Hård mave :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. december 2010

linemus

Sofie på 7 mdr. døjer meget med hård mave for tiden. Vi startede op på mos for 3 uger siden, og hun får nu havregrød m. banan til frokost og kartoffel/grøntsagsmos til aften. Hun er god til at spise. Når hun skal af med afføring, bliver hun bare så ulykkelig, og jeg kan se, at det gør rigtig ondt på hende. Det er ikke hele tiden, og det var gået væk igen, men er nu kommet igen. Hvad skal jeg gøre?

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Eliza/lykke

linemus skriver:

Sofie på 7 mdr. døjer meget med hård mave for tiden. Vi startede op på mos for 3 uger siden, og hun får nu havregrød m. banan til frokost og kartoffel/grøntsagsmos til aften. Hun er god til at spise. Når hun skal af med afføring, bliver hun bare så ulykkelig, og jeg kan se, at det gør rigtig ondt på hende. Det er ikke hele tiden, og det var gået væk igen, men er nu kommet igen. Hvad skal jeg gøre?

Line

Elizabeth er også 7 mrd., og har altid haft hård mave. Vi gir laktulose hver dag. Det hjælper på det. Det hjælper også at hun står op, når hun gør tegn til at lave prut - og hvis man puster hende i panden..... lyder mærkeligt, men det hjælper.

Vi gir op til 15ml laktulose i døgnet, det er meget - men med lægens anvisning. Det er et naturligt sukkerindhold som også er i tarmen. Det skader ikke.

Banan gir også hård mave, og fuldkornsgrød er også med at det kan gøre ondt. Prøv med lidt sveskemos på og helst ikke banan. Gir I jerndråber?? Det gør vi, og det er også med til at give hård mave.

Knus

Anmeld

6. december 2010

linemus

Ja, jeg tror, vi prøver med sveskerne i første omgang. Tak

Anmeld

6. december 2010

Eliza/lykke

linemus skriver:

Ja, jeg tror, vi prøver med sveskerne i første omgang. Tak

Ja :-) prøv det

Anmeld

6. december 2010

Valle81

linemus skriver:

Line

Sveskemos eller laktulose( det er nemt og ikke vanedannende:0)

Husk at give hende rigeligt med væske og godt medvæske i grøden:0)

Anmeld

6. december 2010

serinasmor

hmmm ... banan kan godt give lidt hård mave .. så pas på med det dermed ikke sagt at hun ikke må få banan .. men alt med måde

vi brugte sveskemos og bruger det stadig hvis serina får hård mave .. der skal ikke meget sveskemos til før det hjælper .. da hun var omkring 5-6 mdr fik hun højest 3 store teskeer om dagen i højest 4 dage (det er så længe et købeglas kan holde sig på køl) ..

og ellers husk at giv rigeligt med væske

serinasmor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.