Anonym skriver:
... Og kan fortælle om det? Starter idag og har hørt så meget dårligt 
Godmorgen vense.
Lige et pip fra en ledig jobkonsulent, som også har været på masser af jobsøgningskurser både som ansat og som ledig 
Ja..det er spild af tid..det erkender jeg blankt...men..der er også positive elementer i det.
Man kan få hjælp, støtte, nye ideer og input, og man kommer ud af sengen, kommer igang med noget andet end at gå derhjemme og pille sig selv i navlen, man møder nye mennesker.
Selvfølgelig kan man sagtens finde ud af at søge sine ledige jobs hjemmefra, men måske kan man få sat nogle nye tanker omkring hvad man OGSÅ kan. Man får måske set sig selv fra nogle nye vinkler.
Man får også lært lidt om, hvad der er de nyeste bevægelser på arbejdsmarkedet, hvad der sker af ny udvikling i forbindelse med de krav en arbejdsgiver stiller til deres ansatte, nye måder at søge job på osv.
Så helt spild af tid, er det bestemt ikke.
Går man hjemme dag ud og dag ind, er man tilbøjelig til at blive selvcentreret, og afslag efter afslag virker demoraliserende på ens selvtillid. Man får det, jeg kalder en "afslagspsykose", hvor man bare tilsidst risikerer at give helt op.
Derfor er det godt at komme afsted.
Naturligvis er det ikke særligt sjovt, hvis det er 3. eller 4. gang man skal til det igen, men alligevel er der noget positivt i det.
Så det bedste råd jeg kan give dig er, at møde op med åbent sind og så suge så meget til dig som muligt. Vær positiv og udadvendt og så bliver det såmænd ganske hyggeligt.

Kærligst
Sussie
Anmeld