Er der nogen der har været sendt på jobsøgningskursus??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Anonym trådstarter

... Og kan fortælle om det? Starter idag og har hørt så meget dårligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

slettet_7530

Spild af tid er min mening

Anmeld

6. december 2010

Vidunderligeunger

kigger lige med, jeg ender nok også i det når jeg er færdig med barsel... 

Anmeld

6. december 2010

Sukkerblomst

Man bliver nødtil at være positiv for de ting man bliver sendt ud i... ellers bliver livet godt nok surt.

Anmeld

6. december 2010

Den lykkelige

Jeg har desværre prøvet det 3 gange.. I den kommune jeg er der sidder man bare fra kl 9-14 hverdag og søger job.. De første to uger er intro, hvor man høre om kontanthjælpen.. man laver en plan for sig selv osv.. Efter de to uger er det bare jobsøgning.. og MEGET lange dage!! Det er spild af tid, men for nogle er det nok meget godt at komme op og ud.. samt at man ikke kan lave andet end at søge job.. man ville nok ikke få lavet så meget hvis man gik hjemme..

Anmeld

6. december 2010

Frk. Himmelblå

Har desværre oplevet et kursus, som minder mistænkeligt meget om det beskrevne her på siden: www.dagpengeland.dk 

Men det kan jo være, du er heldig at blive sendt ud til en dygtig aktør 

Anmeld

6. december 2010

slettet_7530

Anonym skriver:

Skal lige for god ordens skyld sige at jeg ikke har været på et kursus, men har arbejdet etsted hvor man lavede jobsøgningskurser for kommunen, men i mine øjne stadig formålsløst

Anmeld

6. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Godmorgen vense.
Lige et pip fra en ledig jobkonsulent, som også har været på masser af jobsøgningskurser både som ansat og som ledig
Ja..det er spild af tid..det erkender jeg blankt...men..der er også positive elementer i det.
Man kan få hjælp, støtte, nye ideer og input, og man kommer ud af sengen, kommer igang med noget andet end at gå derhjemme og pille sig selv i navlen, man møder nye mennesker.

Selvfølgelig kan man sagtens finde ud af at søge sine ledige jobs hjemmefra, men måske kan man få sat nogle nye tanker omkring hvad man OGSÅ kan. Man får måske set sig selv fra nogle nye vinkler.
Man får også lært lidt om, hvad der er de nyeste bevægelser på arbejdsmarkedet, hvad der sker af ny udvikling i forbindelse med de krav en arbejdsgiver stiller til deres ansatte, nye måder at søge job på osv.
Så helt spild af tid, er det bestemt ikke.
Går man hjemme dag ud og dag ind, er man tilbøjelig til at blive selvcentreret, og afslag efter afslag virker demoraliserende på ens selvtillid. Man får det, jeg kalder en "afslagspsykose", hvor man bare tilsidst risikerer at give helt op.
Derfor er det godt at komme afsted.
Naturligvis er det ikke særligt sjovt, hvis det er 3. eller 4. gang man skal til det igen, men alligevel er der noget positivt i det.

Så det bedste råd jeg kan give dig er, at møde op med åbent sind og så suge så meget til dig som muligt. Vær positiv og udadvendt og så bliver det såmænd ganske hyggeligt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. december 2010

Vidunderligeunger

SussieThyssen skriver:

Godmorgen vense.
Lige et pip fra en ledig jobkonsulent, som også har været på masser af jobsøgningskurser både som ansat og som ledig
Ja..det er spild af tid..det erkender jeg blankt...men..der er også positive elementer i det.
Man kan få hjælp, støtte, nye ideer og input, og man kommer ud af sengen, kommer igang med noget andet end at gå derhjemme og pille sig selv i navlen, man møder nye mennesker.

Selvfølgelig kan man sagtens finde ud af at søge sine ledige jobs hjemmefra, men måske kan man få sat nogle nye tanker omkring hvad man OGSÅ kan. Man får måske set sig selv fra nogle nye vinkler.
Man får også lært lidt om, hvad der er de nyeste bevægelser på arbejdsmarkedet, hvad der sker af ny udvikling i forbindelse med de krav en arbejdsgiver stiller til deres ansatte, nye måder at søge job på osv.
Så helt spild af tid, er det bestemt ikke.
Går man hjemme dag ud og dag ind, er man tilbøjelig til at blive selvcentreret, og afslag efter afslag virker demoraliserende på ens selvtillid. Man får det, jeg kalder en "afslagspsykose", hvor man bare tilsidst risikerer at give helt op.
Derfor er det godt at komme afsted.
Naturligvis er det ikke særligt sjovt, hvis det er 3. eller 4. gang man skal til det igen, men alligevel er der noget positivt i det.

Så det bedste råd jeg kan give dig er, at møde op med åbent sind og så suge så meget til dig som muligt. Vær positiv og udadvendt og så bliver det såmænd ganske hyggeligt.

Kærligst
Sussie

Elsker det udtryk - ser altid en mand der står og piller jeg selv i navlen med et spørgsmålstegn i hovedet haha..

nå lige meget.. sku bare lige sige det...

Anmeld

6. december 2010

SussieThyssen

BlyViol skriver:

Elsker det udtryk - ser altid en mand der står og piller jeg selv i navlen med et spørgsmålstegn i hovedet haha..

nå lige meget.. sku bare lige sige det...

Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.