Bæ!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

831 visninger
19 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2010

Anonym trådstarter

Ja idag har sgu været en rigtig BÆ-dag.
Beklager men det bliver nok et meget rodet indlæg!

Virkelig en tudedag uden lige.... manden sagde igår at han manglede at jeg viste jeg stadig var glad for ham, og jeg føler at når jeg prøver så får jeg intet igen.

Idag endte det så ud i at jeg sagde til ham at jeg følte at jeg ikke fik andet en kritik HELE tiden.... og når man ikke er særlig glad for sig selv så er det svært at tro på at andre er glade for en.

Han siger at han savner MIG, den glade mig og at han ikke bryder sig om den deprimerede mig som bare sidder og falder sammen...
Men det er jo ikke som om at det er med vilje at jeg er deprimeret.
Han sagde også at han godt ved at han kritiserer, men det er som om at når jeg er rigtig deprimeret vil han være der for mig og når jeg så ind imellem lige har nogle timer hvor jeg er i godt humør så skal han lukke damp ud...

Han siger at det er SÅ svært og at han faktisk bliver irriteret på mig over at jeg ikke bare kan tage mig sammen, at jeg bare sidder og sidder og at jeg ikke har overskud til noget.
At han arbejder MANGE timer om ugen og at han så bagefter skal tage sig af kone, barn, holde hus, lave mad osv.

Jeg blev så ked af det og vrælede og vrælede...

Jeg forstår egentlig godt de ting han siger og at han brug for at komme ud med dem. Men hvad søren skal jeg stille op???

Jeg kan da også meget bedre lide mig selv når jeg ikke er deprimeret.

Han sagde han vil have mig i terapi, psykolog eller psykiater... jeg har bare så dårlige erfaringer med det.
Han vil have at jeg skal gøre noget NU! At jeg imorgen skal finde en psyk. for han kan ikke klare det her mere.

Jeg er bare så ked af det og vil jo for alt i verden gerne være mig selv igen... men medicinen skal jo justeres op til et niveau hvor det virker igen ...

Jeg ved godt det her er rodet, men jeg er bare så ked af det. Har så meget skyldfølelse over at ødelægge vores familie... Samtidig er jeg sur på min mand, for selvfølgelig skal han komme ud med sine ting, men er det til mig han skal det? Jeg fik så dårlig samvittighed over at jeg ikke bare kan være glad.

Han har aldrig stået i mit sted så han ved også godt selv at han ikke kan sætte sig ind i hvor slemt man kan have det. Men når han siger at han ikke tror jeg vil det nok bliver jeg både vred og ked af det! Hvad fanden tror han!?! Det er jo ikke fordi jeg ELSKER at have det sådan her!!!!

Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op og jeg ved ikke hvad jeg forventer at i skal svare. Tror bare jeg havde brug for at lufte ud efter en BÆ-DAG!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

anna-jonas

Skriver lige til dig i Privaten...............og sender dig store knus.........for jeg VED hvad du går igennem. Det var der INGEN der skulle opleve.

Anmeld

5. december 2010

Ranarupta

Årh altså sødeste...

Grunden til at han siger sådan er, som du selv er inde på, nok fordi han ikke har prøvet at stå dit sted. 
Det har jeg - og havde han også det, så tror jeg ikke, at han ville sige sådan. 
Jeg synes et eller andet sted, at det er helt i orden, at han synes, at det er svært og opslidende at være den, der skal klare det hele.
Men han skal huske på, at du også arbejder med noget - det er bare ikke noget, han kan se et resultat af - endnu.
For lets face it - det er ikke det samme som at se en stak rent vasketøj eller at der er gjort hovedrent. Det er en langt hårdere opgave, du er sat på.
Og når nu man har en depression, så kan man indimellem godt grine og more sig, men det hører til sjældenhederne - i hvert fald for mig.
Jeg forstår godt, at han har brug for at føle sig elsket og brug for at se sin kone glad - men du har brug for at han støtter dig og ligenu er du den af jer to, der har det sværest. Du kan ikke bare tage en beslutning om, at nu skal du have det godt igen.
Men han kan tage en beslutning om, at han vil støtte dig og hjælpe dig igennem din svære periode.

Jeg håber, at han indser at det har ramt dig hårdt og måske indser at det ikke er vejen frem at punke dig.

Kram!! 

Anmeld

5. december 2010

JustAnotherName

Øv, hvor lyder det bare barsk at stå midt i, og ikke selv kunne styre, at man har det sådan. Det gør mig ondt, at du har det så svært. Og at det påvirker hele familien. Men sådan er det jo desværre. Man bliver jo påvirket når ens nærmeste er nede.

Jeg har ikke selv haft en depression. Men har stået ved siden af, mens Kenneth var nede med en slem én af slagsen, for en del år siden. Og det er skismer også hårdt, at stå og "se til", uden at at føle, at man kunne gøre noget! Bare føle sig så magtesløs!!
Og det gør ONDT på én at se en, som man elsker, have det sådan.
Og man bliver så træt af, og sur på, den skide sygdom. Træt af ikke at kunne sætte sig ind i det, og ked af alt det hele samlet - det at man er uvis om, hvor længe tilværelsen vil være sådan, og følelsen af at "gå på liste-sko" og tage enorme hensyn, at sætte sig selv i anden række, og gøre alt for at støtte og forstå, men alligevel føle, at man ikke kan bidrage med noget ....andet end praktisk arbejde, som trætter en selv yderligere.

Det dræner alle.
Men det skal den som har depressionen jo ikke føle skyld for. For det handler ikke om SKYLD. Og det er garantereret heller ikke det ens partner vil give én.
Men man bliver bare rigtig frustreret, også på sidelinien, selvom det selvfølgelig ingenting hjælper på situationen og på den som har depressionen.

Men en families problemer er jo en ret privat sag, så hvor skal man lukke sin galde ud henne? På jobbet? Til andre i ens familie, eller en nær ven? ....Jeg tror mange ikke har nogen, som de VIRKELIG kan bruge til at få ny energi og fuld forståelse hos, hver gang luften fiser af ballonen.

Jeg følte mig isoleret i problemet sammen med Kenneth. Han isolerede sig, og jeg blev "lukket ned" sammen med ham. Ind imellem gav jeg en albue eller et skrig af frustration, men ellers førsøgte jeg bare at rumme og forstå ham. Puuuh, det var en hård tid.

Men vi kom igennem det. Og det kræver altså at ens forhold har "hår på bollerne", for at sige det sådan, hvis man skal kunne gå igennem sådanne sværre tider sammen. For det er jo ikke bare lige et par dage eller en dårlig uge. Det varede flere måneder herhjemme. Og jeg håber aldrig vi skal igennem sådan en tur igen.
For Kenneths vedkomne var det udløst af stress fra jobbet. Det gav mega bagslag!
Så jeg tror såmænd at du har fat i noget, når du seriøst overvejer at skifte job, for jeg syntes at have hørt gennem laaang tid, at det er meget hårdt og krævende for dig, og det giver jo et enormt ansvar, og deraf skyldfølelse overfor forældrene, når du arbejder privat, og så skal melde ud at du er langtids-sygmeldt.
Du har bestemt ikke brug for mere at føle skyld og skam over.

Og det er IKKE din skyld eller noget du skal rode bod på, at du har det som du har det. Det skal tages meget alvorligt. Og jeg er sikker på, at din mand godt ved, at det ikke er et valg du har taget eller at du på nogen måde nyder at have det sådan. Men han ved bare ikke, hvordan han skal forholde sig, og han trænger også til at være frustreret og ked af det og kunne komme af med det, selvom han lige nu helst skulle give dig pladsen til at være den som har det træls.

I må støtte hinanden. Og han må især støtte dig, og ikke forvente at du har energi og overskud til at bekræfte ham i at du elsker ham og værdsætter ham hele tiden.
Fortæl ham at du stadig elsker ham også selvom du ikke altid evner at vise det, sådan som du har det lige nu, og at han skal have tålmodighed med dig.
OG SØRG FOR at FORTÆLLE ham, hvordan du har det .....det er så svært at følge med, når man er parneren, og ikke ved om humøret er nogenlunde eller helt i bund, for det kan skifte så hurtigt, og det gør det altså også hos den som står ved siden af.
Man kan let føle sig hægtet af, og føle at man ikke ved hvad den anden tænker og føler, og det kan gøre en så usikker på, om man slår til og er der nok for den anden. Åhh, det er svært at forklare det. Men jeg kan bare huske, da Kenneth havde det sådan, at jeg indimellem også følte mig vred på ham, og følte mig begrænset af hvordan HAN havde det ....og at hans sindsstemninger ofte styrrede mit. Og jeg havde brug for ind imellem, at han satte ord på, og fortalte mig, hvordan han havde det, og hvad det var for nogle ting der fyldte oppe i hans hovede.

I er sammen om det, selvom det er dig der er deprimeret, så husk at have din mand med, så han ikke føler sig "udenfor". Det lukker så hurtigt for følelsen af at slå til og føle sig elsket og god nok.

SIKKE EN SMØRRE.
Ved ikke om det giver mening for dig at læse.
Og selvom jeg ikke selv har været nede, sådan som du er det lige nu, så tror jeg nok, at jeg nogenlunde kan sætte mig i dit sted også. jeg an sagtens forstå både dig og din mand. Og jeg kunne også sagtens både forstå mig selv og Kenneth dengang.

Jeg håber medicinen snart ligger hvor den skal og kan hjælpe.
Og hvis du skal have hjælp, så håber jeg, at det må blive en god erfaring denne gang, og ikke som dine tidligere erfaringer har været.
Det er nu nok meget sundt, at få snakket ud om tingene med én, som man ikke har tæt på sig. En som kan lytte og forstå, men som ikke skal stå tilbage med en følelse, som ens nærmeste ville få. Og en som måske kan se og sige nogle andre ting, end dem man selv har overvejet eller talt med sine nærmeste om. MÅSKE kan det være en hjælp?!

Jeg håber ihvertfald at der er lysere tider på vej - det håber jeg for både dig og dine kære som elsker dig og lider ved at se dig have det sådan.

Men husk - det handler ikke om skyld og skam. Så du skal ikke føle ansvar for at du er i din situation, for det er jo bestemt ikke noget, som du selv har valgt!

KNUS OG TANKER FRA KATRINE 

Anmeld

5. december 2010

Skouboe

Jeg har lige tæske travlt og det er midt i putte tiden, men og jvf. mit svar i en anden tråd om at acceptere tingene, tror jeg måske at en psykolog er en fantastisk ting.....

Din mand lyder som om han har brug for at tale med en, så han kan lære at håndtere sine frustrationer, istedet for at de går ud over en der allerede ligger ned...

igen.

Anmeld

5. december 2010

Vinker

Anonym skriver:

Virkelig en tudedag uden lige.... manden sagde igår at han manglede at jeg viste jeg stadig var glad for ham, og jeg føler at når jeg prøver så får jeg intet igen.

Idag endte det så ud i at jeg sagde til ham at jeg følte at jeg ikke fik andet en kritik HELE tiden.... og når man ikke er særlig glad for sig selv så er det svært at tro på at andre er glade for en.

Han siger at han savner MIG, den glade mig og at han ikke bryder sig om den deprimerede mig som bare sidder og falder sammen...
Han sagde også at han godt ved at han kritiserer, men det er som om at når jeg er rigtig deprimeret vil han være der for mig og når jeg så ind imellem lige har nogle timer hvor jeg er i godt humør så skal han lukke damp ud...

Han siger at det er SÅ svært og at han faktisk bliver irriteret på mig over at jeg ikke bare kan tage mig sammen, at jeg bare sidder og sidder og at jeg ikke har overskud til noget.
At han arbejder MANGE timer om ugen og at han så bagefter skal tage sig af kone, barn, holde hus, lave mad osv.

Jeg forstår egentlig godt de ting han siger og at han brug for at komme ud med dem. Men hvad søren skal jeg stille op???

Han sagde han vil have mig i terapi, psykolog eller psykiater... jeg har bare så dårlige erfaringer med det.
Han vil have at jeg skal gøre noget NU! At jeg imorgen skal finde en psyk. for han kan ikke klare det her mere.

Jeg er bare så ked af det og vil jo for alt i verden gerne være mig selv igen... men medicinen skal jo justeres op til et niveau hvor det virker igen ...

Jeg ved godt det her er rodet, men jeg er bare så ked af det. Har så meget skyldfølelse over at ødelægge vores familie... Samtidig er jeg sur på min mand, for selvfølgelig skal han komme ud med sine ting, men er det til mig han skal det? Jeg fik så dårlig samvittighed over at jeg ikke bare kan være glad.

Han har aldrig stået i mit sted så han ved også godt selv at han ikke kan sætte sig ind i hvor slemt man kan have det. Men når han siger at han ikke tror jeg vil det nok bliver jeg både vred og ked af det! Hvad fanden tror han!?! Det er jo ikke fordi jeg ELSKER at have det sådan her!!!!

Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op og jeg ved ikke hvad jeg forventer at i skal svare. Tror bare jeg havde brug for at lufte ud efter en BÆ-DAG!

Blir rigtig ked af det når jeg læser dit indlæg. Det gør mig ondt at det hele skal være så problematisk - og så lige op til jul...

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal sige, men jeg ønsker inderligt for dig at du snart får det meget bedre. At du kan blive dig selv igen for det må godt nok være svært når man ikke har det godt og så oveni får "slag i hovedet". Men nej det er heller ikke nemt at være din mand, men lige nu er det bare så vigtigt at du først får styr på dig selv og så skal I nok få styr på trådene bagefter. Ting tar tid og I blir nødt til at give det tid!

Sender en masse varme og kærlige tanker og knus - Ville ønske jeg kunne gøre noget!

Anmeld

6. december 2010

ChatH

Anonym skriver:

åhhh søde, vil bare give dit et kæmpe >:<

Anmeld

6. december 2010

sarahb

tror det er rigtig hårdt for ham at stå på sidelinjen og så som mand, der "skal" kunne tage sig af sin kone og sørge for hende og så kan han rent faktisk ikke stille noget op. det tror jeg er en stor kamel at sluge for en mand. Og hvis du før i tiden har været super mom og har kunne klare alt er det meget svært for en mand at se dig ryge længere og længere ned. En af de ting han måske ELSKER ved dig, er din evne til at være rigtig sej og total overskudsagtig. Og så når han ser det modsatte så reagerer han, for så glider den kone han elsker ligeså stille væk. Det er slet ikke for at komme med undskyldninger for din mand, men dem der ikke selv har prøvet at være depressiv ved ikke hvordan DU har det og kan ikke forstå man ikke bare tager sig sammen. SÅdan var jeg selv overfor min far; TAG DIN NU SAMMEN MAND. DU HAR ALT OG SÅ HAR DU DET STADIG IKKE GODT. ? Det kunne jeg slet ikke forstå.. Måske han også har det sådan, så få ham med til læge psyk. eller noget så han kan få professionelle øjne på hvad det egentligt er du går og bakser med.

Håber det hele vender for dig meget snart så i kan mærke kærligheden igen og blive en lykkelig familie..

Anmeld

6. december 2010

Barbamama

Hej søde. Allerførst et kæmpe kram til dig!!!!! Jeg er sgu ked af at læse det er sådan hjemme hos jer lige nu... Og det er hårdt du skal rumme din mands følelser når du har svært ved at rumme dine egne. Når det så er sagt søde.... Så tror jeg din mand har ret i at du skal snakke med en professionel. Find en du går i spænd med som er god til at lytte så du kan komme af med noget af alt det du går og spekulerer på. Det er hårdt for både dig og din mand. Jeg håber I finder ud af det og kommer ovenpå igen sammen!

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Kære allesammen!

Jeg må jo endnu engang sige 1000 tak til jer alle for jeres knus og gode råd!

Det er rart at høre fra nogen der har stået på samme side som min mand. Hvilke tanker og følelser i har haft omkring det.

Det kørte helt op i en spids igår aftes.
Han fik sagt nogle grimme ting og så tog jeg vores datter og gik ovenpå, hyggede med hende og fik hende puttet i seng.

Der var bare kold luft fra min side da jeg kom ned igen.

Da vi så kom i seng igår aftes fik jeg en kæmpe undskyldning. Han sagde at det først nu var gået rigtig op for ham hvor slemt det er, at han faktisk først bare troede at jeg gjorde det for at irritere ham fordi jeg var træt af ham.
Han sagde også at han ville hjælpe mig med alt, bare jeg fik det bedre. At, hvis det kunne hjælpe mig, synes han jeg skulle blive sygemeldt og så måtte vi tage den derfra. Han vil hjælpe med at få ringet til fagforening osv for at høre hvordan jeg står.
Det var rigtig positivt og dejligt at få snakket ud, selvom mine øjne i dag er helt hævede af alt det tuderi.
Jeg fik også sagt at det var fint han fik luftet ud, men at det nok ikke skulle være hos mig det blev gjort.

Han fortalte mig at vores datter havde ligge hos ham, da han læste bog for hende, og hun var begyndt at græde. Han havde spurgt hvorfor hun græd og hun havde sagt "fordi mor er ked af det".
Så måtte jeg endnu engang bryde sammen, for hvad er det dog jeg udsætter mit barn for!?!

Jeg tror vi virkelig har ramt bunden nu og så skal vi finde op igen.

Endnu engang tak for alt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.