Hej piger!
Jeg har læst lidt med i forskellige tråde, men nu prøver jeg at oprette en selv, i håb om en masse gode råd og erfaringer, samlet på et sted..
Sagen er den at Nicolai på 13mdr stadig får en putteflaske med en meget tynd MME... Og når han vågner ca. 2 gange om natten, får han den også der.. Når han sover middagslur herhjemme får han den også, ellers vil han ikke sove, men i dagplejen kan hun uden problemer få ham til at sove uden...
Jeg havde ellers hele tiden sagt at den flaske skulle væk senest når han blev 1år, men da vi skulle ud og rejse to uger efter og flyve langt, så tænkte jeg at vi ville have gavn af at have flasken til ham der... Så nu er fristen inden jul, der skal flasken være væk..
Nicolai bruger ikke sut, den gad han ikke ha mere da han var 8mdr.. han var ellers en rigtig glad "sutte"dreng, men fra det ene øjeblik til det andet, ville han ikke ha den.. Og derfor er flasken blevet hans tryghed.. Hvis han ser flasken stå ude i køkkenet blir han ved med at sige "min, min, min, min" indtil han får den, så den er selvfølgelig gemt væk... (hans lille fætter på 5mdr har flasker magen til, så når vi er hos dem eller de er her, så kommer problemet)..
Som I kan læse "betyder" denne flaske meget for ham, men jeg vil ha den væk... Han er en stor dreng nu, så han behøver den ikke mere.. (hans kusine på 3år og 3mdr har stadig sin flaske med alm. mælk, så den side af familien kan ikke se min problematik i at jeg vil ha den væk nu, så opbakning om det er der ikke mest af)...
Hvad gør jeg? Hvordan får jeg den væk? Jeg har prøvet kun at hælde vand i flasken, men det finder han sig ikke i.. Skal jeg bare tage tyren ved hornene og så ta den fra ham og ta de lange nætter det gir?
Eller skal jeg prøve at købe en drikkedunk og så gi ham den i stedet?
Har prøvet at gi ham bamser, men dem siger han bare "vov vov" til og så er de ikke mere spændende...
Så piger... Kom med gode råd!!
// Renée