Hvad gør jeg??? råd modtages

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. december 2010

Anonym trådstarter

Hej de damer...

Håber i lige kan hjælpe mig engang her...

Jeg var for nogle måneder siden i praktik i en vuggestue. Der gik en dejlig lille pige, som havde en mor der tidligere havde haft problemer med alkohol og stoffer... Mødte hende tit når hun afleverede den lille...rigtig sød kvinde, og har aldrig kunne mærke noget..andet end af barnet kom ret ureglmæssigt i vuggestue...og ved af både vuggestuen og andre var infomeret om dette og af der nok blev holdt øje med hende...

Nu mødte jeg hende så her i fredags på vej ned og handle ved en 19 tiden... Og ser bare med det samme af hun er helt dopet.. Hun kunne ikke kende mig.. men snakkede helt vildt da begge vores døtre gik rundt i sneen... havde en veninde med og hun lagde os straks mærke til det... Ja der var virkelig ingen tvivl om af hun var på noget...

nu har jeg så tænkt hele weekenden..

Skal jeg ringe med til vuggestuen og sige det til dem...eller hvad ville i gøre...

Har det så dårligt over det... hun kunne jo ikke tage vare på det barn når hun er helt høj på noget...

HVAD GØR JEG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Becks

Anonym skriver:

Hej de damer...

Jeg var for nogle måneder siden i praktik i en vuggestue. Der gik en dejlig lille pige, som havde en mor der tidligere havde haft problemer med alkohol og stoffer... Mødte hende tit når hun afleverede den lille...rigtig sød kvinde, og har aldrig kunne mærke noget..andet end af barnet kom ret ureglmæssigt i vuggestue...og ved af både vuggestuen og andre var infomeret om dette og af der nok blev holdt øje med hende...

Nu mødte jeg hende så her i fredags på vej ned og handle ved en 19 tiden... Og ser bare med det samme af hun er helt dopet.. Hun kunne ikke kende mig.. men snakkede helt vildt da begge vores døtre gik rundt i sneen... havde en veninde med og hun lagde os straks mærke til det... Ja der var virkelig ingen tvivl om af hun var på noget...

Skal jeg ringe med til vuggestuen og sige det til dem...eller hvad ville i gøre...

Har det så dårligt over det... hun kunne jo ikke tage vare på det barn når hun er helt høj på noget...

HVAD GØR JEG

Jeg ville ringe.. Måske til kommunen, og så sige, at du ved den pågældende pige går i den og den VG..

Anmeld

5. december 2010

Snefnug1984

Jeg synes i hvert fald ikke at du skal ringe til vuggestuen og pålægge dem det du har set. Hvis de har set noget i hverdagen som går ud over barnet, er de klar over det og har forhåbentligt bragt det videre i systemet.

Så hvis du vil gøre noget, så ring til kommunen og sig du er bekymret

Anmeld

5. december 2010

Plysbjørnen

Jeg ville melde det til kommunen

Anmeld

5. december 2010

A&F

Du har faktisk pligt til at underrette det til kommunen, i princippet burde vuggestuen have gjort det. Du kan sagtens være anonym når du kontakter kommunen. Husk altid at barnets tarv er det vigtigste.

Anmeld

5. december 2010

LinLin

Det er dig der har set det - ikke vuggestuen - (selvom de vel er klar over det? (du skrev hun "tidligere" havde haft problemer)) ergo er det dig der skal sende underretningen...

Anmeld

5. december 2010

Anonym trådstarter

tak for jeres svar.. føler nemlig også af jeg har pligt til af underrette nogen...

fik helt ondt i hjeret da jeg så det... puha det var ikke rart af være vidne til...

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej de damer...

HVAD GØR JEG

Jeg ville helt sikkert kontakte vuggestuen på mandag, så de kan tage den derfra..ellers må du indberette det til kommunen..du kan ikke gøre så meget andet.
Har selv haft en lignende sag som lærer, men med en alkoholisk mor.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.