. Fjern alle sutteflaskerne. Han er heldigvis så gammel nu, at du kan tale til ham og han forstår det.

Hvis det skal være lidt spændende for ham, kan du tage ham med i en butik, hvor de har drikkedunke - og lad ham vælge en. Så fortæl og fortæl og fortæl hele tiden, at han nu skal drikke af den. Tilbyd den så tit du kan. Gør det mere til en "tår at drikke" frem for MUST HAVE flaske. Og sååååååååååååååå kræver det nok nogle nætter med skrig og skrål, fordi han ikke må få sin flaske.

Sig til ham at de er smidt ud. Den er svær, men det skal nok lykkes.

Anmeld

6. december 2010

Valle81

R&N skriver:

Åh ja, jeg må nok bare ta den, og sige det er slut... Og så ta den ballade det gir... Det resultere i en sur far herhjemme, men det må jeg så tage med... Pyyh.. lorteflaske..

He ja, det er sku heller ikke sjovt med de der kolde tyrkere, men nogle gange er det bare løsningen:0)

Asta var 8 mdr da hun ikke gad flasken mere og det var hende selv der sagde nej til den, så det var sååååååå let:0)

Men når de er meget glade for den er det lidt svært:0)

Men tag weekenden hvor i har mulighed for atsoveen lur om eftermiddagen og somdu skriver - det er maks 3 dage:0)

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.